چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 15 آذر 1402 ، 59 : 17

کد خبر : 27363

از 0 نفر 0

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

انعقاد بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه در فارس

انعقاد بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه در فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه‌های شریانی اصلی و فرعی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه‌های شریانی اصلی و فرعی بوده است.
سرویس خبری/خدیجه غضنفری: علیرضا راستیار در نشست مدیران پاسخگو در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری گفت: فارس با داشتن ۲۱ هزار کیلومتر راه رتبه یک کشوری را از این حیث دارد که از مجموع راه‌های استان مسیر آزادراهی به طول ۲۱۲ کیلومتر اضافه شده است و تنها رینگی که باقیمانده است آزادراه شیراز به بوشهر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به نقاط حادثه خیز در سطح استان فارس مطرح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح این نقاط در نظر گرفته شده که در سفر ریاست جمهوری طی سه سال مصوب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه سامانه‌های هوشمند pms در محورهای سطح استان اسکن می‌کند و خروجی این سامانه تشخیص سطح خرابی رویه و... است، ابراز کرد: همچنین با آنالیز میدانی این محل‌ها احصا و برای رفع نواقص مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب می‌شود.
راستیار ادامه داد: از طریق این سامانه در سال ۱۴۰۱ نیز ۲.۵ درصد کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفت و جز اولویت‌های اصلاح است.
وی درخصوص روکش جاده شیراز -سروستان گفت: اصلاح روکش این جاده جز مصوبات سفر ریاست جمهوری است و درحالی مصوبه تخصیص قیر به دستگاه‌های اجرایی مشکل داشت که از هفته آینده تخصیص قیر صورت گرفت و این محدوده تا قبل از نوروز توسط پیمانکار انجام می‌شود.
راستیار با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد قرارداد در احداث و نگهداری راه بسته شده است، یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان لکه گیری و روکش انجام شده است که در حوزه راه‌های شریانی اصلی و فرعی بوده است.
وی افزود: همچنین خط کشی محورها به طول ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انجام شده است.
راستیار خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری فارس در سال ۱۴۰۰ نیز تجهیزات خط کشی را خریداری کرد که در بیش از ۹۰ درصد محورها با همین دستگاه‌ها خط کشی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در اسفند ۱۴۰۲ نقاط جدید حادثه خیز بر مبنای رکورد تصادفات تعریف شد که براساس آن ۱۲ هزار رکورد تصادفات سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در سیستم ثبت شده است و این نقاط شناسایی شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس درخصوص نقاط حادثه خیز استان در سال ۹۴ گفت: از ۱۲۱ نقطه حادثه خیز در استان ۱۱۹ نقطه شناسایی و اصلاح آن به اتمام رسیده و فقط ۲ نقطه باقی مانده است.
راستیار با بیان اینکه سهم مصوبات سفر در حوزه اداره کل راهداری در سه فصل اعتبارات پیش نویس شده است، یادآور شد: رقم مصوبات ۳۲۰ میلیارد تومان بابت احداث و تکمیل راه‌های روستایی، ۳۰۰ میلیارد تومان بابت نقاط حادثه خیز و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی است.
وی در احداث راه روستایی ۱۵۹ روستا به طول ۷۰۰ کیلومتر بالای ۲۰ خانوار فاقد راه شناسایی شد که ۱۲۷ کیلومتر از این تعداد در ۶ ماه گذشته انجام شده است و طی سه سال آتی این ۷۰۰ کیلومتر انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه در حوزه ناوگان با ۴ هزار و ۲۰۰ ناوگان دارد، ابراز کرد: جابجایی ۱۸ میلیون نفر از طریق ناوگان عمومی برون شهری طی ۸ ماه گذشته انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه معادل ۱۰ درصد نقاط حادثه خیز کشور مربوط به فارس است، گفت: ۹۴ نقطه حادثه خیز در حوزه راهداری است که صورت جلسه رفع نقص ۵۳ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است و پرونده مابقی نقاط هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بسته می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها