چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 18 آذر 1402 ، 16 : 17

کد خبر : 27370

از 0 نفر 0

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش‌بینی شده

وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش‌بینی شده

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش بینی شده و پرداخت آن به سالمندان و افراد بالای این رنج سنی، تخلف است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۵۰ سال پیش بینی شده و پرداخت آن به سالمندان و افراد بالای این رنج سنی، تخلف است.
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وحید یامین پور در حاشیه مراسم آغاز به کار سامانه همراه برای آموزش و مشاوره ازدواج افزود: اکنون این سامانه هم از طریق سامانه دولت و هم سایت وزارت ورزش و جوانان در دسترس است و متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی یادآور شد: پیش از این، همه آمار و عملکردها در زمینه نوبت گیری، مراجعه و نظرسنجی به صورت مکتوب، تلفنی یا شفاهی اعلام می‌شد و چندان امکان راستی آزمایی آن وجود نداشت چون ارقام بسیار بالا بود، این سامانه اکنون این امکان را فراهم می‌کند که بدانیم در لحظه کدام کارگاه در حال برگزاری است، تصویر و گزارش تصویری کارگاه را داریم و تعداد شرکت کنندگان و نظر سنجی از آنها نسبت به محتوای کارگاه را در دست خواهیم داشت.
یامین پور گفت: جوانان می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای جلسات مشاوره ازدواج نوبت گیری، نظر خود را نسبت به کارگاه ثبت و بهترین و نزدیک‌ترین مرکز مشاوره به منزل خود را پیدا کنند.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه محتوای آموزشی و مشاوره‌ای بر روی سامانه بارگزاری و آرشیو می‌شود، گفت: دسترسی به همه این خدمات، امکانات و مشاوره‌ها رایگان است، برای اولین بار در این سامانه مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد که ارائه‌دهنده خدمات حوزه خانواده و ازدواج هستند گردهم جمع شده‌اند و دسترسی به آنها نیز فراهم است.
وی درخصوص روند کند پرداخت تسهیلات و وام ازدواج خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با کارمزد پایین ندارند و بهانه گیری برخی بانک‌ها در زمینه تضامین، از دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و از قانون بودجه تخلف می‌کنند در حالیکه تصمیمات و شرایط دریافت وام ازدواج مشخص است.
یامین پور ادامه داد: برخی بانک‌ها عملکرد خوبی دارند و ما از آنها راضی هستیم اما برخی بانک‌ها علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد پایین ندارند و به روی تضمینات و نوبت دهی به زوجین بهانه گیری می‌کنند که این موارد را وزارت ورزش جوانان و سامانه بازرسی بانک مرکزی رسیدگی و به شکایات رسیدگی کرده و این شکایات را به بانک مرکزی منتقل می‌کنیم. رئیس جمهوری نیز به شخصه پیگیر موضوع تسهیلات ازدواج است.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه طی سال گذشته تعدادی از افراد بالای ۵۰ سال وام ازدواج گرفتند که آمار آنان از یک درصد تجاوز نمی‌کند، سقف سن دریافت ازدواج را ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: دریافت این وام‌ها برای زوج‌های بالای این رنج سنی، این نوعی خیانت در سپرده‌های مردم است چراکه مردم اعتماد کرده‌اند که از این سپرده‌ها به درستی استفاده شود.
وی به در صف انتظار بودن زوج‌های بسیاری برای دریافت وام ازدواج اشاره و اعلام کرد: رئیس جمهور با جدیت این موضوع را از بانک مرکزی تقاضا کرد و من هم پیگیر هستم، مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ سقفی برای تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته که سقف ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است. از این رقم ۵۶ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات فرزند آوری و در نظر گرفته شده و ۱۴۶ هزار میلیارد تومان نیز باری پرداخت تسهیلات ازدواج باقی مانده است اما این رقم برای صفر شدن افراد در لیست انتظار وام ازدواج کافی نیست.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها