چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 24 آذر 1402 ، 11 : 18

کد خبر : 27391

از 0 نفر 0

قالیباف:

راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش قیمت سوخت نیست

راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت،  افزایش قیمت سوخت نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهینه‌سازی در مصرف مسیر رسیدن به بهره‌وری است و حمل و نقل نیازمند تحول از طریق هوشمندسازی است، گفت: راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش قیمت سوخت نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهینه‌سازی در مصرف مسیر رسیدن به بهره‌وری است و حمل و نقل نیازمند تحول از طریق هوشمندسازی است، گفت: راهکار بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش قیمت سوخت نیست.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش حمل‌ونقل و توسعه اقتصادی که به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی ارم برگزار شد، با بیان اینکه مدت‌ها است که در محافل دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی جمع می‌شویم اما بعد از ارائه پیشنهادات در سخنرانی‌ها، مسائل مطرح شده را فراموش می‌کنیم، گفت: ما باید در سه قوه این پیشنهادات را دنبال کرده، بر اساس آن پیش برویم و عملیاتی کنیم؛ البته معتقدم که ما ۴ قوه داریم که یک قوه آن بروکراسی است که متأسفانه سه قوه دیگر بر اساس آن حرکت می‌کنند.
قالیباف در ادامه تصریح کرد: این روزها در هر جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کنم، موضوعاتی مطرح می‌شود که ۳۰ سال قبل نیز این مشکلات و مسائل مطرح بود و همچنان نیز ادامه دارد و همان پیشنهادات نیز مجدداً مطرح می‌شود که برخی از آنها علیرغم اینکه به قانون، آیین‌نامه و دستورالعمل تبدیل شده، مشکلات را حل نکرده و مشخص نیست کدام بخش اعم از دولتی و خصوصی باید پاسخگوی آن باشد. این موضوعات، مدیریتی و ملی بوده و با آبرو، حیثیت، جان و مال مردم، امنیت و افتخار ملی ما گره خورده که نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه متأسفانه امروز در حال از دست دادن سرمایه‌های انسانی و مادی خود هستیم، گفت: امروز من نباید منتقد باشم بلکه باید پاسخگو باشم اما ببینید در حوزه ماشین‌های اسقاطی می‌گوییم این ماشین‌ها در تردد نیستند و اگر بودند جریمه می‌دهیم اما آیا واقعاً ماشین اسقاطی نداریم؟ هنوز در حوزه حمل و نقل، کامیون‌های دهه ۷۰ میلادی و سال ۲۰۰۰ در شهر تهران رفت و آمد می‌کند از این رو در این حوزه نیازمند تحول و هوشمندسازی هستیم.
قالیباف در پایان با بیان اینکه مسائل حوزه حمل و نقل شهری، جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی را با گوشت و پوست و استخوان خود درک می‌کنم، خاطرنشان کرد: حمل و نقل هوایی شرایط بسیار بدی دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها