چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 24 آذر 1402 ، 12 : 18

کد خبر : 27392

از 0 نفر 0

درخواست کارگران «قند ممسنی رستم» از مسئولان:

مانع تعطیلی دوباره کارخانه شوید

مانع تعطیلی دوباره  کارخانه شوید

کارخانه قند رستم به دلیل مسائل مالی در تولید با مشکل مواجه شده و در صورت تامین نشدن منابع مالی امکان تعطیل نشدن آن وجود دارد.

کارخانه قند رستم به دلیل مسائل مالی در تولید با مشکل مواجه شده و در صورت تامین نشدن منابع مالی امکان تعطیل نشدن آن وجود دارد.
یک منبع کارگری در کارخانه قند ممسنی رستم واقع در استان فارس در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: این واحد تولیدی بعد از گذشت حدود ۱۰ سال تعطیلی چهار ماه پیش (مرداد ماه) در حالی با واگذاری به هیئت حمایت از تولید، فعالیت خود را با ۹۰ کارگر از سر گرفت که هم اکنون اعتبارات مالی برای خرید مواد اولیه تولید شکر خام تخصیص نیافته و این واحد دچار مشکل است.
این کارگر با بیان اینکه از سوی هیئت حمایت از تولید نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان بودجه به این واحد تولیدی تزریق شد که ۱۶ میلیارد و چهارصد میلیون تومان آن صرف پرداخت مطالبات کارگران و بازنشستگان کارخانه شد و کمتر از ۱۲ میلیارد تومان برای تعمیرات کارخانه مصرف شده است، افزود: مصرف یک ماه کارخانه حدود ۱۰ هزار تن شکر خام است که نیاز به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دارد.
وی در ارتباط با امنیت شغلی کارگران نیز گفت: این واحد تولیدی در ابتدا با اشتغال ۹۰ کارگر فعالیت تولیدی خود را از سر گرفت اما در نتیجه کاهش یکباره ظرفیت تولید، ۶۰ نفر از کارگران موقتاً از کار بیکار شدند.
به گفته وی؛ اعتبارات مالی که مسئولان وعده پرداخت آن را به این واحد تولیدی داده‌اند، درصد سود بالایی دارد و کارخانه تازه احیا شده قند رستم که پیش از این مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته، توان بازپرداخت آن را ندارد.
این کارگر افزود: ما نگران تعطیلی مجدد این واحد تولیدی در ماه‌های پایانی سال هستیم چراکه حدوداً ۱۰ سال پیش با وجود مشکلات مشابه امروز، کارخانه تعطیل شد و کارگران بیکار شدند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها