پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 5/2/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 2 دی 1402 ، 59 : 17

کد خبر : 27416

از 0 نفر 0

وزیر ارتباطات:

بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور  به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و گلستان نخستین استان در کشور برخوردار از فیبر نوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و گلستان نخستین استان در کشور برخوردار از فیبر نوری است.
به گزارش ایلنای گلستان، عیسی زارع پور افزود: دولت سیزدهم با نگاه به آینده انجام کارهای زیرساختی را در دستور کار قرار داده است و با بهره‌برداری کامل از فیبری نوری علاوه بر افزایش سرعت اینترنت، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه گلستان نخستین استان برخوردار از فیبر نوری است گفت: با توسعه شبکه فیبر نوری، بار اینترنت تلفن‌های همراه نیز کاهش خواهد یافت و امروز بالغ بر پنج میلیون خانوار ایرانی می‌توانند از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تا آخر سال بالغ بر هشت میلیون خانواده ایرانی به شبکه فیبر نوری متصل خواهند شد.
زارع پور افزود: با همت و همراهی مسئولان استان گلستان امروز از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط استان مردم می‌توانند از مزایای فیبر نوری بهره‌مند شوند.
وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد: بیش از ۹۴ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و حدود ۱۸۰۰ روستای باقی مانده نیز تا پایان فعالیت دولت سیزدهم از این مزیت بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: در گلستان فقط ۷ تا ۸ روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند که تا دهه فجر امسال برای این روستاها نیز امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای آن‌ها فراهم می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها