پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 دی 1402 ، 53 : 17

کد خبر : 27497

از 0 نفر 0

عضو کمیسیون لایحه حجاب:

با بی‌حجاب‌ها تعارف نداریم آن‌ها را جریمه سنگین می‌کنیم

با بی‌حجاب‌ها تعارف نداریم  آن‌ها را جریمه سنگین می‌کنیم

مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: وقتی جریمه خیلی سنگینی بنویسم یعنی به هیچ عنوان اراده‌ای ندارم کسی این جرم را مرتکب شود و اصلاً بنا ندارم این جریمه را بگیرم.

مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: وقتی جریمه خیلی سنگینی بنویسم یعنی به هیچ عنوان اراده‌ای ندارم کسی این جرم را مرتکب شود و اصلاً بنا ندارم این جریمه را بگیرم.
رویداد ۲۴ خبر آنلاین نوشت: «اخراج کارمندان دولتی»، «اعمال جریمه سنگین»، «برخورد قانونی و مجازات سلبریتی‌ها» و ... از جمله بندهای مهم لایحه عفاف و حجاب است که عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب در گفتگویی به آن‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید این جریمه‌ها و مجازات سنگین با هدف تکرار نشدن، در نظر گرفته شده و بر روی جریمه‌های حجاب به عنوان منبع درآمدی حساب نشده است.
مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب با دفاع از اصل هشتادوپنجی شدن این لایحه، می‌گوید؛ «مباحث تخصصی بود، صحن مجلس نمی‌توانست لایحه عفاف و حجاب را بررسی کند».
این نماینده مجلس درباره رفت و آمدهای این لایحه بین مجلس و شورای نگهبان، تاکید دارد؛ «همان اول گفتم لایحه عفاف و حجاب بین مجلس و شورای نگهبان چندین‌بار رفت و برگشت دارد»
بنا بر این گزارش بخش‌هایی از گفت و گوی باقری را در ادامه می‌خوانید:
*اکثر موارد لایحه عفاف و حجاب مربوط به مباحث فرهنگی است. البته قسمتی از لایحه که توسط قوه قضائیه ارسال شده بود، ماهیت قضائی و حقوقی دارد که در آن بخش جرم‌انگاری هم وجود دارد، البته فقط جرم‌انگاری نیست.
منتها با هماهنگی که میان قوه قضائیه، دولت و مجلس صورت گرفت، همه انتقادات روایی که در جامعه نسبت به این لایحه بود را پذیرفتیم.
*البته معتقد هستم که کارهای ایجابی مهم‌ترین بخشی است که می‌تواند در بحث عفاف و حجاب کار را پیش ببرد. به عبارت دیگر به نظر بنده ۹۹ درصد مباحث مربوط به حجاب و عفاف در کشور می‌تواند با فعالیت‌های ایجابی در جامعه محقق شود و تنها یک درصد با اقدامات سلبی تحقق پیدا کند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها