چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 13 بهمن 1402 ، 35 : 17

کد خبر : 27554

از 0 نفر 0

استاندار فارس خبر داد؛

افتتاح یک هزار و ۵۸۱ پروژه دهه فجر در سطح استان فارس

افتتاح یک هزار و ۵۸۱ پروژه دهه فجر  در سطح استان فارس

استاندار فارس از بهره‌برداری یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در سطح استان فارس خبر داد.

استاندار فارس از بهره‌برداری یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در سطح استان فارس خبر داد.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: محمدهادی ایمانیه با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته که یک هزار و ۴۴۳ پروژه بوده از نظر ریالی تقریباً رشد ۲ برابری دارد.
وی بیان داشت: پروژه‌های دهه فجر با حضور سخنگوی دولت، رحیمی به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار فارس بیشترین تعداد پروژه‌های دهه فجر با بیشترین تعداد مربوط به دهیاری‌ها با ۳۸۲ پروژه، شهرداری‌ها ۳۰۱ پروژه، کمیته امداد ۱۷۵ پروژه و از نظر ریالی بیشترین عدد به ترتیب مربوط به اداره کل صمت استان با ۱۵۸ هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ها ۱۰۲ هزار میلیارد ریال و شرکت گاز استان نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال دانست.
ایمانیه اضافه کرد: از نظر ریالی بیشترین عدد اعتبار صرف شده مربوط به شهرستان شیراز با ۱۱۵ هزار میلیارد ریال، نی‌ریز ۱۱۱ هزار میلیارد ریال و لار ۳۳ هزار میلیارد ریال است.
استاندار فارس شاخص‌ترین پروژه‌های دهه فجر را اجرای 17 کیلومتر باند دوم محور جهرم -لار-بندرعباس، احداث 10 کیلومتر راه اصلی لار-بستک، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی (فاز 3 کوهسار مهدی)، بزرگراه حافظ (فاز دوم) بزرگراه شهید استوار ازجمله پروژه‌های شاخص قابل افتتاح استان فارس در دهه فجر برشمرد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه‌های ده فجر در استان فارس با حضور وزیر دادگستری و سخنگوی دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ایمانیه از رشد اشتغال ۹۹ درصدی استان طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و افزود: درصد اشتغال ایجاد فارس در سال گذشته هم بی‌نظیر بود و این استان در بحث راستی آزمایی به رتبه نخست کشور دست یافت.
ایمانیه همچنین با بیان اینکه پروژه بزرگ راه‌آهن اقلید-یزد برابر اعلام وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طراحی کتابخانه مرکزی شیراز نیز تمام شده و وارد فاز عملیاتی شده است.
وی درخصوص آخرین وضعیت آزادراه شیراز-اصفهان و قطعه هفت آن نیز افزود: با تأمین مالی سرمایه‌گذاری مورد نیاز در قطعه هفت از طریق مولدسازی، انتظار می‌رود این قطعه تا پایان سال به مرحله اتمام و بهره‌برداری
برسد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: با امضای روز گذشته رئیس جمهور مشکل
۲۲ ساله پروژه اهل بیت(ع) در شرق صدرا نیز مرتفع شد.
استاندار فارس با اشاره به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بیان کرد: در مرحله نخست ۲۷۳۸ نفر در فارس برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام انجام دادند که از این تعداد یکهزار و ۴۹۵ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند.
ایمانیه افزود: در فارس ۸۶۷ نامزد انتخاباتی تأیید صلاحیت شده‌اند.
وی با بیان اینکه فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده است، گفت: سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده و ۱۵ شبکه تلویزیونی ویژه هر حوزه انتخابیه به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است.۴ شعبه اخذ رأی نیز ویژه اقلیت‌های مذهبی است.
ایمانیه تاکید کرد: بر روی سلامت انتخابات با هیچ کسی تعارف نداریم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها