چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 17 بهمن 1402 ، 05 : 17

کد خبر : 27570

از 0 نفر 0

هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی؛

گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران‌فروشی است

گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران‌فروشی است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در طول ده ماه گذشته از ابتدای سال تاکنون پرونده‌هایی که در حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز به صورت موجودی تشکیل پرونده شده است، شامل ۱۳ هزار و ۷۵۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.
وی درباره تخلفات خودروسازها گفت: کلیه شرکت‌های خودرویی که تخلف گرانفروشی داشته باشند علاوه بر مجازات نقدی، استرداد وجوه نسبت به مردم را دارند. همانطور که در بحث تخلفات پزشکان گفتم باید اموال مسترد شود. حتماً احکام صادره در تعزیرات قابلیت اجرا دارد و اجرای آن مطابق اجرای احکام دادگاه است و ممکن است توقیف اموال محکوم علیه را داشته باشد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اینکه تاکنون جریمه‌ای در این زمینه اخذ شده است؟ گفت: هنوز آمار را ارائه ندادند. ان‌شاءالله در نشست بعدی خواهیم گفت که چه مقداری قطعی و چه مقدار وصول شده است.
وی گفت: درخصوص یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور تخلفی مطرح می‌شود ولی هنوز در قالب تخلف نیست و اگر تخلف شد و سازمان مربوطه ارائه داد برخورد می‌شود. بازرس‌های عزیزمان فعال شوند. شعب ملی ما این اختیار را دارد که هر جایی گزارش تخلفی از هر ناحیه‌ای هست بلافاصله اقدام و حکم صادر می‌کنند.
اسفنانی درخصوص یکی از خودروسازها ادامه داد: درخصوص این خودروساز باید بگویم که تعهدی کرده تا پایان سال آینده رقم قابل توجهی خودرو به مردم واگذار کند و اخیراً سازمان استاندارد اعلام کرده که اگر استانداردها را رعایت نکنند ما اجازه تولید خودرو را نمی‌دهیم. سه جلسه ریاست سازمان با مجموعه متخلف داشتند تا قبل از اینکه تخلف صورت گیرد اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم که صددرصد به نفع مردم است و با آن برخورد می‌کنیم. حتی اسم هم می‌بریم و اگر لازم باشد گزارش تصویری با متخلف را هم نشان می‌دهیم.
اسفنانی با اشاره به تذکر جدی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی و اینکه گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید حذف شود، گفت: گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است. گزینه «عجله دارم» نه تنها زودتر مسافر را به مقصد نمی‌رساند و نه خدمات اضافه به مردم ارائه می‌دهد که اینها تخلف است. تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند دچار مشکل نکنند. چنانکه تخلف گران‌فروشی احراز شود رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمپ واحد مربوطه بدهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها