چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 7 اسفند 1402 ، 24 : 18

کد خبر : 27622

از 0 نفر 0

پاک فطرت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا این دوره در لیست شانا نیست گفت:

این دور رئیس شانا تفکر دیگری دارد و من تعهد ندادم به خاطر لیست، گوش به فرمان باشم

این دور رئیس شانا تفکر دیگری دارد و من تعهد ندادم به خاطر لیست، گوش به فرمان باشم

پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد، اضافه کرد: در هر اداره‌ای هم یک نوع حقوق می‌دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری‌ترین کارهای دولت است.

پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد، اضافه کرد: در هر اداره‌ای هم یک نوع حقوق می‌دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری‌ترین کارهای دولت است.
سرویس خبری/خدیجه غضنفری: علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه حدود 25 درصد برنامه ششم توسعه، اجرایی شد در جمع خبرنگاران گفت: برخی طرح‌ها صفر درصد و برخی از طرح‌ها تا 80 درصد اجرا شدند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت با لوایحی است که دولت به مجلس ارائه می‌کند، تصریح کرد: مدیریت واحد شهری و طرح جامع مدیریت شهری در همین دوره مجلس نوشته شد و این طرح حدود 280 ماده است و هزینه اداره شهر را پایین می‌آورد.
پاک فطرت در پاسخی به سوالی در مورد اینکه چرا این دوره در لیست شانا نیست گفت: این دور رئیس شانا تفکر دیگری دارد و من تعهد ندادم به خاطر لیست، گوش به فرمان باشم، ما خودمان روند پیشرفت استان را می‌بینیم و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد، اضافه کرد: در هر اداره‌ای هم یک نوع حقوق می‌دهند و سیستم اداری از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام اداری از ضروری‌ترین کارهای دولت است.
وی ادامه داد: یکی از ناکارآمدی‌های دولت به خاطر ناکارآمدی سیستم اداری که به آن تبصره اضافه شده و در پرداخت‌ها و ارائه خدمات باعث نارضایتی‌های کارمندان شده است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تصریح کرد: قرار نیست نماینده در انتخاب مدیران دخالت کند ولی وقتی می‌خواهند استاندار را معرفی کنند مگر می‌شود بدون نظر 18 نماینده رئیس جمهور و وزیر کشور استاندار معرفی شود و با استاندار بومی کار بهتر پیش می‌رود.
پاک فطرت اضافه کرد: کار نماینده، قانون گذاری و ریل گذاری است و با این مشکلات امروز کشور باید مجلس دنیا، منطقه و کشور را مطالعه کند و آن را به صورت طرح به مجلس بیاورد، تاکید کرد: نظارت بر اجرای قانون باید به صورت استانی مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان باید از استان این مسائل را پیگیری کنند و عمران و آبادانی اولویت اول استان باشد و مرحله بعدی حوزه انتخابیه خودش است.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: دولت باید اختیار دهد که برخی از بودجه‌ها به خزانه‌های استانی وارد شود و درصدی از این هزینه‌ها باید برای رفع مشکلات ترافیکی و افزایش ناوگان راهور شکل گیرد.وی بیان داشت: باید حقوق و دستمزد را به کشورهای همسایه نزدیک کنیم و قیمت اجناس را هم به همان سمت ببریم و آنوقت است که به همین راحتی قاچاق روی نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: باید اجازه ورود خودرو را دارد تا شرکت‌های خودروسازی ما قیمت تمام شده را پایین بیاورند و کیفیت آن را بالا ببرند.
پاک فطرت گفت: در برنامه هفتم رشد اقتصادی را 7 تا 8 درصد دیدیم و از این میزان سه درصد افزایش بهره‌وری است که نیروی انسانی آن را به وجود می‌آورد و اگر می‌خواهد رضایتمندی ایجاد شود اصلاح امور اداری کشور چابک سازی شود چرا که دولت در دادن لایحه کُند عمل می‌کند.
این کاندیدای انتخابات مجلس افزود: آب و کشاورزی استان فارس نزدیک به 2 دهه جور نان کشور را کشید و امروز در بحث آب‌های زیرزمینی بحران دارد و چاه آب 300 متر را عبور کرد و برخی نقاط به 400 متر رسیده است و چند سال طول می‌کشد این سفره آب پرشود که نمی‌شود و در این حالت نشست روی می‌دهد.
پاک فطرت با اشاره به اینکه باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن برویم، مطرح کرد: استان فارس در بحث کشاورزی از خیلی استان‌های کشور عقب است و باید از کشاورزی بیرون بیاییم و سرمایه‌گذاری روی اقتصاد گردشگری داشته باشیم.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه طرح زمانی به نتیجه می‌رسد که مصوب و اجرا شود، گفت: یکی از دلایلی که امروز می‌گوییم مجلس ناکارآمد است به دلیل طرح‌های زیادی است که ارائه می‌شود اما دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند.
پاک فطرت همچنین گفت: سال آینده حقوق بازنشستگان همسان‌سازی می‌شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها