شنبه 29 اردیبهشت 1403 5/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 15 اسفند 1402 ، 39 : 18

کد خبر : 27650

از 0 نفر 0

وزیر کشور در نشست خبری اعلام کرد؛

میزان مشارکت در انتخابات ۴۱ درصد، 5 درصد آن آرای سفید

میزان مشارکت در انتخابات ۴۱ درصد، 5 درصد آن آرای سفید

حضور ۲۵ میلیون نفر از 61 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات

وزیر کشور میزان مشارکت در انتخابات مجلس را ۴۱ درصد اعلام کرد و گفت: شاهد حضور جمعیت ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رأی بودیم و آرای سفید دریافت شده ۵ درصد بوده است.

وزیر کشور میزان مشارکت در انتخابات مجلس را ۴۱ درصد اعلام کرد و گفت: شاهد حضور جمعیت ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رأی بودیم و آرای سفید دریافت شده ۵ درصد بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری احمد وحیدی وزیر کشور با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت کشور برگزار شد.
وحیدی با بیان اینکه در انتهای کار انتخابات باشکوه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قرار داریم، گفت: برگزاری شکوهمند انتخابات یازده اسفند، در آستانه سال نو و ماه رمضان عیدانه الهی به مردم شریف کشورمان بود و موجب خوشحالی همه طرفداران جمهوری اسلامی ایران و آزادی خواهان جهان و موجب ناراحتی بدخواهان و سلطه جویان شد.
وی ادامه داد: ملت ما دوباره خوش درخشیدند و پیروزی دیگری را از آن خود کردند و با توجه به بوق‌های نظام سلطه که درصدد مأیوس کردن مردم برای عدم شرکت در انتخابات عمل می‌کردند، مردم عزیز ما حضور باشکوهی در انتخابات اخیر رقم زدند.
به گفته وزیر کشور، طبیعی است دشمن از همه ابزارهای خود برای یاس آفرینی استفاده کرد. با تبلیغاتی کم‌نظیر و به‌رغم دشواری‌های اقتصادی که وجود دارد اما آنان ناموفق شدند و مردم حضوری حماسی را رقم زدند.
وحیدی میزان مشارکت در انتخابات مجلس را ۴۱ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: شاهد حضور جمعیت ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رأی بودیم و آرای سفید دریافت شده ۵ درصد بوده است.
وزیر کشور با بیان اینکه خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس آماده می‌کنیم، عنوان کرد: در برخی رسانه‌ها دیده شد که درباره موضوعی به نام آرای دچار مشکل مطرح کردند که باید گفت این میزان یعنی آرای سفید در کل کشور پنج درصد بوده است.
وحیدی اضافه کرد: ما سه نوع رأی مخدوش داریم؛ یکی رأی ناخوانا که مربوط به کسانی است که در املا اسم دچار اشکال شده باشند. یکی رأی به کسانی که احراز صلاحیت نشده باشند و یکی هم رأی سفید که میزان کل آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بوده است. اینکه برخی تلاش می‌کنند روی مفهوم آرای سفید سرمایه‌گذاری کنند، نتیجه‌ای ندارد و به جایی نمی‌رسد. تلاش برای کم‌رمق نشان دادن انتخابات کار نادرستی است. اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم نهایتاً به هشت درصد می‌رسیم.
وی گفت: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم تا با توجه به اینکه در آن ایام کنکور را پیش‌رو داریم، بررسی کنیم تا هم‌زمان با کنکور نباشد.
وی ادامه داد: ابتدا مطرح بود که دور دوم انتخابات در هفت اردیبهشت برگزار شود اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان در این زمینه هستیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها