شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 23 اسفند 1402 ، 48 : 16

کد خبر : 27676

از 0 نفر 0

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

می‌گویند حجاب اولویت نیست؛ عرضه ندارند مسائل اقتصادی را حل کنند مسائل فرهنگی را هم رها می‌کنند

می‌گویند حجاب اولویت نیست؛ عرضه ندارند مسائل اقتصادی را حل کنند  مسائل فرهنگی را هم رها می‌کنند

در خیابان ملاحظه می‌کنید آنانی که بی‌بند و بار هستند را بیشتر تحویل می‌گیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی اوقات آقایان می‌گویند بحث حجاب در اولویت نیست. ببخشید عرضه ندارند مسائل اقتصادی را حل کنند سپس مسائل فرهنگی را هم رها می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی اوقات آقایان می‌گویند بحث حجاب در اولویت نیست. ببخشید عرضه ندارند مسائل اقتصادی را حل کنند سپس مسائل فرهنگی را هم رها می‌کنند.
رویداد ۲۴ حجت الاسلام سیدمحمد غروی یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره لایحه حجاب و عفاف گفت: حجاب یک تکلیف الهی است و نباید آن را نادیده بگیریم. از سوی دیگر حجاب در حال حاضر به یک شناسه‌ای برای اسلامیت اجتماع ما و اهمیت دادن به حرمت‌ها و حریم الهی تبدیل شده است. در نتیجه ممکن است فرض کنید الان مشکلات دیگر هم داشته باشیم که باید به آن بیشتر توجه کنیم. کسی منکر آن مشکلات نیست، اما معنایش این نیست که حجاب را در پرانتز بگذاریم و به آن توجه نکنیم.
به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی غروی را در ادامه می‌خوانید:
حقیقت این است که غیر از آنکه حجاب یک تکلیف الهی است، اگر رها شود نمونه وسیع بی‌بندوباری را در جامعه پدید می‌آورد و هم به افراد آسیب می‌زند و در ادامه جامعه و خانواده را درگیر می‌کند. بالاخره هرچه این حجاب رها شود عملاً اثرات منفی بیشتری از نظر اخلاقی و جهات دیگر به خانواده‌ها وارد می‌کند.
کسانی که واقعاً مسلمان هستند باید توجه داشته باشند که این یک وظیفه الهی است. اینطور نیست که صرفاً یک اخلاق اجتماعی باشد. حجاب یک تکلیف الهی بوده که برای مردها به یک شکل و در زن‌ها به شکل دیگر وسیع‌تر و گسترده‌تر است. نکته بعدی آنکه باید برای حفظ خانواده و حفظ اصالت زن و حریم الهی به این تکلیف الهی توجه شود.
رها کردن مسئله پوشش و حجاب خیلی می‌تواند به خانواده و جامعه آسیب وارد کند و نباید رها شود. همچنین به کار بردن عنوان آنکه حجاب اولویت نیست، یعنی چه؟ یعنی اصلاً به آن نپردازیم؟ این حرف غلطی است. بلکه معنایش آن است که باید به مسائل دیگری که اولویت بالاتری دارد بپردازیم و در مرحله بعد به موضوع حجاب بپردازیم. نه اینکه به آن نپردازیم و موردتوجه ما قرار نگیرد.
اگر بنا باشد یک خانمی که حجاب را رعایت نمی‌کند، با آرایش و وضعیت بدلباس و امثال آن که محرک هستند در جامعه حضور داشته باشد و در جامعه بیشتر مورد تشویق واقع شود و از طرف دیگر آن زنی که خیلی مرتب و منظم است مورد بی‌اعتنایی قرار بگیرد، این موارد خیلی تاثیرگذار است.
در خیابان ملاحظه می‌کنید آنانی که بی‌بند و بار هستند را بیشتر تحویل می‌گیرند. اما در واقعیت آن‌هایی که پوشش خوب و مناسب دارند باید مورد تشویق قرار بگیرند. بنابراین باید از لحاظ فرهنگی و حقوقی کار انجام شود و کارهایی که مربوط به مردم است نیز صورت بگیرد
در حال حاضر بسیاری از فروشندگانی که از خانم‌ها استفاده می‌کنند؛ واقعاً به عنوان نقش ابزاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از آقایان می‌توانند همان نقش را ایفا کنند، اما آن‌ها قبول نمی‌کنند چرا؟ به دلیل آن که با حقوق کم جاذبه بیشتری دارند و مشتری بیشتری جذب می‌کنند، اما باید این افراد توجیه شوند که این استفاده ابزاری از زنان است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها