دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 4/29/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 28 فروردین 1403 ، 33 : 17

کد خبر : 27712

از 0 نفر 0

ماکرون:

موشک‌های ایران را در حریم هوایی اردن رهگیری کردیم

موشک‌های ایران را در حریم هوایی اردن رهگیری کردیم

«ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهایمان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»

«ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهایمان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»
رویداد ۲۴ : امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در یک برنامه تلویزیونی که از دو شبکه ارام‌س و ب‌اف ام پخش شد گفت کشورش «برای جلوگیری از آتش‌افروزی در خاورمیانه هر کاری می‌کند».به گزارش دیدبان ایران، وی که صد روز به آغاز برگزاری بازی‌های المپیک پاریس درباره این رویداد صحبت می‌کرد، از فرصت استفاده کرده و با یادآوری حمله اخیر جمهوری اسلامی ایران به خاک اسرائیل، تأیید کرد که ارتش فرانسه در طول شنبه شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.
ماکرون گفت: «ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهایمان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»
رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که ایران با حمله مستقیم به اسرائیل از خاک خود، «یک گسست عمیق» ایجاد کرده و «امکانی که برای واکنش طرف مقابل باز کرده، بسیار خطرناک است».
وی افزود: «ما هر کاری انجام خواهیم داد تا از آتش‌افروزی جلوگیری کنیم و بنابراین سعی می‌کنیم اسرائیل را متقاعد کنیم که با تشدید تنش پاسخ ندهد، بلکه ما باید ایران را منزوی کنیم، باید کشورهای منطقه را متقاعد کنیم که ایران یک خطر است و باید تحریم‌ها و فشار بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را افزایش دهیم تا راهی برای صلح در منطقه بیابیم.»رئیس جمهور فرانسه که قرار است در طول روز دوشنبه نیز با نخست وزیر اسرائیل صحبت کند، افزود: «فرانسه با همه کشورهای منطقه صحبت می‌کند، اما این آمریکایی‌ها هستند که نقش بسیار مهمی در مهار ایران دارند.»


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها