جمعه 14 اردیبهشت 1403 5/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ، 50 : 17

کد خبر : 27734

از 0 نفر 0

استاندار فارس:

هدفمندی و عدالت، ضرورت اقدامات شورای برنامه‌ریزی استان

هدفمندی و عدالت، ضرورت اقدامات شورای برنامه‌ریزی استان

استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس، برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند به منظور توزیع عدالت محور امکانات و خدمات در سراسر استان را ضروری دانست.

استاندار فارس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس، برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند به منظور توزیع عدالت محور امکانات و خدمات در سراسر استان را ضروری دانست.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همدلی و هم افزایی برای پیشرفت پایدار استان ضروری است.
وی از نمایندگان مردم فارس در مجلس دوازدهم درخواست کرد تا نسبت به حل مشکلات مردم و پیشبرد پروژه‌ها، اتحاد و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: دستاورد طرح‌هایی نظیر انتقال آب خلیج فارس برای تمامی استان مفید و مثمر ثمر خواهد بود و در پرتو هم افزایی می‌توان به اجرای آنها امید بست.
استاندار فارس با بیان اینکه توزیع عدالت محور خدمات سرلوحه عملکرد دولت سیزدهم است افزود: با برنامه‌ریزی مدون باید نسبت به برخورداری مناطق دورافتاده از خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر پیش نیازهای زندگی جامعه اقدام کرد.
به گفته ایمانیه، استان پهناور فارس با تکیه بر اصالت و ظرفیت‌های ارزنده‌ای که دارد باید پیشتاز باشد و سرانه آسیب‌های اجتماعی در آن، در پایین‌ترین رتبه‌ها در بین استان‌ها قرار گیرد.
وی خطاب به مدیران استان گفت: برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت خود را ارائه کنید تا در شورای راهبری استان مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.
او یکی از وظایف شورای راهبری استان را حمایت از پیشبرد پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و افزود: مطالبه از وزارتخانه‌ها برای پیشرفت طرح‌های استان یکی از مأموریت‌های ویژه شورای راهبری فارس است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش افزود: ارتقا بهره‌وری یکی از مأموریت‌های اصلی دولت در سال جاری بشمار می‌رود.
استاندار فارس با ارائه مثالی ادامه داد: موضوع رشد بهره‌وری در زمینه‌های مختلف نظیر کشاورزی بسیار پراهمیت و حیاتی است. امروزه میزان تولید گندم در استان فارس بین 2 تا 12 تن به ازای یک هکتار متغیر است و این موضوع اهمیت ارتقا بهره‌وری و حرکت به طرف بالاترین استفاده صحیح از منابع را نشان می‌دهد.
ایشان رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهگشا توصیف کرد و افزود: شعار سال برمبنای «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شده و دولت در گام اول می‌تواند تمرکز خود را بر اخذ مشارکت‌های کارمندان دستگاه‌های اجرایی با ارائه ایده‌های نو و کاربردی معطوف سازد.
استاندار فارس همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی یادآور شد تا پایان خردادماه اعتبارات مانده و محقق نشده را جذب کنند.
ایمانیه جذب سرمایه‌های خرد را راهگشا توصیف کرد و افزود: تمامی سازمان‌ها با راه‌اندازی تعاونی‌های تولید و اشتغال می‌توانند در حوزه درآمدزایی، رشد بهره‌وری و حمایت از معیشت کارمندان و غیره مثمر ثمر باشند.
وی در زمینه اهمیت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: جذب سالیانه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان پهناور فارس قابل‌دسترس است و تعدادی از سرمایه‌گذاران آمادگی خود را برای حضور در عرصه‌های صنایع تبدیلی، خودروسازی، انرژی و غیره اعلام کرده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها