چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 22 اردیبهشت 1403 ، 59 : 11

کد خبر : 27765

از 0 نفر 0

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران:

هرکودک ایرانی ۱۲ ساله ۲ دندان پوسیده دارد

هرکودک ایرانی ۱۲ ساله ۲ دندان  پوسیده دارد

این کودک وقتی به سن ۴۰ سالگی می‌رسد میزان پوسیدگی دندان به ۶ عدد می‌رسد

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه هر کودک ۱۲ ساله ایرانی، ۲ دندان پوسیده دارد، گفت: این کودک وقتی به سن ۴۰ سالگی می‌رسد میزان پوسیدگی دندان به ۶ عدد می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه هر کودک ۱۲ ساله ایرانی، ۲ دندان پوسیده دارد، گفت: این کودک وقتی به سن ۴۰ سالگی می‌رسد میزان پوسیدگی دندان به ۶ عدد می‌رسد.
به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علی تاجرنیا در حاشیه سمپوزیوم بین‌المللی دندانپزشکی که در هتل استقلال برگزار شد، افزود: سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی بسیار تأثیرگذار است و با توجه اینکه درمان‌های دندانی به لحاظ تجهیزات گران است با خودمراقبتی و افزایش سلامت می‌توانیم بیماری‌های دهان و دندان را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: مصرف غذاهای پرشکر، خیلی ترش، استفاده از غذاهای چسبنده و فست فودها در افزایش پوسیدگی در داخل دندان تأثیرگذار است و باید کمتر مصرف شوند.
تاجرنیا اظهار داشت: استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان و دهان شویه ها برای کاهش میکروب دهان، پوسیدگی و کاهش التهاب لثه ضرورت دارد و والدین از ۲ سالگی مسواک انگشتی برای کودکان تهیه کرده و مسواک زدن آموزش داده شود و با توجه به اینکه از ۶ سالگی به بعد دندان‌های دائمی رشد می‌کنند برنامه‌های فلوراید تراپی نیز می‌تواند کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران رتبه اول دنیا در زمینه تحقیقات دندانپزشکی و تولید مقالات دندانپزشکی را دارد، گفت: بنیان دانش دندانپزشکی در کشور درست نهاده شده و همواره پا به پای دندانپزشکی مدرن سایر کشورها جلو رفته و رو به پیشرفت است.
وی تصریح کرد: دانش دندانپزشکی ما با اساتید پرورش یافته جایگاه مناسبی را حفظ کرده است و فاصله دانش ایران و دنیا اندک است.
حمایت خوب دولت در تأمین ایمپلنت
محسن ناصری تولید کننده حوزه دندانپزشکی نیز گفت: اکنون ایمپلنت‌های دندانی با بهترین کیفیت در کشور تأمین می‌شود و دولت حمایت خوبی داشته و مدیریت خوبی اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به توسعه توریسم درمانی در حوزه ایمپلنت در کشور، اظهار داشت: سالانه ایرانیان مقیم خارج از کشور و خارجی‌های زیادی به ایران مراجعه می‌کنند و درمان ایمپلنت انجام می‌دهند و دلیل آن این است که پزشکان مجرب داریم، دستمزد پایین‌تر و قیمت پایین‌تر در این حوزه نسبت به جهانی وجود دارد.
تولید محصولات بازسازی استخوان در کشور
ناصری با اشاره به اینکه تکنولوژی تولید ایمپلنت در ایران وجود دارد، گفت: اکنون محصولات جانبی بازسازی استخوان در کشور تولید می‌شود و در این بخش بی‌نیاز شدیم.
به گزارش ایرنا، سمپوزیوم دو روزه بین‌المللی دندانپزشکی در ایران با حمایت انجمن‌های علمی جراحان فک و صورت ایران و غیره با ۱۰ امتیاز بازآموزی با حضور دندانپزشکان ایرانی و کشورهای افغانستان، لبنان و امارات ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار است.
در این مراسم، از پیشکسوتان از جمله پرفسور مسگر زاده پدر علم نوین جراحی فک و صورت، خوشخونژاد استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و پرفسور رشیدیان تقدیر شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها