چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 19 خرداد 1403 ، 07 : 18

کد خبر : 27852

از 0 نفر 0

صنایع متوسط یک روز در هفته باید خاموشی برق داشته باشند

صنایع متوسط یک روز در هفته باید خاموشی برق داشته باشند

صنایع متوسط یک روز در هفته (به غیر از روز جمعه) باید خاموشی برق داشته باشند و یا اینکه تعطیلی را از روز جمعه به دوشنبه موکول کنند

ناترازی در میزان برق تولیدی و مصرف در چند سال گذشته به ویژه در فصل تابستان و در ادامه ارائه جداولی از خاموشی‌ها به موضوع جدی برای بخش‌های مختلف تبدیل شده بود. ابتدا صنایع و واحدهای تولیدی مشمول این خاموشی‌ها شدند و در ادامه با کمبود برق تولیدی بخش‌های خانگی نیز به جدول خاموشی‌ها پیوست. جدول‌هایی که با منطقه بندی روزهای خاموشی چند ساعته برق را مشخص می‌کرد.

ناترازی در میزان برق تولیدی و مصرف در چند سال گذشته به ویژه در فصل تابستان و در ادامه ارائه جداولی از خاموشی‌ها به موضوع جدی برای بخش‌های مختلف تبدیل شده بود. ابتدا صنایع و واحدهای تولیدی مشمول این خاموشی‌ها شدند و در ادامه با کمبود برق تولیدی بخش‌های خانگی نیز به جدول خاموشی‌ها پیوست. جدول‌هایی که با منطقه بندی روزهای خاموشی چند ساعته برق را مشخص می‌کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امسال با شروع فصل تابستان دوباره دغدغه خاموشی‌ها برای واحدهای صنعتی، خانگی و کشاورزی مطرح است و در حالی هنوز خاموشی بخش خانگی نداشته‌ایم که برخی از صنایع با خاموشی در یک روز هفته روبرو هستند.
اطلاع از برنامه خاموشی‌ها و جدول برق مصرفی در تابستان امسال با افزایش گرمای هوا موضوعی است که مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز درخصوص برنامه خاموشی و مصرف برق در بخش‌های مختلف می‌گوید: برنامه امسال خارج از روال برنامه پارسال نیست و مدیریت بار مصرف برق در بخش کشاورزی و صنعتی داریم.
صنایع متوسط یک روز در هفته خاموشی دارند
سید باقر احمدی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برقدر بخش صنعتی به این صورت است که صنایع بزرگ شامل خاموشی نمی‌شوند و درعین حال باید 30 درصد مصرف خود را صرفه‌جویی کنند، عنوان می‌کند: همچنین صنایع متوسط نیز یک روز در هفته به غیر از روز جمعه باید خاموشی برق داشته باشند و یا اینکه تعطیلی را از روز جمعه به دوشنبه موکول کنند.
وی خاطر نشان می‌کند: در بخش صنایع کوچک نیز هیچ محدودیتی برای مصرف اعلام نشده است.
برنامه خاموشی در بخش مصرفی خانگی نداریم
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز درباره مصرف برق در بخش خانگی با اشاره به اینکه در بخش خانگی نیز محدودیت نداریم، می‌گوید: در عین اینکه برنامه خاموشی در بخش مصرفی خانگی نداریم اما مدیریت بار مورد تاکید است.
باقری ادامه می‌دهد: در خاموشی‌هایی که در مصرف برق خانگی ممکن است مردم با آن مواجه باشند عمدتاً به دلیل اتفاقات در پست برق است که در فصل تابستان ایجاد می‌شود که غیرقابل پیش بینی و مقطعی است.
وی یادآور می‌شود که به دلیل کمبود تولید برق در بخش خانگی خاموشی نخواهیم داشت و مانند سال‌های گذشته که جدول خاموشی ارائه می‌شد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد خاموشی در بخش خانگی نخواهیم بود.
احمدی می‌گوید: در بخش کشاورزی نیز کشاورزان باید 5 ساعت در روز خاموشی داشته باشند که از 11 شب تا 4 صبح یا 1 تا 6 صبح است اما هر زمان کمبود برق نباشد خاموشی اعمال نمی‌شود یا اینکه زمان خاموشی کمتر می‌شود.
وی اضافه می‌کند: در واقع کشاورزان نیز پروانه آنها برای 18 ساعت بهره‌برداری است.
180 برنامه تشویقی و بازدارنده برای صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خاموشی‌ها برنامه وعزم جدی وجود دارد و 180 برنامه عملیاتی توسط وزارت نیرو از پایان تابستان سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است تا امسال خاموشی نداشته باشیم، تصریح می‌کند: از آنجا که مشترکین خانگی بیشترین مصرف برق دارند برنامه‌های مختلفی برای مدیریت مصرف طراحی شده است که یکی از آنها اپلیکیشن با انرژی است که طبق روال سال قبل پاداش 20 برابری برای صرفه‌جویی مصرف برق خواهیم داشت.
احمدی با اشاره به اینکه این پویش هر هفته هزاران جوایز در بخش خانگی دارد، خاطرنشان می‌کند: تلاش شده است برنامه برای مشترکین خانگی عمدتاً با طرح‌های تشویقی باشد و درکنار آن نیز طرح‌های بازدارنده نیز داریم.
به گفته وی درحالی 80 درصد مشترکین خانگی در محدوده الگوی مصرف برق هستند که 20 درصد بیشتر از الگوی مصرف قراردارند و از این 20 درصد 5 درصد خیلی بیشتر از الگوی مصرف هستند که 2 تا 2.5 برابر استفاده می‌کنند و برای این مشترکین هزینه برق به صورت پلکانی محاسبه می‌شود و برق یارانه‌ای نخواهند داشت.
احمدی ادامه می‌دهد: مشترکینی که طبق الگو مصرف برق دارند نیز افزایش هزینه نخواهند داشت.
افزایش بیش از حد از ریسه در سطح شهر با تعدیل روشنایی همراه خواهد بود
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در خصوص ریسه‌های سطح شهر و افزایش استفاده از آن توسط واحدهای تجاری نیز می‌گوید: در خصوص بخش تجاری نیز سال گذشته بخش عمده آن با حکم قضایی جمع آوری شد امسال هنوز حکمی دریافت نشده است و هرجا مصرف برق بالا باشد تذکر داده می‌شود.
احمدی ادامه می‌دهد: همچنین اما اگر در بخش تجاری مصرف بیش از حد برق به واسطه استفاده از ریسه‌ها داشته باشند تعدیل روشنایی یکی از طرح‌ها است که در نظر گرفته می‌شود.
وی یادآورمی شود که در سال‌های گذشته یکی از طرح‌های اجرا شده فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده معقول و منطقی از ریسه‌ها در سطح شهر بوده است که این طرح‌ها امسال نیز دنبال می‌شود.
به گزارش ایلنا؛ در سال‌های گذشته به دلیل ناترازی در تولید برق شاهد ارائه جدول خاموشی در بخش‌های مختلف صرفی بودیم که امسال بخش خانگی از این طرح کنار رفته است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها