چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 29 خرداد 1403 ، 52 : 17

کد خبر : 27886

از 0 نفر 0

مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد؛

۱۵ مرداد جاری آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ امور مالیاتی

۱۵ مرداد جاری آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ امور مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ تا ۱۵ مردادماه جاری خبرداد: امسال برای اولین‌بار سازمان امور مالیاتی برای کسانی که نمی‌خواهند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند، اظهارنامه برآوردی ارسال می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و فرم تبصره ۱۰۰ تا ۱۵ مردادماه جاری خبرداد: امسال برای اولین‌بار سازمان امور مالیاتی برای کسانی که نمی‌خواهند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند، اظهارنامه برآوردی ارسال می‌کند.
سرویس خبری/ خدیجه غضنفری: محمد ابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: تمام فعالان اقتصادی و کسانی که مشمول اظهارنامه مالیاتی می‌شوند برای اینکه مالیات کمتری پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات اجرای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد: امسال برای نخستین بار در بحث اظهارنامه‌های مالیاتی، هزینه و اجاره‌بها نیز لحاظ می‌شود تا مؤدیان مالیات کمتری بپردازند.
ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر در استان فارس تقاضای تبصره ماده ۱۰۰ داشتند، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۴ هزار نفر معاف از مالیات شده‌اند.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس ادامه داد: آمار منابع وصولی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: با همکاری فارسی‌ها بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان، مالیات و عوارض وصول شد که این نشان‌دهنده مشارکت مردم است.
ابراهیمی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصولی، به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده است که از این مبلغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به استان برگشت که غیر از موارد شهرداری است.
مدیرکل امور مالیاتی فارس بیان کرد: مبلغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، مستقیم به حساب برنامه و بودجه واریز می‌شود که برای پرداخت حقوق استفاده می‌شود.
ابراهیمی با تأکید بر استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ امور مالیاتی تصریح کرد: کسانی که زیر ۱۸ میلیارد تومان به صورت انفرادی، فعالیت و فروش ناشی از خدمات و کالا در سال گذشته داشتند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیرکل امور مالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشمولین تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: مجموع فروش کالا و خدمات به مبلغ 180 میلیارد ریال و پرونده‌های مشارکتی به مبلغ 360 میلیارد ریال می‌توانند تا 15 مردادماه از این تبصره استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تقریباً ۳۲۰ هزار نفر از تبصره 100 استفاده کردند، بیان داشت: مالیات ۱۲۴ هزار نفر از این تعداد صفر شد.
مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: مودیانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان مالیات دارند، اگر هزینه اجاره را در سامانه لحاظ کنند و مدعی باشند که اجاره آن‌ها تأثیر بسزایی در درآمدشان دارد، باید اطلاعات هزینه اجاره را درج کنند و مالک آن را تأیید کند، در این صورت هزینه اجاره از درآمد کسر خواهد شد.
ابراهیمی فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم در سامانه ۱۵۲۶ یا سامانه سوت زنی، می‌توان فرار مالیاتی را گزارش داد تا روند مالیات ستانی، کنترل و پیگیری شود.
ابراهیمی بیشترین میزان مالیات پرداخت شده در فارس را مربوط به صنف پزشکان و کمترین آن را مربوط به وکلا عنوان کرد و گفت: بیشترین فرار مالیاتی ناشی از استفاده از دستگاه‌های پوز مربوط به مشاغلی است که مرتبط نبوده، برای حل این مشکل ارائه راهکارهای همکاری از سوی بانک‌ها و سازمان مدیریت ضروری است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها