چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 12 تیر 1403 ، 49 : 17

کد خبر : 27929

از 0 نفر 0

تلاش دولت ایران و تونس برای برقراری پرواز مستقیم دو کشور؛

سفیر تونس: تونسی‌ها رویای سفر به اصفهان و شیراز را دارند

سفیر تونس: تونسی‌ها رویای سفر به اصفهان و شیراز را دارند

سفیر تونس در ایران می‌گوید: تونسی‌ها رویای دیدن شیراز و اصفهان را دارند. درحال‌حاضر نبود خطوط هوایی مستقیم و مشکلات موجود در زمینه تبادلات مالی و ارزی از جمله موانع رونق توسعه گردشگری این دو کشور است که باید هر چه سریعتر مرتفع شود.

سفیر تونس در ایران می‌گوید: تونسی‌ها رویای دیدن شیراز و اصفهان را دارند. درحال‌حاضر نبود خطوط هوایی مستقیم و مشکلات موجود در زمینه تبادلات مالی و ارزی از جمله موانع رونق توسعه گردشگری این دو کشور است که باید هر چه سریعتر مرتفع شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از لغو روادید دو طرفه کشورهای ایران و تونس، نخستین نشست مشترک همکاری‌های گردشگری در جهت رفع موانع توسعه گردشگری ایران و تونس با حضور سفیر تونس در ایران، نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و مدیران فعال دفاتر خدمات مسافرتی ایران با میزبانی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران برگزار شد.
حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه پس از لغو روادید ایران با ۳۰ کشور دنیا، تونس به‌عنوان نخستین کشور گام‌های خود را برای لغو دوطرفه روادید برداشت، گفت: تونس از سال‌ها قبل یکی از مقاصد گردشگری ایران و بازارهای هدف ایران محسوب می‌شد که پروازهای چارتری در فواصل مختلف به تونس برقرار می‌کرد. هر چند این فعالیت‌ها در دوره پاندمی کرونا متوقف شد اما هم‌اکنون با نگاه و عزم جدی که دو کشور ایران و تونس به روابط گردشگری دارند نه‌تنها به روال گذشته بازگشته‌ایم که با قدرت بیشتر در این زمینه درحال حرکت هستیم.
رفیعی همچنین تاکید کرد: درحال حاضر دولت و بخش خصوصی ایران و تونس روابط بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف گردشگری دو کشور دارند و سفیر تونس در ایران یکی از فعال‌ترین سفرا در ایران هستند که در زمینه توسعه گردشگری دو کشور ایران و تونس بسیار فعال است. این جلسه نیز برای تبادل نظر و شنیدن نقطه‌نظرات بخش خصوصی و دولتی گذاشته شد تا با رفع موانع توسعه گردشگری ایران و تونس همکاری‌های مشترک دو کشور تداوم پیدا کند.
نبود خطوط هوایی مانع از توسعه گردشگری ایران و تونس نمی‌شود
«عماد الرحمونی» سفیر تونس در ایران نیز با بیان اینکه گردشگری یک مقوله سیاسی نیست اما باید توجه داشت که این سیاست است که همه چیز را تعیین می‌کند در زمان حیات شهید امیرعبدالهیان مقامات کشور تونس دو جلسه که یکی از آن‌ها در ژنو و دیگری در جده بود، با وزیرامورخارجه ایران ملاقات داشتند. همچنین رئیس جمهور تونس یک جلسه نیز با رئیس جمهور شهید در الجزایر داشتند و ایشان همچنین بعد از واقعه فوت آیت‌الله رئیسی، برای عرض تسلیت به رهبر جمهوری اسلامی به ایران آمدند.
او با تشکر از رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به‌دلیل برگزاری این نشست مشترک گفت: پس از ورودم به ایران و آغاز ماموریتم با آقای رفیعی ملاقات کردم و قرار شد جلسه‌ای با آژانس‌های مسافرتی ایران با هدف تبادل نظر درخصوص چگونگی توسعه و جریان گردشگری بین دو کشور ایران و تونس تشکیل شود. انگیزه و اشتیاق آقای رفیعی باعث شد روابط بین دو کشور دوست و برادر تونس و ایران در زمینه گردشگری به یکی از مهمترین ارکان سفارت تونس در ایران تبدیل شود.
او با اعتقاد بر اینکه گردشگری دروازه اصلی رسیدن به افق‌های گسترده‌تر در توسعه روابط بین کشورها است، ادامه داد: از طریق گردشگری می‌توان با تشکیل خطوط هوایی مستقیم به ارتباط بین مردم و نزدیک شدن آن‌ها دست یافت که این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر دیگر همکاری‌های مشترک دو کشور ایران و تونس داشته باشد.
سفیر تونس در ایران همچنین تاکید کرد: از آنجا که در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هستیم انتظار می‌رود پس از تشکیل دولت جدید زمانی برای برگزاری کمیسیون مشترک تعیین شود و بسیار سپاسگزار خواهم بود آقای دکتر نقی زاده مساعدت کنند تا وزارت میراث فرهنگی تاریخی را برای برگزاری این جلسات پیشنهاد کند.
او گفت: همچنین با توجه به مشکلات مورد اشاره که مانع از توسعه جریان گردشگری بین دو کشور می‌شود همه ما بابت تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سال جاری میلادی مبنی بر معافیت گردشگران تونسی برای ورود به ایران مانند گردشگران دیگر کشورها خرسند شدیم.
او افزود: همانطور که همه مطلع هستید اخیرا دولت تونس نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده و گردشگران ایرانی را به مدت ۱۵ روز به شرط ارائه بلیت رفت و برگشت هواپیما از روادید ورود به تونس معاف کرده است. همچنین ایرانی‌ها ملزم به ارائه رزرو هتل در تونس نیستند.
او گفت: پس از صدور قانون لغو روادید سفارت تونس در ایران، درخواست‌های زیادی از آژانس‌های مسافرتی تونسی و ایرانی مبنی بر تمایل به همکاری‌های مشترک با همتایان خود دریافت کرد. سفارت تونس در ایران نیز اقدام به ارائه فهرستی از آژانس‌های مسافرتی کرد که هم‌اکنون در وبسایت دفتر ملی گردشگری تونس و در وبسایت آژانس‌های مسافرتی و حمل و نقل همتایان ایرانی وجود دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها