سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 23 تیر 1403 ، 33 : 17

کد خبر : 27967

از 0 نفر 0

اکونومیست گزارش داد؛

اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری گسترده با چین است

اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری گسترده با چین است

رسانه‌های آمریکایی امروز -جمعه- گزارش دادند که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری گسترده با چین است.+ تحلیل خبر

رسانه‌های آمریکایی امروز -جمعه- گزارش دادند که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری گسترده با چین است.
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری گسترده با چین است.
اکونومیست گزارش داد که این مسئله بیشتر مربوط به تعرفه‌هایی بوده که قرار است بر خودروهای الکتریکی و سایر کالاهای چینی اعمال شود.مجله اکونومیست گزارش داد که «اروپا در حال آماده شدن برای یک جنگ تجاری بزرگ با درگیری‌های احتمالی در سایر مناطق با پکن است» و افزود: «اتحادیه اروپا قصد دارد از انواع جدیدی از سلاح‌ها علیه چین استفاده کند.»
در اوایل جولای، کمیسیون اروپا تعرفه‌های بیشتری را بر واردات خودروهای برقی چینی وضع کرد.

تحلیل خبر

جنگ تجاری ویرانگرتر از جنگ نظامی

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

«جنگ تجاری» گرچه به اندازه «جنگ نظامی» سروصدا ندارد ولی فلج کننده تر از جنگ نظامی است. هر دولتی، ولو در رده دولت‌های قدرتمند مشهور جهان باشد، با جنگ تجاری و محاصره اقتصادی بلند مدت از پا در می‌آید. از پا درآمدن، الزاماً مساوی با سقوط و نابودی دولت نیست بلکه در عمل توانایی «خوب اداره کردن کشور» را از دست می‌دهد. اگر دولتی نتواند خوب کشورش را اداره کند، مردمش به سختی و مشقت می افتند و زندگی بر آنها تلخ می‌شود و به جای «رفاه»، «فقر» بر کشور حاکم خواهد شد.
گاهی جنگ نظامی باعث همبستگی و وحدت ملی می‌شود ولی «فقر و فشارهای اقتصادی» کشور را متلاشی کرده و نارضایتی و ناامیدی را بر آن حاکم می‌کند.
جنگ نظامی با همه ویرانگری‌هایش بالاخره دیر یا زود پایان می‌یابد ولی جنگ اقتصادی می‌تواند تا چند دهه استمرار داشته باشد و این فشار لحظه به لحظه بیشتر شده و جلوی خوب اداره شدن کشور را بگیرد.
جنگ اقتصادی، بنیان‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و نظامی کشورِ موردِ هجوم را به شدت تضعیف می‌کند و جلوی رشد و پیشرفت آن را می‌گیرد.
جنگ اقتصادی نه فقط ملت را به مخالفت با دولت وا می‌دارد بلکه حتی اعضای خانواده‌ها را نیز با هم درگیر کرده و بر آمار طلاق افزوده و باعث متلاشی شدن پایه‌های خانواده‌ها می‌شود.
حال که اتحادیه اروپا در تدارک جنگ اقتصادی گسترده علیه چین است، اگر این کشور نتواند با مذاکره، این مشکل را حل کند، هر روز میلیون‌ها و شاید میلیاردها خسارت برآن تحمیل خواهد شد و چون اقتصاد چین به شدت «بازار محور» است و بازارهای بین المللی، رگهای حیاتی آن می‌باشند، لذا برای جلوگیری از ورشکستگی غول‌های اقتصادی اش باید با مذاکره و دیپلماسی، مانع جنگ تجاری اتحادیه اروپا شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها