سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 1 مرداد 1403 ، 32 : 17

کد خبر : 27993

از 0 نفر 0

رهبر انقلاب:

ضرورت شنیده شدن «صدای واحد» در مسائل مهم از همه ارکان کشور

ضرورت شنیده شدن «صدای واحد» در مسائل مهم از همه ارکان کشور

موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

رهبر انقلاب بیان کردند: توصیه مؤکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است.+ تحلیل خبر

رهبر انقلاب بیان کردند: توصیه مؤکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با تبیین ۸ نکته مهم: «ضرورت پاسخگویی مجلس»، «تعامل سازنده مجلس و دولت جدید»، «شنیده شدن صدای واحد از ارکان کشور در مسائل مهم»، «حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس و دیگر فعالیت‌های نمایندگان»، «بایدها و نبایدهای قانون‌گذاری»، «نظارت بدون افراط و تفریط»، «فعالیت مؤثر هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان» و «حضور جدی مجلس در مسائل جهانی و سیاست خارجی»، ابراز امیدواری کردند با احساس مسئولیت مشترک رئیس‌جمهور منتخب و مجلس، کابینه‌ای متشکل از افراد مؤمن، کارآمد، انقلابی، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی تشکیل شود و مسائل کشور و مردم را به پیش ببرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که اولین دیدار مجلس دوازدهم با ایشان بود، جایگاه مجلس را بسیار مهم و حساس خواندند و افزودند: مجلس برخلاف تصور عمومی فقط پرسشگر نیست بلکه مانند هر نهاد تصمیم‌گیر و اقدام‌کننده باید در قبال وظایف و عملکرد خود در پیشگاه خداوند و در مقابل مردم پاسخگو باشد.
ایشان افزودند: البته برای پاسخگویی مجلس در قبال مردم، سازوکاری نداریم اما می‌توان رضایت یا عدم رضایت مردم را در واکنش آنها به عملکرد مجلس مشاهده کرد.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: در گذشته کارهای برخی مجالس مورد پسند مردم نبود و به همین علت از چشم مردم افتادند؛ بنابراین تک تک نمایندگان باید رفتار، نطق‌ها، مواضع و عملکرد خود را با توجه به ضرورت پاسخگویی تنظیم کنند.
همگرایی و تعامل سازنده میان قوا، دومین نکته‌ای بود که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداختند.
موفقیت رئیس جمهور، موفقیت همه ما است
ایشان گفتند: ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را شکل دهند که تحقق این هدف، نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انسجام مجموعه ارکان نظام را نیاز کشور و نظام و مردم دانستند و با اشاره به حضور رئیس جمهور منتخب به عنوان نماینده مجلس دوازدهم در این دیدار، افزودند: همچنانکه همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام، به دولت‌ها نیز همکاری با مجالس را سفارش و تأکید کرده‌ام.
رهبر انقلاب، موفقیت آقای پزشکیان در مسائل اقتصادی، ‌ فرهنگی، بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها را موفقیت همه خواندند و گفتند: باید همه به رئیس جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست.
ایشان با اشاره به ضرورت شنیده شدن صدای واحد در مسائل مهم از همه ارکان کشور، افزودند: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کنند؛ ارکان نظام با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.
ایشان در بخش پایانی سخنان‌شان مسئله غزه را همچنان مسئله اول دنیای اسلام دانستند و افزودند: با گذشت ماه‌ها از آغاز جنایت رژیم غاصب خبیث، شور اولیه در محکومیت و مقابله با این جنایات در برخی افراد کم شده اما اهمیت مسئله غزه حتی بیشتر از روزهای اول است.
غزه، همچنان مسئله اول دنیای اسلام؛ مجلس نباید ساکت بماند
رهبر معظم انقلاب با اشاره به قدرت روز افزون مقاومت افزودند: یک دستگاه بزرگ سیاسی، اقتصادی، نظامی به اسم آمریکا همراه رژیم غاصب صهیونیست با یک گروه کوچک به نام مقاومت می‌جنگند و از آنجایی که این دو خبیث موفق نشده‌اند حماس و مقاومت را از پای در بیاورند بمب‌های خود را در بیمارستان‌ها، مدارس و بر سر کودکان و زنان و مردم مظلوم می‌ریزند.
ایشان با اشاره به اینکه امروز مردم دنیا شاهد نهایت جنایت و سبعیت رژیم غاصب هستند و درباره آن قضاوت می‌کنند خطاب به نمایندگان مجلس افزودند: درباره غزه آرام نگیرید و ساکت نباشید. امروز مصداق مهم فعالیت مجلس در مسائل خارجی و دیپلماسی، مسئله غزه است.

تحلیل خبر

نظر و پیشنهاد یک هفته پیش ما

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

24 تیرماه، در ستون تحلیل خبر روزنامه طلوع، ذیل درج خبر «پیام پزشکیان به جهان جدید» نوشتیم: «پیام رئیس‌جمهور منتخب به جهان، زمانی کارساز و عملیاتی خواهد بود که از هم اکنون، دو قدم اساسی را برای 4 یا 8 سال آینده، سرلوحه فعالیت‌های سیاسی خارجی دولت کند وگرنه نسبت به دهه‌های گذشته به هیچ تغییر، تحول و ابتکار جدیدی دست نخواهد یازید» بعد در تشریح این دو قدم، اشاره کردیم که «در قدم اول باید دایره انتظارات طرفین به هم نزدیک شود و در قدم دوم باید از ایران «پیام واحد» به گوش جهانیان برسد. پیام‌های متناقض از طرف مسئولان و قوای سه گانه، همه فعالیت‌ها و زحمات دیپلماتیک سازنده را، خنثی کرده و دوباره همه کشورها را از ما دور می‌کند»
امروز نیز رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنان خود بر قدم دوم تاکید کرده و گفته‌اند: «در مسائل مهم از همه ارکان کشور باید «صدای واحد» شنیده شود»
آری این «صدای واحد» یا «پیام واحد» قلب دیپلماسی و نقطه ثقل آن است. انتظاری که همه کشورهای جهان از ما دارند همین روح واحد بر سیاست خارجی کشور است که اگر چند پاره شود، نتایج مثبتی از آن حاصل نخواهد شد. متاسفانه در ماجرای برجام و برخی از مسائل بین المللی، از کشور ما، پیام‌ها و صداهای متضادی به جهان مخابره می‌شد و لذا مورد سوءاستفاده طرف مقابل به ویژه آمریکا و اسرائیل قرار ‌گرفت.
مطمئناً ما در سیاست خارجی خود، اهدافی را دنبال می‌کنیم که جهت رسیدن به آن اهداف، مأموریت‌هایی را برای وزیر و مجموعه وزارت امور خارجه تعریف کرده و آنها را جهت مذاکره، وارد میدان گفت و گو و چانه‌زنی می‌کنیم، حال اگر این زحمات به بار نشست باید تا آخر به صورت یکپارچه، همه ارکان نظام از آن حمایت کنند تا آثار کوتاه مدت و دراز مدت آن، منافع ملی را رقم بزند و به نفع ملت ایران نتیجه دهد. یقیناً «پیام واحد» باید مبتنی بر «اقناع طرف مقابل» باشد تا سرانجام شایسته‌ای از آن متولد شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها