چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 7 اردیبهشت 1390 ، 44 : 3

کد خبر : 53

از 0 نفر 0

رييس دادگستري فارس: اجازه نمي دهيم موضوع مبارزه با زمين خواري سياسي شود

رييس دادگستري فارس: اجازه نمي دهيم موضوع مبارزه با زمين خواري سياسي شود

رييس كل دادگستري استان فارس بر لزوم برخورد قاطع با پديده زمين خواري در استان فارس تاكيد كرد

رييس كل دادگستري استان فارس بر لزوم برخورد قاطع با پديده زمين خواري در استان فارس تاكيد كرد و گفت: ما نمي گذاريم اين موضوع به مسئله اي سياسي تبديل شود ، پيگيري قضايي زمين خواري بر پيگيري رسانه اي آن تقدم دارد. ‌به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، دكتر ذبيح الله خداييان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مبارزه با زمين خواري و خشكاندن ريشه اين پديده مذموم وظيفه همه مردم و همه مسوولان است اما قانون اقتضا مي كند كه تا حكمي قطعي نشده باشد از كسي به عنوان زمين خوار نام نبريم.

وي ادامه داد: در سال جهاد اقتصادي برخورد قاطع با موضوع زمين خواري و مفاسد اقتصادي از اولويت هاي دستگاه قضايي دراستان فارس است و ما مفاسد اقتصادي و زمين خواري را نوعي آفت براي توسعه مي دانيم كه در برابر آن كوتاه نخواهيم آمد.

رييس كل دادگستري استان فارس گفت:مبارزه با رشوه ، اختلاس ، تحصيل مال نامشروع ، رانت خواري و جنبه هاي ديگري كه به توسعه اقتصادي جامعه لطمه مي زند نيز در كنار موضوع مبارزه با زمين خواري در اولويت است.

خداييان گفت: موضوع زمين خواري و مقابله با آن به صورت مختلف در استان فارس مطرح شده و يك مطالبه عمومي است ، در سالهاي گذشته هم مقابله جدي با اين موضوع شده است ، دستگاه قضايي مصمم است كه بدون اغماض با كساني كه به اراضي ملي دست اندازي مي كنند در هر رتبهاي كه باشند برخورد كند.

وي گفت: در عين حال اگر كسي زميني را از راه قانوني تامين كرده باشد و تغيير كاربري ها و موارد ديگر آن را هم قانوني دنبال كرده باشد و كار او بوي رانت و تحصيل نامشروع ندهد ولو اينكه مقدار زمين خيلي هم زياد باشد نبايد به آن انگ زمين خواري زد.

وي بيان كرد: حفظ حرمت اشخاص براي ما مهم است ، نبايد با دستاويز قرار دادن موضوع زمين خواري حيثيت افراد رامخدوش سازيم، اگر تهمتي به فردي زده شود و ثابت شود كه او بيگناه بوده ما وظيفه داريم موضوع را پيگيري كنيم ، بنا بر اين مسوولان پيگيري قضايي را بر پيگيري رسانه اي در موضوع زمين خواري در اولويت قرار دهند.

خداييان گفت: نبايد طوري موضوع جلوه داده شود كه برخي فكر كنند در استان فارس همه زمين خوار هستند ، نبايد با اين قضيه طوري برخورد كنيم كه اعتماد عمومي به مسوولان مخدوش شود ، در عين حال كه مسامحه در برخورد قاطع با متخلفان را هم نمي پذيريم.‌ 

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها