چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 7 اردیبهشت 1390 ، 51 : 3

کد خبر : 54

از 0 نفر 0

مصاحبه اختصاصي طلوع با فرمانده نيروي زميني ارتش :هر تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران در نطفه خفه خواهد شد

مصاحبه اختصاصي طلوع با فرمانده نيروي زميني ارتش :هر تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران در نطفه خفه خواهد شد

امير سرتيپ احمد رضاپور دستان با اشاره به تلاش اين نيرو در حوزه جنگ ناهمطراز در شرايط كنوني خاطر نشان كرد : بعد از حادثه 11 سپتامبر ...

سرويس خبري/ نصرالله پناهي: در آستانه 29 فروردين روز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ احمد رضاپور دستان فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تلاش اين نيرو در حوزه جنگ ناهمطراز در شرايط كنوني خاطر نشان كرد : بعد از حادثه 11 سپتامبر مساله به گونه اي ديگر شد و فعاليت در حوزه جنگ هاي ناهمطراز و نامتقارن وارد ادبيات نظاميان شد. امير سرتيپ پوردستان عنوان كرد : در همين زمينه لازم بود نيروي زميني ارتش خودش را با شرايط روز تطبيق دهد . لذا به فرمان آيت الله خامنه اي فرماندهي كل قوا ، ما در حوزه خليج فارس و جنگ هاي عراق، افغانستان ، پاكستان مطالعه كرديم و دكترين دفاعي خود و سلاح هاي مورد نياز را بر اين اساس طراحي و تنظيم نموديم . فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: نيروي زميني ارتش با شايستگي كامل، دين استحكام ، توانمندي، قدرت و اقتدار را دارد كه از 8 هزار و 700 كيلومتر مرزهاي نظام جمهوري اسلامي ايران دفاع كند و اجازه ورود به هيچ بيگانه اي به كشور را ندهد. امير سرتيپ احمد رضا پوردستان در باغ به پرسش خبرنگار ما درباره تهديد ات صورت گرفته عليه ايران  و شايعات موجود مبني بر تهديدات صورت گرفته اظهار  داشت: بر اين كه ما به عنوان با زوهاي نظامي اين نظام خود را در اوج شرايط آمادگي رزمي نگه مي داريم، مردم ايران بدانند كه نيروهاي مسلح اين كشور در سال جهاد اقتصادي، استراحت ، آرامش، خواب و مرخصي را بر خود حرام كرده اند و به طور مداوم قابليت هاي خود را براي حفظ اين نظام حفظ مي كنند و بالا مي برند.

نمايش دستاوردهاي جديد ارتش در مراسم رژه امسال

فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه از به نمايش در آمدن يك چتر نجات جديد در مراسم رژه در روز 29 فروردين امسال خبر داد و گفت: بعد از حادثه سقوط هواپيماي رئيس جمهور لهستان در سال گذشته براي اولين بار چتر نجات تندم كه يك چتر نجاتVIP‌مي باشد كه سال گذشته با موفقيت در رژه روز ارتش به منصه ظهور گذاشته شد و امسال هم براي دومين مرتبه براي ملت ايران به نمايش در خواهد آمد. وي افزود: در مراسم رژه امسال ارتش تجهيزات پيشرفته كه همگي ساخت جوانان پا در ركاب ارتش، نيروهاي مسلح مي باشد به نمايش گذاشته خواهد شد. همچنين رژه يگان هاي پياده براي اولين بار به صورت انبوه در قالب بيش از 600 نفر انجام مي شود، دراين مراسم رژه همچنين لباس استتار نيروي زميني با طرح جديد براي دومين بار به مردم ارائه خواهد شد. امير سرتيپ پوردستان ، به نمايش گذاشتن هواپيماها و بالگردهاي بدون سرنشين را از جمله ديگر دستاوردهاي به نمايش گذاشته شده در مراسم 29 فروردين امسال عنوان كرد و گفت:‌ما در خصوص هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفت هاي خوبي داشته ايم و توليدات مناسبي داريم ، اين هواپيماها هم براي شناسايي و هم به صورت عملياتي طراحي و توليد شده اند و بدين ترتيب هم به صورت دور برد قابليت ارسال تصاوير آنلاين را دارند و هم ميتوانند مسلح شوند و اهداف مورد نظر را هدف قرار دهند. اخيرا در نيروي زميني ارتش نيز بر روي بالگردهاي بدون سرنشين كارهاي خوبي انجام شده است. فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر گستردگي ميدان نبرد با دشمن متجاوز گفت: نيروي زميني ارتش آماده است هر گونه ماموريتي را در هر نقطه اي كه مسئولان صلاح بدانند عملياتي كند و هر تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران را در نطفه خفه كند و نيروي زميني ارتش از آمادگي و قابليت هاي بسيار بالايي برخوردارند و كار ما در پادگان ها، ارتقاي مولفه هاي آمادگي رزمي است و هميشه آماده دفاع از كيان مقدس ايران اسلامي و پا در ركاب ميباشيم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها