چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 30 آبان 1390 ، 43 : 11

کد خبر : 680

از 0 نفر 0

كازرون را دريابيم

كازرون را دريابيم

محمد جعفر مبصري:نمي گويم كازرون را دريابيد

محمد جعفر مبصري:نمي گويم كازرون را دريابيد زيرا ما كازروني ها بايد خودمان آستين همت بالا بزنيم و به داد شهرمان برسيم،  نه اينكه خود را كنار بكشيم و فقط انتظار كار از مسئولين داشته باشيم ؛ انتظار كار از مسئولين خوب است به شرطي كه در حد انتظار متوقف نشويم. ما نوزاد و شيرخوار نيستيم كه نياز خود را تنها با گريستن خبر دهيم و كار ديگري از دستمان بر نيايد! ما بزرگيم ، بزرگان براي رفع نياز خود و همنوعان تلاش مي كنند و همت مي نمايند. هيچ ثروت و موفقيتي مفت و مجاني به دست نمي آيد . توسعه (پيشرفت همه جانبه در همه امور علمي ،اقتصادي و فرهنگي و رفاهي و صنعتي و ...) هم رايگان به دست نمي آيد ، به دست آوردن هر موقعيتي هزينه اي دارد ؛ توسعه و عمران و آباداني هم هزينه دارد؛ هزينه اش خواستن و تلاش كردن است؛ بايد در هر زمينه اي كه مي توانيم شرايط كار را براي مسئولين فراهم كنيم. آنان را به امان خدا رها نكنيم ؛ مثل كساني نباشيم كه در لاك خود فرو مي روند تا هر گاه هوا را مساعد ديدند از لاك بي خبري بيرون آيند. از آنهايي نباشيم كه براي هميشه از كازرون كوچ كردند و يا رفتند تا هر گاه آباد شد برگردند. آنان رفتند و سرمايه هاي مالي و علمي خود را هم بردند. باز هم به غيرت آنان كه يك پايشان اينجا و پاي ديگرشان در شهر ديگر است و زادگاه خود را فراموش نكرده اند و از خدمت به شهر و همشهري هايشان دريغ نورزيده اند .

كازروني اگر مي خواهد شهري آباد و داراي همه امكانات داشته باشد بايد چهارچشمي مراقب عملكرد مسئولين باشد تا خداي ناكرده همچون گذشته شاهد توقف پروژه هاي عظيمي مثل جاده جديد و تونل بناف نباشد ، اگر چه مبارزه با مشكلات پيش رو ممكن است سخت بنمايد اما

مشكلي نيست كه آسان نشود

مرد بايد كه هراسان نشود

بنابراين بايد شجاعانه تلاش كنيم و براي رسيدن به هدفمان كه داشتن شهري آباد است از سختي ها نترسيم :

نيايد ز ترسندگان هيچ كار

هر كه ترسيد مُرد هر كه نترسيد برد !

بنابراين اگر خواهان پيشرفت و توسعه پايدار هستيم بايد از خود مايه بگذاريم، وقت صرف كنيم ، پول خر ج كنيم ، نظر بدهيم ، تشويق كنيم ، مراقبت كنيم، گوش به زنگ باشيم و ...

اگر مي توانيم بنوسيم، اگر نمي توانيم نشريات را بخوانيم . اگر مي توانيم بگوييم، اگر نمي توانيم بشنويم اگر مي توانيم نگاه مان را به سويي كه نياز است متوجه نماييم و اگر نمي توانيم نگاه خود را به سويي كه ما را مي خوانند دريغ نكنيم . اگر مي توانيم مردم را متوجه حقايق و وقايع نماييم و اگر نميتوانيم چشمانمان را بر حقايق و وقايع بگشاييم . اگر مي توانيم تصميم بگيريم و اگر نمي توانيم با تصميم گيرندگان همكاري كنيم . اگر مي توانيم همكاري كنيم و اگر نمي توانيم همدردي كنيم تا احساس تنهايي نكنند؛  اگر مي توانيم پيشگام و پيش قدم باشيم و اگر نمي توانيم دنباله رو خيرخواهان باشيم ، اگر مي توانيم اميد بدهيم  و اگر نمي توانيم اميدوار باشيم و اگر اين را نمي توانيم حداقل آيه ياس نخوانيم و انرژي منفي به ديگران منتقل نكنيم. اگر داريم خرج كنيم، اگر نداريم يا نمي خواهيم خرج كنيم، مانع خرج كردن ديگران نشويم و مخارج ديگران را هدر ندهيم . اگر مي توانيم خفتگان را بيدار و غافلان را هوشيار كنيم و اگر نمي توانيم بكوشيم تا خود از خفتگان و غافلان نباشيم . دشمنان شهر ما برايمان لالايي مي خوانند تا ما را خواب كنند و خود را به مقصد برسانند اما ما همچنان در توقف و ايستايي به سر ببريم !

امروز بهترين ، آسانترين و كم هزينه ترين كار اين است كه نشريات شهرمان را مطالعه كنيم و ديگران را هم تشويق به مطالعه كنيم، سعي كنيم اهل قلم باشيم. اهل قلم و اهل نظر را تنها نگذاريم، بي تفاوت نباشيم، همراهي كنيم . بايد باور كنيم و اين باور را به ديگران هم منتقل كنيم بلكه اثبات كنيم كه ما كازرونيها شايسته شهري آباد و توسعه يافته با تمامي امكانات روز دنيا هستيم . داشتن شهري خوب و آباد مستلزم خواستن و تلاش و پي گيري است . منتظر نباشيم حق و حقوق ما را بدهند! حق دادني نيست، گرفتني است ! بايد حق خود را مطالبه كنيم. براي رسيدن به اين هدف بايد متحول شويم تا به ياري خداي بزرگ تحولي بزرگ ايجاد شود؛ تحولي كه پايه و اساس آن تحول فكري و فرهنگي است . پس با توكل به خداي بزرگ بگوييم يا علي مدد، پيش به سوي تمدني بزرگ با اتحاد و خود باوري و حق خواهي . عاشقانه بكوشيم ، اگر خواهان شهري آباد هستيم بايد عاشق شهرمان باشيم چرا كه انسان عاشق براي رسيدن به معشوقش از هيچ كوششي دريغ نمي كند. شعار عاشقان اين است :

 دست از طلب ندارم تا كام من بر آيد

يا تن رسد به جانان يا جان ز تن در آيد‌

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها