چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 دی 1390 ، 05 : 23

کد خبر : 793

از 0 نفر 0

عباس خادم الحسيني: نويسندگي، عشق من است

عباس خادم الحسيني: نويسندگي، عشق من است

اشاره : عباس خادم الحسيني يكي از نويسندگان ثابت مقالا‌ت روزنامه طلوع در عرصه...

گزارش/ غضنفري : اشاره : عباس خادم الحسيني يكي از نويسندگان ثابت مقالا‌ت روزنامه طلوع در عرصه مسائل روانشناختي ، تربيتي و مشاوره است و تاكنون بيش از صد مقاله از وي در روزنامه طلوع منتشر شده است . وي سابقه قابل توجهي در تاليف كتاب دارد و تاكنون از وي 6 عنوان كتاب چاپ و منتشر شده است . در گفت و گوي زير كنكاشي در سوابق نويسندگي و آثار وي داشته ايم كه از نظر شما مي گذرد.

- به عنوان اولين سوال بفرماييد از كي به روان شناسي و مبحث<مهارتهاي زندگي> علا‌قمند شديد؟

از نوجواني ، دي ماه 1365 يكي از عزيزانم كتاب<آيين دوست يابي> نوشته ديل كارنگي را به عنوان كادوي تولد به من داد و همين جرقه اي بود تا شور و علا‌قه نسبت به اين رشته را در من بيافريند.

- فكر مي كنيد آموختن مهارت هاي ارتباطي چقدر مي تواند در زندگي افراد موثر باشد؟

اغلب اوقات علت اين كه ما نمي توانيم دوستان خوبي داشته باشيم و يا با افراد خانواده ، دوستان، همكاران و يا بستگان رابطه مناسبي نداريم به خاطر ويژگيهاي شخصيتي نيست بلكه علت اين است كه ما مهارت هاي ارتباطي را بلد  نيستيم و طبيعتا لذت كافي را از زندگي خود نمي بريم.

- به نظر شما چرا امروزه آمار طلاق در جامعه ما اين قدر زياد شده ؟

هر طلا‌ق يا  نتيجه يك انتخاب غلط است يا يك ارتباط غلط، مسلما اگر بتوانيم ارتباط ساز خوبي باشيم و معيارها و ملا‌ك هاي انتخاب همسر را نيز بلد باشيم مي توانيم انتخاب درستي داشته باشيم و از زندگي زناشويي مان لذت ببريم.

- چه معيارهايي براي يك انتخاب درست در ازدواج وجود دارد؟

حدود 100 نكته در اين زمينه وجود دارد كه من در سمينار <معيارهاي انتخاب همسر> كه هر از مدتي برگزار مي كنم به تشريح آنها مي پردازم. مثلا‌ بحث همتايي در ازدواج خيلي مهم است . همتايي فرهنگي، ديني ، سياسي ، طبقاتي ، مالي، تحصيلي  و حتي فيزيكي، درون گرايي و برون گرايي و ساير ويژگيهاي فردي نيز بايد مد نظر قرار گيرد.

- به نظر شما در انتخاب همسر احساس مهم تر است يا عقل؟

انتخابي كه صرفا از روي احساس باشد اشتباه است و انتخابي كه فقط بر اساس عقل و منطق لحاظ شده باشد نيز درست نيست. انتخاب درست انتخابي است كه نيمي از آن براساس احساس و نيم ديگر بر اساس بررسي هاي عقلي و همه جانبه منطقي باشد.

- چرا در كشور ما معمولا‌ مذاكرات زن و شوهرها به نتيجه مطلوب نميرسد؟

چون خيلي از ما اصول مذاكره را بلد نيستيم. اگر اين اصول دهگانه را در مذاكراتمان به كار ببنديم خيلي راحت مي توانيم به خواسته هاي خود برسيم.

- آيا از نظر شماچيزي به نام <تقدير و قسمت > وجود دارد؟

بله وجود دارد اما تقدير وقسمت هر كس را خودش رقم مي زند. ما معمولا‌ تقصير اشتباهات و كم كاري هاي مان را به گردن تقدير و قسمت مي اندازيم در حالي كه هر كسي خودش نقش اصلي را در سريال زندگي خود بازي ميكند.

- شنيده ايم كتابي را با عنوان <مهارت انگيزه سازي > در دست تاليف داريد لطفا در مورد اسم اين كتاب توضيح دهيد؟

در اين كتاب راهكارهايي كاملا‌ علمي و عملي ارايه كرده ام كه با كمك آنها مي توانيم بدون نياز به ديگران خودمان موتور انگيزه بخش خودمان شويم و در خودمان براي انجام كارها و رسيدن به اهداف توليد انگيزه كنيم.

- بايد كتاب جالبي باشد!

متشكرم، خواندن اين كتاب را به شما و همه خوانندگان روزنامه توصيه ميكنم.

- و حالا‌ يك سوال كليشه اي ، چگونه مي توان به خوشبختي رسيد؟

رسيدن به خوشخبتي با كمك مجموعه اي از باورهاي درست و بروز رفتارهاي منطقي و ارگانيزه شده امكان پذير است .

- خيلي ها خوشبختي را در پول وثروت مي بينند نظر شما چيست؟

پول چيز خوبي است اما همه چيز نيست.

- بعضي ها ازموقعيتي كه در آن هستند چندان راضي نيستد چه پيامي براي آنها داريد؟

بعضي مسايل قابل تغيير نيستند و در برابر آنها دارويي جز پذيرش وجود ندارد . اين پذيرش مي تواند آرام بخش باشد اما بسياري موقعيت ها را ميتوان با تلا‌ش و همت و اراده ارتقا داد و لذت بخش تر زندگي كرد.

- شما به عنوان روان شناسي كه صدها سخنراني در اين زمينه انجام دادهايد نقش آموزش را چقدر در بالا‌ رفتن كيفيت زندگي موثر مي دانيد؟

مسلما آموزش راهي براي بهتر زيستن است و اين كه احساس كنيم خودمان همه چيز را مي دانيم و بلديم، تفكر خطرناكي است . راز زندگي بهتر در آگاهي بيشتر است و آگاهي با آموزش به دست مي آيد.

- ژنتيك چقدر در كيفيت زندگي موثر است؟

نقش ژنتيك و يا محيط را انكار نمي كنم اما جايگاه اصلي را در اين ميان، تلا‌ش و اراده خود فرد برعهده دارد.

- چرا خيلي ها از تغيير كردن ميترسند؟

عادت كردن به وضعيت موجود ، ايمان نداشتن به قدرت دروني، نداشتن انگيزه ، ضعف اراده، باور نداشتن تغيير و از همه بدتر احساس عدم نياز به تغيير ميتواند دلا‌يل فرار افراد از تغيير باشد.

- دريكي از مقالات شما خواندم كه مي توانيد خاطرات بد افراد را از ذهنشان پاك كنيد ، آيا واقعا اين كار عملي است؟

بله تكنيكي وجود دارد كه با كمك آن خيلي راحت مي توان در راستاي رسيدن به آرامش بيشتر و دور شدن از آشفتگي هاي ذهني فايل هاي ذهني فرد را دست كاري كرد. خداوند بزرگ در ذهن بشر قدرتي به وديعه نهاده است كه با كمك آن چه كارها كه نمي شود كرد.

- اگر ستوني را در روزنامه به پرسش و پاسخ اختصاص بدهيم بدين شكل كه مردم به دفتر روزنامه زنگ بزنند و سوالاتشان را در زمينه مهارت هاي زندگي بپرسند و شما به عنوان يك نويسنده، سخنران و روانشناس به سوالات خوانندگان در آن ستون پاسخ بدهيد، آيا حاضريد با ما اين همكاري را داشته باشيد؟

البته ، خوشحال مي شوم بتوانم مفيد واقع شوم.

- و اما چند سوال خصوصي؛ اولين كتاب تان را در چند سالگي نوشتيد؟

بيست و يك سالگي

- تاكنون چند كتاب تاليف كرده ايد؟

 ده ، دوازده تايي مي شود كه بعضي از آنها چاپ شده، بعضي در دست چاپ است و چند تايي را هم دارم دوباره نويسي و ويراستاري مي كنم.

- نام كتاب هايتان؟

مديريت خشم ، مهارت اعتماد به نفس، مهارت تغيير باورها ، راز جواني ، بوسه و خون ، مهارت انگيزه سازي، تسلط بر ذهن، شادي و آرامش درون ، تكنيك حذف خاطرات بد و ...

- مي گويند نويسنده ها كتاب هايشان را مثل بچه هايشان دوست دارند در مورد شما هم همين طور است؟

نويسندگي عشق من است و هر چيز كه از عشق حاصل شود دوست داشتني است.

- اولين  و آخرين سخنراني تان؟

 اولين سخنراني ام آبان يا آذر 1377 بود و آخرينش هم  همين دو سه روز پيش سميناري داشتم با عنوان تسلط بر ذهن

- مي دانيم كه شاعر هم هستيد اولين غزل تان را در چند سالگي سروديد؟

چهارده سالگي

كلا‌م آخر:‌

از تمام كساني كه با حوصله و بزرگواري مقالا‌ت يا كتاب هاي من را ميخوانند سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه Post comments


comment

رضیه

واقعا خوب بود استفاده بردم

1392/9/2

comment

زهرا

با سلام وتشکر. در شیراز زندگی میکنم وامروز اولین باریست که نام جناب خادم الحسینی را در اینترنت سرج کردم.چگونه میتوانم کتابها یا احیانا سی دی سخنرانیهای ایشان را خریداری کنم.آیا در بازار هست؟ودر کجا بیشتر؟ممنون ---------------------------------- پاسخ: آدرس مرکز مشاوره: شیراز - خ مشیرفاطمی - خ اردیبهشت - جنب بیمارستان دکتر امامی - ساختمان ۱۸ - طبقه دوم - مرکز مشاوره

1392/9/3

comment

گلنار احکامی

با سلام وقت مشاوره می خواهم لطفا مرا راهنمایی کنید ---------------------------------------------- سلام- تلفن آقای خادم الحسینی 09171075087 می باشد

1392/10/22

comment

مهسا

با سلام لطفا ادرس و شماره تلفن مرکز مشاوره اقای خادم حسینی رو به من بدید با تشکر --------------------------------- باسلام - 09171075087

1393/7/9

comment

هانیه

سلام خسته نباشید.شماره تلفن مرکز و جهت وقت گرفتن واسه مشاوره میخواستم؟؟؟؟ --------------------------- شماره آقای خادم الحسینی 09171075087

1393/11/9

comment

صابری

سخنرانی ارتباط موثراز اقای خادم الحسینی را گوش کردم.واقعامطالب موثر وعالی بود خیلی استفاده کردم.

1394/11/4

comment

حسین

سلام واقعا تکنیکهای جناب دکتر خادم حسینی شگفت اوره یه شخصی از زندگی من رفت بیرون که من واقعا وابستش بودم زندگیم اشفته شد هر دقیقه یه فکری بد بسرم میزد نمیتونستم کار کنم نمیتونستم زندگی کنم کاملا افسرده و مایوس بودم تنها ارزوم مرگ بود تا پیش دکتر رفتم گفت ما یه تکنیک داریم که کاملا اون شخص از ذهن شما پاک میشه منم قبول کردم پیش خودم خندیدم گفتم اینم چرت و پرت میگه بزار بیام بعد دو روز بهش زنگ میزنم میگم برو تکنیکتا بده حلوا من که خوب نشدم ولی واقعا همین طوری بود که دکتر میگفت الان چند روزه که میخوام به یه خاطره خوب درمورد اون شخص فکر کنم اصلا چیزی در مورد اون یادم نمیاد مث یه معجزه از ذهنم پاک شده اقای دکتر خادم حسینی واقعا متشکرم زندگی با ارامش با هدف با انگیزه ام را مدیون شما هستم

1394/12/21

آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها