پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 تیر 1391 ، 50 : 13

کد خبر : 1120

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

چرا منتظر ظهور امام زمان (عج) هستيم ؟

محمد مهدی جعفری زاده: امام زمان حضرت مهدي (عج) در زندگي ما، يك افسانه نيست...

امام زمان حضرت مهدي (عج) در زندگي ما، يك افسانه نيست ، يك تفريح و سرگرمي نيست، يك تخيل و اوهام نيست ،‌حتي يك نماد و سمبل نيست<بلكه يك واقعيت مطلوب > است .

هميشه بشر از اول خلقت ،‌دنبال يك زندگي ايده ال و از همه جهت رضايت بخش بوده است . روي آوردن او به زندگي اجتماعي و بعد انتخاب يك رئيس ،_‌ريش سفيد،‌بزرگتر، حاكم و سپس بوجود آمدن حكومت ها ،‌در ابتدا به جهت قدرت طلبي نبوده و امتياز محسوب نمي شده ، بلكه كمك كردن به تحقق جامعه ي مطلوب و رضايت بخش انسان ها بوده است . البته به مرور زمان طبقه حاكم ، خود را بالا‌تر از مردم دانسته و پادشاهان و امپراطورهايي پديده آمدند كه مردم را به بند كشيدندو ظلم و ستم و اجحاف ،‌لا‌زمه ي حكومت داري شد .

يكي از ماموريت هاي انبياي الهي اين بوده است كه اين شرايط ظالمانه را بشكنند و آزادي اجتماعي و زندگي پاك و ايده ال و رضايت بخش را براي مردم به ارمغان آورند تا آنجا كه عدالت و قسط از اهداف برجسته ي همه ي انبياي الهي در همه زما ن ها و مكان ها قلمداد گرديد. البته در كارنامه ي پيامبران الهي ، پيامبراني همچون حضرت سليمان (ع) و حضرت محمد (ص) توانستند يك الگوي كامل از حكومت الهي را تحقق بخشند و لذا انسان ها به دنبال جامعه اي ايده ال هستند كه در آن همه ي نيازهاي مادي و معنوي شان تامين شود. متاسفانه امروز به هر گوشه اي از دنيا كه نگاه مي كنيم ، فسادهاي مالي ، اخلا‌قي ،‌حق كشي ، اجحاف ،‌ستم ، زورگيري،‌رشوه ، اعتياد به مواد مخدر ، ربا، تجاوز به حقوق و حدود و آزادي هاي مشروع مردم ،‌استبداد و خودرايي ، فشار بر زندگي مردم ،‌كلا‌هبرداري و سرقت و اختلا‌س و غيره كه همگي از نشانه هاي باطل است به وفور و به صورت برهنه و آشكار ، به چشم مي خورد ، آيا در اين شرايط كه _روز به روز معنويت و دينداريِ ساكنين كره زمين بيشتر در حال سقوط است و هيچ اميدي به برپايي جامعه ي ايده ال ، مطلوب و رضايت بخش نيست،‌انتظار فرج و گشايس در كار و امور دنيوي و اخروي مردم ، كار معقول و پسنديده اي نيست؟ آيا روز به روز تقواي اجتماعي در حال رشد و افزايش است يا در حال سقوط و خاموشي؟ اينكه در روايت داريم كه حضرت حجت (عج) زماني ظهور مي كند كه <بعد ما ملئت ظلما و جورا > زماني كه ظلم و ستم در جهان فراگير شده باشد و از عدالت اثري نباشد و جامعه ي طبقاتي ايجاد شده ، بعضي در نهايت دارايي نامشروع و بعضي در نهايت فقر به سر مي برند و ايمان مردم قرباني _ مي شود به طوري كه صبح كه از خانه بيرون مي رود ايمان دارد ولي عصر كه به خانه بر مي گردد فاقد ايمان است ! آيا آثار آن امروز در جهان نمي بينيم؟

عموم مردم و بزرگان دين معتقدند تمام ابعاد دين خدا در هيچ نقطه اي از جهان پياده نشده است ،‌حال اگر تا روز قيامت ، بخواهد همين وضعيت ، ادامه داشته باشد،‌پس كِي دين خدا پياده خواهد شد ؟ اگر بگوييم هيچ وقت! آيا دين خدا را عملا‌ از زندگي مردم حذف نكرده ايم؟ دين ، براي اجرا و تحقق و پياده شدن آمده، پس بايد كسي بيايد تا دين را از مهجوريت و غربت نجات دهد و جهت تحقق جامعه ي مطلوب و ايده آل انسان ها ، دستورات خدا را به طور كامل پياده كند.  به اعتقاد ما اين فرد كسي نيست جز آخرين حلقه از زنجيره امامت و عصمت و طهارت .مقدمش را گلباران مي كنيم و منتظر قدوم مباركش هستيم . نيمه شعبان سالروز ميلا‌د سراسر نوراني منجي عالم بشريت قائم آل محمد (عج) بر همه منتظران واقعي و طالبان زندگي ايده آل الهي مبارك باد .


ارسال دیدگاه Post comments


comment

ستاره موسیگشویلی

من امام زمان را خیلی خیلی دوست دارم و از متن درمورد این موضوع خوشم اومد

1398/11/26

آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها