جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 19 بهمن 1398 ، 47 : 16

کد خبر : 19125

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

طلوع؛ یک سال دیگر با شما

18 بهمن 1374 بود که اولین شماره «طلوع»، طلوع کرد و با ارج نهادن به تبادل اندیشه‌ها،...

18 بهمن 1374 بود که اولین شماره «طلوع»، طلوع کرد و با ارج نهادن به تبادل اندیشه‌ها، نشان دادن قوت‌ها و ضعف‌ها، نقد و تحلیل افکار و عملکردها، پاسخگو کردن مسئولان، ارائه مطالبات مردم، مبارزه با خرافات، قالب‌شکنی موهومات و اباطیل، باز کردن فضای گفت‌وگو و مباحثه، روشن کردن ابعاد رویدادها و اخبار، اهمیت دادن به عقلانیت و پرهیز از احساسات زودگذر، توجه دادن به حقیقت دین و اجتناب از تحریفات و... به رسالت خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی پرداخت و از آن زمان تاکنون بدون تغییر خط‌مشی و اهداف ترسیم شده، به راه و مسیر خود ادامه می‌دهد.
در آن زمان مردم با اینترنت، بیگانه بودند و رسانه‌های مکتوب نیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امروز را در اختیار نداشتند لذا با کمترین امکانات به تولید مطالب و اخبار مبادرت کرده و چراغ آگاهی‌بخشی را روشن نگه می‌داشتند. هرچند که آن زمان، کارهای مطبوعاتی به‌سختی انجام می‌گرفت و از جمع‌آوری و ارسال اخبار تا عکاسی، لیتوگرافی و چاپ مطبوعات به شیوه‌ای سنتی، پردازش و اجرا می‌شد اما گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی کمرشکن، کمتر وجود داشت. آن زمان کمبود امکانات، گردانندگان مطبوعات را در تنگنا و فشار قرار می‌داد ولی در یکی دو دهه اخیر فشارهای روزافزون و لحظه‌به‌لحظه گرانی، تورم و احتکار اقلام چاپ و نشر، پنجه در گلوی مطبوعات گذاشته و می‌فشارد. با همه این سختی‌ها «طلوع» با عنایات الهی از همه گردنه‌ها عبور کرد و از هفته‌نامه به دو شماره در هفته و سپس به روزنامه تغییر وضعیت داد و با چهار نوآوری استانی، منطقه‌ای و کشوری، حرکتی نوین و روبه‌جلو را در مطبوعات کشور آغاز کرد. در دو سه سال گذشته، خوشبختانه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به کمک مطبوعات آمده و مردم خود، بخشی از اطلاع‌رسانی اجتماعی را به عهده گرفتند و در آگاهی‌بخشی سمعی و بصری مشارکت کردند.
گرچه بخش قابل‌توجهی از مطالب شبکه‌های اجتماعی ازلحاظ صحت، درستی و اتقان فاقد اعتبار بوده و مردم جهت اعتبار سنجی آنها به مطبوعات و رسانه‌های معتبر مراجعه می‌کنند ولی گذشت زمان شاید بتواند افق جدیدی را بر مردم بگشاید. در سالروز انتشار طلوع از همه عزیزان و سرورانی که به هر نحوی ما را یاری داده و می‌دهند صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و تحقق آمال و آرزوهایشان را از خداوند مسئلت دارم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها