چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 5/8/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 19 تیر 1391 ، 20 : 16

کد خبر : 1141

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

بالاخره ،بهداشت و درمان گران تر مي شود يا رايگان؟!

محمد مهدی جعفری زاده؛مدتي است كه وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشكي اعلام كرده كه...

مدتي است كه وزارت بهداشت  درمان وآموزش پزشكي اعلام كرده كه مردم در طرح پزشك خانواده شركت و نام نويسي كنند تا از خدمات رايگان پزشكي و دارو برخوردار شوند .در ابتدا انسان با شنيدن اين خبر خوشحال مي شود كه كشور ما هم مثل كشور هاي پيشرفته ،به سمت دارو ،درمان و بهداشت رايگان حركت مي كند ولي با اندكي تامل در اوضاع گراني چشمگير دارو ،درمان و بهداشت،  خصوصا در چند سال اخير ،و اينكه هنوز هم مسئولان اين وزارتخانه سخن از افزايش تعرفه پزشكي به  زبان _مي رانند ،باور رايگان شدن خدمات پزشكي را سخت و به رويايي عميق تاويل و تفسير مي كند.آيا شما باورتان مي شود كه چيزي رايگان شود ؟لازم نيست كه چيزي را رايگان كنند بلكه همت به خرج دهند و جلوي گراني سرسام آور  مايحتاج اوليه  مردم  را بگيرند تا مشكلات روزمره ،آن ها  را رنجور ،مريض ،ناتوان و افسرده نكند و به مراكز درماني نكشاند .

بهترين كمك به مردم اين است كه بهداشت رواني آن ها فراهم شود و دغدغه ها ،استرس ها و نگراني هايآنها از بين برود .

انسان تا زماني كه براي تامين نان وآب و مسكن و پوشاكش ،بايد تمام روز تلاش كند و شب هنگام باخستگي مفرط و روح فرسوده ،به خانه برود و در خانه نيز گرفتار جنگ و ستيز با مشكلات اهل خانواده  باشد ،زمينه ي ابتلا به انواع مريضي  در وي مهيا مي شود و لذا هزينه هاي ديگري نيز جهت درمان بر وي تحميل مي گردد   . ما براي توليد كالا و محصولات ، توليد علم و فناوري ،توليد عشق و اميد ،تقويت ايمان و تقوا در فرد و جامعه ،آفرينش ها ،ابتكارات،اختراعات ،نوآوري ها ،پيشرفت ها و .....به ملتي سالم از نظر جسمي و روحي ،با نشاط ،توانمند و اميدوار نياز داريم كه محيط خانواده و كار را باآرامشي دلانگيز ،پيوند زند و با لب هايي خندان ،چهره اي بشاش ،جسمي چالاك و روحي پاك و بدونآلودگي به مواد مخدر و دود و دم و.... به كار و تلاش و فعاليت مولد مشغول باشد .

رابطه  ي بين اقتصاد با بهداشت و درمان و رفاه و پيشرفت ،رابطه ي تگاتنگ است ملت فقير ،سطح بهداشت پايين دارد و رفاه و پيشرفتآن نيز امري دست نيافتني خواهد بود .

اگر تكليف مردم روشن باشد كه بالاخره  درطرح پزشك خانواده كه  سخن از خدمات پزشكي و رايگان است تا چه اندازه واقعيت دارد و گراني ها ي موجود و افزايش تعرفه هاي پزشكي ،چگونه با آن جور در ميآيد ،آنگاه با اطمينان بيشتري در اين طرح و طرح هاي مشابه مشاركت خواهند كرد .‌


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها