پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

پنج شنبه 19 مرداد 1391 ، 47 : 12

کد خبر : 1257

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

به بهانهی گرامیداشت روز خبرنگار بر قلم و انگشتانتان بوسهی پرمهر میزنیم

شنيده­ ايد كه مي­گويند« خانه ي نجار، در ندارد!» يعني نجار براي خانه ي همه مردم در مي سازد ولي به فكر در خانه­ ي خودش نيست. يا پليس سر چهارراه ها،...

شنيده­ ايد كه مي­گويند« خانه ي نجار، در ندارد!» يعني نجار براي خانه ي همه مردم در مي سازد ولي به فكر در خانه­ ي خودش نيست. يا پليس سر چهارراه ها، همه را راهنمايي مي كند تا به مقصد برسند ولي خودش همانجا ايستاده است!

حال و روز خبرنگاران و روزنامه نگاران از نجار و پليس به مراتب عجيب تر است. در طول سال خبرنگاران، مشكلات اصناف، اقشار، شهرنشينان، روستائيان، ‌وضعيت خيابان و بيابان و كوي و برزن،‌آب و نان و دارو و درمان مردم و ... را منعكس مي كنند تا فريادرسي پيدا شود، از آنان كه كار مي كنند تقدير و تشكر كرده و نسبت به آنها كه ضعفي در كارشان است انتقادي به اميد اصلاح مطرح  مي­كنند اما چه كسي است كه مشكلات خبرنگاران و روزنامه نگاران را منعكس كند و حداقل سالي يك بار در 17 مردادماه ،‌روز خبرنگار را به آنان تبريك گويد و از زحمات و خدمات يك ساله  آنان تقدير و تشكر كند. تازه بعضي از ادارات كه در طول سال، دائما توقع دارند كه خبرنگاران به آنان مراجعه و مصاحبه و اخبار و مطالب شان را درج كنند، ‌روز خبرنگار، حاضر نيستند به بيش از يك نفر خبرنگار يك هديه ناقابل بدهند. در حالي كه پول كرايه تاكسي هر خبرنگار كه در طول سال به اين ادارات رفت و آمد مي­كند، چندين برابر هديه­اي است كه سالي يك بار، آن هم نه همه ادارات، بلكه سه، چهار اداره ي خاص، به آنان مي دهند.

كاش، يك زماني، انصاف بر جامعه حاكم مي شد و به قول افلاطون،‌ حكما و فرهيختگان بر جامعه حاكم مي شدند و اصحاب قلم و انديشه را ارج مي نهادند و با نفس مسيحايي خود به آنان، انرژي مثبت  مي­دادند.  متاسفانه فرهنگ بدي كه بر بعضي از مسئولان حاكم است به گونه ­اي است كه اگر صدها خبر و گزارش باب طبع آنان، در روزنامه درج شود، يك كلام نمي گويند دستتان درد نكند ولي چنانچه كلمه، جمله و مطلبي خلاف ميل آنان چاپ شود، سريع عكس العمل نشان مي دهند! چه كار كنيم ما سال هاست كه با اين گونه افراد سر و كار داريم و نامهرباني هاي آن ها را تحمل كرده ايم.

البته مسئولاني نيز هستند كه حتي شديدترين انتقادات را با خوش رويي و متانت قبول مي كنند و دستور پيگيري و رفع مشكل مردم را  مي­دهند كه بايد از آنان تشكر كرد.

خبرنگار و روزنامه نگار سمبل آزادي بيان، آزادي قلم، آزادي انديشه و هدايت گر جامعه از وضع موجود به وضعيت مطلوب است. آن ها همه چيز را  نو، مدرن، پيشرفته و روبه جلو مي­خواهند،‌از اينكه فرهنگ، اقتصاد، ورزش، بهداشت و درمان و... در جا بزند و يا به عقب برگردد، نگران مي شوند.

خبرنگاران و روزنامه نگاران، چشم بينا و وجدان بيدار جامعه هستند و مدافع حقوق مردمند، روزي نيست كه خبرنگاران به رسالت خود عمل نكنند و با بي­ تفاوتي، ‌روزگار را بگذرانند.

مردم با خيال راحت، ‌مسائل و مشكلات خود را با خبرنگاران و روزنامه­ نگاران در ميان مي گذارند و آن ها را محرم اسرار و سنگ صبور خود مي دانند، نه در مقابل آنان ظاهر سازي و چاپلوسي مي­كنند و نه به آنان بدبين هستند و نه از روي ترس به آنان احترام  مي گذارند، بلكه هر چه در دل شان هست آشكار مي كنند، لذا اوج صداقت و يك رنگي در اين ارتباط مقدس به نمايش گذاشته مي شود.

 به اميد رسيدن به صداقت در تمام لايه هاي جامعه، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران گرامي خصوصا خبرنگاران عزيز روزنامه طلوع و همه همكاران مان در 5 استان جنوبي و تهران تبريك عرض نموده و از روي صدق و صفا بر قلم و انگشتان شان بوسه ي پر مهر مي زنيم و از تلاش هاي طاقت فرسا و شبانه روزي شان تقدير و تشكر مي كنيم.

از همه عوامل ديگر كه در چاپ و انتشار روزنامه موثرند همانند عزيزاني كه در چاپخانه، ‌ليتوگرافي، كيوسك هاي فروش، بخش توزيع، پست، رانندگان، ادارات و روابط عمومي ها متحمل زحماتي مي­باشند، تقدير و تشكر كرده، سربلندي و موفقيت روز افزون آنها را در امر اطلاع رسانه پيشرفته از خداوند طلب مي كنيم.

و ما توفيقي الا بالله


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها