چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 5/8/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 شهریور 1391 ، 32 : 9

کد خبر : 1288

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

چرا با عواطف مردم بازي ميكنند

محمد مهدی جعفری زاده نا بساماني و آسيب هاي اجتماعي كه در اثر اعتياد گريبانگير فرد و اجتماع مي شود...

نا بساماني و آسيب هاي اجتماعي كه در اثر اعتياد گريبانگير فرد و اجتماع مي شود از جهات مختلف آزار دهنده و اشمئزاز آور است.  موقعي كه چشم انسان به يك فرد معتاد با موهاي ژوليده ، لباس كثيف و مندرس ،كمر خميده ، جسم بي رمق و روح پريشان مي افتد به ناگاه توجهش به آسيب هاي متعددي كه از جانب او به ديگران مي رسد معطوف مي شود . آسيب اقتصادي ،آسيب در روابط خانوادگي، افزايش جرم و جنايت و بزه هاي اخلاقي، گسترش امراض و شيوع ايدز و مسائل بهداشتي و زشت شدن چهره اجتماعي كه معتاد پرور است  همه و همه در قيافه ي يك معتاد قابل مشاهده است .

حال موقعي كه تعداد معتادين آن قدر زياد شود كه به صورت گروهي در پارك ها ، حاشيه خيابان ها و ساختمان هاي متروكه زندگي جمعي كنند  بار منفي آن به مراتب زيادتر جلوه مي كند .

 كارتن خواب ها در كلان شهر ها معروفند و هيچكس فكري به حال جمع آوري آنان نمي كند . مردم صبح زود براي پياده روي راهي پارك ها مي شوند تا از طراوت و تازگي درختان و گل ها وگياهان لذت وبهره ببرند ، روحيه ي لطيف تري پيدا كنند،  با نشاط وخرم شوند  و از آغاز روز، انرژي مثبت بگيرند اما به يك باره  با صحنههايي مواجه مي شوند كه سوهان روح آن ها مي شود . كساني كه پيادهروي مي كنند زن وبچه ي مردم وجوانان و افراد مسن هستند كه متاسفانه  با اولين گردش درپارك (از جمله پارك انقلاب شيراز )با تعداد زيادي معتاد كه با وضع رقت باري ديده مي شوند مواجه مي گردند كه عواطف آنان از اول صبح جريحه دار مي شود . متاسفانه اخيرا زنان معتاد هم به مردان معتاد اضافه شده اند و با وضع زشت و بد منظره اي در كنار مردان معتاد يا در نزديكي آن ها در حال چرت زدن هستند و وضع پوشش و سر و ....

چرا در شيراز هيچ فرد و يا سازماني خود را مسئول جمع آوري معتادين و انتقال به كمپ هاي مخصوص نمي داند ؟

مسافري از مشهد در پارك به من گفت :من هر سال حدود يك ماه جهت تفريح از مشهد به شيراز مي آيم و موقعي كه با اين مناظر مواجه مي شوم بسيار تعجب مي كنم. وي مي گفت :در خيابان هاي مشهد، شما هيچ معتادي نمي بينيد چرا كه هر جا ديده شوند بلا فاصله به كمپ هاي خارج از شهر انتقال داده مي شوند .چرا مسئولين شيراز اين قدر بي تفاوت و كم كارند و توجهي به جريحه دار شدن عواطف مردم به ويژه زنان و فرزندان مردم  ندارند ؟ ضرر اقتصادي، ضرر خانوادگي ،ضرر بهداشتي ،ضرر امنيتي .....همه بداست ولي بدتر از آن ها ضرر عاطفي و روحي و رواني به كودكان، زنان و جوانان است كه قبح و زشتي اعتياد را در نظر آنها از بين مي برد و بهداشت رواني آنها را لگد كوب اميال معتادان و ضعف مسئو لان ذيربط مي كند. بهوش باشيم كه يك ساعت تاخير در پاك سازي اجتماع از اين مظاهر فساد ،گاهي تا به  ابد قابل جبران نيست .   ‌


ارسال دیدگاه Post comments


comment

یک دوست

جناب جعفری زاده عزیز گرچه انتقال معتادان به کمپ های مخصوص مرهمی بر یکی از زخم های اسیب های اجتماعی می گذارد ، ولی علاج واقعی این معضل نگاه کلان به اینگونه نابسامانیهای جامعه است . ایجاد اشتغال ، امنیت ، مسکن ، رفاه اجتماعی و ... از جمله کارهایی است که می تواند ریشه اینگونه معضلات را بخشکاند و هر راه حل دیگری غیر از این تنها برای مدتی مشکل را حل می کند و بعد از مدتی آتش آن شعله ور تر خواهد شد . البته فعلا که گوش شنوایی برای نیوشیدن این دردها و درددل ها نیست .

1391/6/23

آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها