جمعه 14 اردیبهشت 1403 5/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 دی 1395 ، 33 : 11

کد خبر : 13562

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

پایان قصه زندگی بشر چه خواهد بود؟

محمدمهدی جعفری زاده

اخیرا پاکستان در پاسخ تهدید اسرائیل که این کشور را در صورت مبارزه با داعش به جنگ اتمی تهدید کرده بود، متقابلا این کشور نیز به وزیر جنگ اسراییل گفته که: اسراییل فراموش کرده که پاکستان نیز بمب اتمی دارد.
به نظر می رسد در منطقه خاورمیانه که چند کشور و گروه های وابسته به ابرقدرتها در حال جنگ هستند و روز به روز بر تعداد کشته ها، مجروحین و ویرانی ها افزوده می شود و عملا ابرقدرتها در سوریه به طور غیرمستقیم رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند، همه، هشدار جدی برای آغاز جنگ جهانی سوم است. اگر سایر کشورها بخواهند به شکل افراطی وارد این درگیری‌ها شوند، مطمئنا اوضاع وخیم تر خواهد شد.
آنچه از دورنمای آینده، استنباط می‌شود، بشر پس از اختراعات، اکتشافات و نوآوری‌های جدید در تمام سطوح علمی و به ویژه دستیابی به سلاح های بسیار پرقدرت کشتار جمعی که در چند ثانیه می‌تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند، در آینده دور یا نزدیک، این تراژدی وحشتناک رخ خواهد داد و بشر به دست خودش، نابود خواهد شد.
در جنگ جهانی دوم، هنوز تعداد زیادی بمب در دست کشورهای مختلف نبود و با همان چند عدد بمب انگشت شمار و غیر پیشرفته، چه فاجعه ای در ژاپن رخ داد، حال که روز به روز همه کشورها خوشحالند که هر کدام سلاح قوی تری نسبت به بقیه می‌سازند و همه در این مسابقه مرگبار در تلاشند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند، باید انتظار انهدام و نابودی جمعیت جهانی را داشت. با گذشت زمان به جای زبان تفاهم و اتحاد بین کشورها و همراهی و همگامی برای حل مشکلات ملت ها، زبان تهدید و قتل و جنگ با ابزار ویرانگرتر و جهانسوز، رو به گسترش و تزاید است. از طرف دیگر حوادث و جنگ های چند سال گذشته در خاورمیانه و مداخله ابرقدرتها، نشان داد که با گذشت زمان، جنگ های پیچیده تری به وقوع خواهد پیوست و پایان این قصه، پایان خوبی برای بشر نخواهد بود. اگر در کشورهای مختلف، افراد و گروه های تندرو بر مسند امور قرار گیرند، بدون شک این جنگ جهانی و نابودی جهانی، هرچه زودتر خود را نشان خواهد داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها