پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 19 فروردین 1392 ، 07 : 10

کد خبر : 1811

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

مسئولا‌ن در سال جديد چه برنامه اي دارند؟

محمد مهدی جعفری زاده ؛برنامه ريزي به عنوان يكي از اصول مديريت ، جايگاه برجسته اي...

برنامه ريزي به عنوان يكي از اصول مديريت ، جايگاه برجسته اي در علم مديريت دارد .

برنامه ريزي از لحاظ زماني (كوتاه مدت - ميان مدت و دراز مدت) فرصت اجراي هر برنامه  را مشخص كرده و از روزمرگي جلوگيري مي كند .

مديران ارشد ، مياني و پائيني بايد از ابتداي هر سال بدانند كه در آن سال چه كاري را مي خواهند انجام دهند و دائما مراحل تحقق آن برنامه ها را بررسي و كنترل كنند. بدين طريق است كه توانايي خود را در مديريت به جامعه اثبات خواهند كرد. مديري كه هنوز نمي داند در سال جديد چه برنامه هايي دارد و در چه مدت زماني آن را اجرا خواهد كرد، مدير نيست .

مشكلا‌ت كشور ما عديده است . مسئولا‌ن بايد اولويتبندي كنند و بنا به ماهيتِ مشكلا‌ت و فوريت حل آن ها اقدام نمايند .

فعلا‌ مشكلا‌ت اوليه مردم ؛ تامين غذا ، دارو و درمان ، ‌مسكن  ، ‌شغل ، ازدواج و تحصيل است كه تقريبا همه ي خانواده ها درگير آن ها هستند و معضلا‌ت و پيچيدگي هر كدام به ديگري گره خورده است تا آنجا كه خانوادههايي كه نمي توانند از پس اين مشكلا‌ت برآيند بعضا با تنش و اختلا‌ف و درگيري درون خانوادگي مواجه شده اند. دلا‌يل اكثر طلا‌ق ها را بررسي نماييد به راحتي متوجه مي شويد كه ريشه بسياري از آن ها در همين امور و مشكلا‌ت اجتماعي نهفته است .

حال، مسئولا‌ن بگويند براي حل اين شش مشكلِ عام مردم چه برنامه اي دارند؟ و در سال جديد چه موقع اين مشكلا‌ت رفع خواهد شد؟

البته مساله اصلي كشور نبايد اين امور پيش پا افتاده باشد بلكه بايد رشد و توسعه و پيشرفت علمي و اقتصادي در راس امور قرار گيرد ولي زماني كه ما در حل مشكلا‌ت اوليه خود مانده ايم ، ديگر زمينه اي براي توسعه يافتگي و درخشش جهاني در اقتصاد و علم ،‌فرصت ظهور و بروز پيدا نمي كند .

جان كلا‌م اين كه: مردم از ابتداي سال بايد به مسئولا‌ن بگويند چه برنامه اي دارند و چه كار مي خواهند بكنند؟


ارسال دیدگاه Post comments


comment

عصر کازرون

باسلام و عرض ادب در فضای رسانه ای کازرون، آمده ایم تا با "صراحت، صداقت و سرعت" اخبار و رویدادهای شهرستان را به اطلاع مردم شریف کازرون رسانده و همچنین پلی باشیم جهت انتقال نقطه نظرات مردم به مسئولین، تا به لطف خدا شتابی ببخشیم به گام های توسعه شهرستان کازرون. "دانستن حق شماست" www.asrekazeroon.ir

1392/2/3

آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها