پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 13 مرداد 1392 ، 09 : 5

کد خبر : 2068

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

فرصت هاي ويژه

محمد مهدی جعفری زاده :در زندگي هر فردي ، فراز و نشيب ها ، تلخي و شيريني ها ، آساني و سختيها،...

در زندگي هر فردي ، فراز و نشيب ها ، تلخي و شيريني ها ، آساني و سختيها، كاميابي ها و ناكامي ها ، ثواب ها و گناهان ، زيبايي ها و زشتي هاي فراواني ديده مي شود. آن چه مسلم است انسان هميشه دنبال صعود ، شيريني ، آساني، كاميابي ، ثواب و زيبايي است اما عوامل متعددي باعث مي شود كه هميشه به اين خواسته هاي مثبت نرسد . گاهي برخي عوامل در درون انسان ،‌ارادهاش را مسخّر و تحت تسلط قرار مي دهد و گاهي عوامل بيروني او را ناخواسته به سمت بدي ها مي كشاند. در دو كفه ي ترازوي زشت و زيبا، بايد از خداوند خواست كه به ما كمك كند تا لحظه به لحظه ، كفه ي ترازوي زيبايي بر زشتي بچربد . البته اين كار سختي است و بايد با همه شياطين بيروني و دروني مبارزه ي بي امان و پيگير و مستمر داشت تا به نتيجه ي مطلوب رسيد. اگر انسان در تمام عمرش مراقبت كند ولي چند صباحي از اين مراقبت غافل شود، همه ي زيبايي هايي كه به دست آورده ، مي سوزد و زشتي ها جايگزين آن مي شود. چه كنيم كه اشتباهات و غفلت هاي گذشته را محو كنيم؟

خداوند براي اين منظور دري بر روي ما گشوده است كه نامش را <توبه> گذاشته و اين در ، در تمام لحظات بر روي ما باز است . نياز نيست كه منتظر زمان و مناسبت خاصي باشيم ، هر آن و هر لحظه ، باب توبه بر روي ما باز است اما علا‌وه بر اين حالت دائمي ، خداوند برخي مواقع خاص و ويژه نيز براي پذيرش بندگان خود قرار داده است كه اين فرصت ها ، طلا‌يي است از جمله اين فرصت هاي ويژه ، ماه مبارك رمضان است و در درون اين ماه ، شبهاي قدر، ويژه تر و اختصاصي تر .

ماه رمضان ماه نزديك تر شدن به خدا و دوري از شيطان است، با نماز و روزههاي مخصوصش و با راز و نيازهاي ويژه اش ، اميد مي رود كه اراده ي انسان قوي تر و در يازده ماه بعد نيز گناهانش كنترل شود و رفتار و افكارش بيشتر رنگ خدايي (صبغه الله) بپذيرد.مي گويند رمضان از ريشه ي <رَمَضَ> است به معني سوختن. يعني در اين ماه گناهان و زشتي هاي انسان مي سوزد و از بين مي رود . خوشا به حال انساني كه از اين فرصت استفاده كند و ماههاي ديگرش نيز بدون گناه و در مسير فلا‌ح و رستگاري سپري شود . اما اوج ماه رمضان ، شب هاي قدر است كه خيرات و بركات اين شب ، بيشتر و بهتر از <هزار ماه > است .

كي مي شود كه ما اين شب را به نحوي درك كنيم كه تا آخر عمرمان از همه گناهان و زشتي ها در امان باشيم و غرق در زيبايي ها و نور وصفاي عالم ملكوت شويم؟

خداوندا ! رزق و روزي مان كن. آمين يا رب العالمين


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها