پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 20 شهریور 1392 ، 58 : 13

کد خبر : 2133

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

استانداران جدید، در راستای رأی مردم گزینش شوند

محمدمهدی جعفری زاده: بعد از سی و چند سال که از پیروزی انقلاب می­گذرد، هنوز بعضی یاد نگرفته ­اند و یا نمی­خواهند یاد بگیرند که رأی مردم در هر انتخاباتی، پیامی و یا پیام­هایی دارد.

بعد از سی و چند سال که از پیروزی انقلاب می­گذرد، هنوز بعضی یاد نگرفته ­اند و یا نمی­خواهند یاد بگیرند که رأی مردم در هر انتخاباتی، پیامی و یا پیام­هایی دارد. هر طور خودشان بخواهند حضور مردم را به نفع مقام و قدرت خود تفسیر می­کنند و حاضر نیستند بپذیرند که اگر مسئولان قبلی با برنامه و نوع مدیریتی که داشتند، مورد تأیید مردم بودند، مردم با رأی خود، ادامه همان روش را تأیید می­کردند و به کاندیداهای آنها رأی می­دادند.

چقدر ظلم بزرگی به ملت است که برخلاف رأی و نظر آنان، افرادی را در پست­ها و روی صندلی­هایی بنشانند که با عملکرد و افکار منفی­شان، دل مردم را خون کردند و هزاران مشکل را به مشکلات مردم افزودند.

کجای دنیای پیشرفته رسم است که رأی مردم به نفع کسانی مصادره شود که مردم را در انبوهی از مشکلات غرق کردند و به روزگار غمبار مردم بی اعتنا بوده و هستند؟

واقعا مردم مبهوت و متحیر شده ­اند و نمی­دانند با اینان با چه زبانی سخن گویند. زبان رأی؟ زبان قلم؟ زبان اعتراض؟ زبان سکوت؟ زبان بی تفاوتی؟ زبان طنز؟ زبان تنفر؟ به چه زبانی؟

بعضی به هیچ قیمتی نمی­خواهند صندلی ریاست را ترک کنند و آن را حق ازلی و ابدی خود می­دانند! کاری هم به نتیجه ریاست خود ندارند که آیا مردم راضی ­اند یا ناراضی.

در کشورهای پیشرفته اگر مسئولی در هر رده­ ای نتواند مردم را راضی نگه دارد، یا خود کنار می­رود و یا کنارش می­زنند و نمی­گذارند که در پرتو مدیریتش جامعه زیان ببیند.

از ریاست محترم جمهوری جدید و هیأت دولت که در راستای رأی مردم روی کار آمده ­اند و افرادی با افکار مثبت و روشن و مردم مدار هستند انتظار می­رود استاندارانی به ریاست استان­ها بگمارند که در راستای رأی ملت باشند. حتی اگر در کل کشور، یک استاندار، برخلاف رأی و نظر مردم منصوب شود به مردم آن استان ظلم بزرگی شده است و باعث یأس و دلسردی مردم آن استان را فراهم می­آورد. همه کسانی که در چند سال گذشته در رده ­های وزیر، استاندار، مدیران کل و فرمانداران در مشکلات و گرانی­ ها و فشار بر مردم نقش داشته­ اند باید تحت هیچ شرایطی دوباره بر مردم مسلط نشوند که مردم را به خاک سیاه می­نشانند.

گاه گاهی زمزمه­ هایی شنیده می­شود که افرادی از همان بقایای ضعیف، از طرف خود و افراد خاص و گروه­ ها و احزاب­شان در تقلا هستند تا دوباره حاکمیت فشار آفرین خود را بر مردم تحمیل کنند و پست و صندلی از دست رفته را به چنگ آورند.

با مشکلاتی که در چند سال گذشته بر مردم تحمیل شده، نباید اجازه داد که دوباره آن مشکل آفرینان، سرنوشت مردم را به دست گیرند و بر مشکلات اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی، اشتغال، ازدواج، مسکن، خوراک و پوشاک وغیره بیفزایند.

چه، این به مصلحت مردم و انقلاب و اسلام نیست و همه را به سمت نابودی و اضمحلال سوق می­دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها