جمعه 31 فروردین 1403 4/19/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 9 فروردین 1402 ، 32 : 9

کد خبر : 26604

از 0 نفر 0

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شیراز :

تعداد کشته های حوادث رانندگی در نوروز امسال به‌ بیش از 500 نفر رسید

تعداد کشته های حوادث رانندگی در نوروز امسال به‌ بیش از 500 نفر  رسید

ثبت 290 میلیون سفر در سطح کشور

سردار احمد رادان فرمانده انتظامی کشور تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در نوروز امسال را افزون بر پانصد نفر اعلام کرد.

سرویس خبری/خدیجه غضنفری: سردار احمد رضا رادان در جمع خبرنگاران در شیراز، اظهار داشت: تا به امروز حجم تردد بین استانی و بین شهرستانی در سطح کشور به بالای 290 میلیون سفر رسیده است که نسبت به سال گذشته شاهد حجم تردد بیشتری بوده ایم.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنان سه تخلف تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بالاترین علل وقوع حوادث رانندگی در ایام نوروز امسال می باشد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه میزان تردد در روزهای آینده و اواخر هفته پرحجم‌ترخواهد شد، افزود: از مردم می خواهیم که سفر خود را مدیریت و از عجله و شتاب در هنگام رانندگی پرهیز کنند.
فرمانده فراجا تصریح کرد: استان فارس یکی از استان های خوب و موفق کشور در زمینه کاهش حوادث رانندگی بوده، به گونه ای که با ایجاد ایستگاه های سلامت و نشاط در 30 کیلومتری شهرها، توانسته در این زمینه تأثیر گذار باشد.
سردار رادان با بیان اینکه در نوروز سال جاری تعداد کشته های حوادث رانندگی کشور به بیش از 500 نفر رسیده است که این به هیچ وجه زیبنده نیست، تصریح کرد: البته این آمار رخداد است و آمار قطعی توسط پزشکی قانونی ارائه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی مرکز تحلیل داده ها برای موضوع هوشمند سازی پلیس، گفت: در نیمه اول سال جاری سعی می شود تا مسئله هوشمند سازی در برخی از پلیس های تخصصی به صورت جدی پیگیری و بررسی شود چرا که پلیس آینده را نمی‌توان غیر از پلیس هوشمند و مقتدر متصور بود.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامگذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «مهار تورم، رشد تولید»، بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و مبارزه ویژه و جدی تر با قاچاق کالا از مهمترین اقداماتی است که پلیس در این راستا مد نظر قرار خواهد داد.

*استان فارس به عنوان یکی از استان های ویژه محسوب می‌شود
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار طلوع در مورد سهم نصب دوربین بر روی لباس نیروهای پلیس فارس گفت:هر استانی به اندازه سهمی که در عملیات انتظامی دارند، سهم می برند و استان فارس یکی از استان های ویژه محسوب می شود و در کشور چند استان ویژه داریم که سهم انتظامی و راهور بالاتری دارند و هر چه این سهم بیشتر باشد مطالبه ما از آنها بیشتر خواهد بود .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها