پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 20 دی 1394 ، 55 : 13

کد خبر : 8002

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

حرکتی که به ضرر کشور تمام شد!

به قلم: محمدمهدی جعفری زاده
پیشینه ی تاریخی مردم بزرگ ایران، نشان می دهد که اجداد و گذشتگان ما، مردمانی متمدن، بافرهنگ و اهل مدارا و عزت بوده اند. قبل از اسلام که جاهلیت اعراب زبانزد همه بود و آنها عموما اهل جنگ و خون ریزی و غارت بودند، مردم ایران با گردنی برافراشته از فرهنگ و تمدن در تاریخ همچو خورشید می درخشیدند. اولین بار در جهان، قانون و قانون مداری از ایران شروع شد و منشور حقوق بشر امروز، بعضا در قوانین مدنیِ ایرانِ آن روز، قابل مشاهده است.
حیف است امروز با حرکت انسان های ناپخته، آن همه مجد و بزرگی و افتخارات ما زیرپا لگدمال شود و مردم دنیا، قضاوت معکوس در مورد ما کنند.
امروز با حمله به سفارت خانه و کنسولگری عربستان، نه تنها عربستان هیچ ضربه ای نخورد بلکه ما بزرگترین ضربه و آسیب حیثیتی را دیدیم. عربستان با عمل زشت و وحشیانه اعدام شیخ شهید و در پی اعتراضات جهانیان، می رفت که در یک شرایط سخت بین المللی قرار گیرد که متاسفانه افراد نادان با حرکت سخیف خود، حکومت سعودی را از گرداب نجات دادند و تبلیغات سوء از حکومت سعودی به سمت کشور ما منتقل شد. این بدترین نوع برخورد با یک پدیده سیاسی برون مرزی است که ایران را بدهکار جهان کرد.
ای کاش عقلا، جلوی این حرکت ناشایست را گرفته بودند و نمی گذاشتند که چنین واقعه ی ناپسندی به وقوع بپیوندد. گرچه بعد اعلام کردند که قوه قضاییه وارد میدان شده و 40 نفر را بازداشت کرده ولی نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.
گروه های تندرو در رده های مختلف تاکنون خسارات زیادی در داخل و خارج کشور به این مملکت وارد کرده اند؛ از حمله به سخنرانان تا تجمعات قانونی و دانشجویی و سینماها و دفاتر مطبوعات و سفارتخانه ها و... که همه اینها به جز سرافکندگی و خسارت به کشور نتیجه ای نداشته است.
محرک این حرکات هرچه و هرکه بوده، بدسگال است به طوری که هم در تاریخ آینده کشور از آنان به بدنامی یاد می شود، هم در دادگاه افکار عمومی مردم نجیب ایران محکوم هستند، هم دستگاه قضایی را به زحمت انداخته اند و هم در قیامت باید پاسخ محکمه عدل الهی را بدهند. بازی با آبروی یک ملت و به خطر انداختن حقوق و منافع آن، بزرگترین مصداق ضایع کردن حق الناس است که خداوند از آن نمی گذرد. دولت محترم و برخی از مراجع تقلید هم آن را محکوم کردند.
البته ماجرا به اندازه ای زشت است که هیچ فردی آن را تایید نمی کند. آبروی ریخته شده را هم نمی شود جمع کرد لذا باید سران کشور یک راهکار قوی و مستحکم طراحی کنند که از این پس، برای همیشه این روش های خشن و غیرعقلانی را ریشه کن و دفن کنند. مردم منتظرند.

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها