پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 24 بهمن 1394 ، 07 : 16

کد خبر : 8138

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

18 بهمن ماه؛ سالروز تولد طلوع

به قلم: محمدمهدی جعفری زاده
هر سرآغازی، یک سرانجامی و هر طلوعی، غروبی دارد به جز «طلوع اندیشه و افکار» که همیشه در حال تابش است و هیچگاه تعطیل شدنی نیست و غروب ندارد.
برخلاف جسم که با گذشت زمان رو به پیری و ضعف می رود« فکر و اندیشه» در گذرِ زمان، ریشه دار تر و تنومندتر می گردد. آن بخشی از فکر واندیشه که از بین می رود، بخشی است که مبتنی بر خرافات و احساسات است و آنچه باقی می ماند اندیشه های مبتنی بر استدلال و منطق است که پشتوانه اصیل عقلانی دارد. اندیشه های ستبر و محکم، طعمه خرافات، دنباله روی کورکورانه، پذیرش چشم بسته، کیش شخصیت و زرق وبرق روزمره نمی شوند و همیشه در حال طلوع و نورافشانی هستند. اندیشه های نو و سنجش اعتقادات و یافته های قبلی، به مرور زمان به پالایش کژی ها و خداحافظی با افکار کهنه و ناکارآمد منجر می شود و در پنهدشت دنیای بیکران افکار انسان، طلوع در طلوع رخ می دهد و هرلحظه موجی از نوآوری و ولادت های جدید را به ارمغان می آورد.
روزنامه طلوع، دنبال نوشوندگی افکار و اندیشه هاست. اندیشه های سترگ، پیوسته ده ها و صدها طلوع دیگر را در خود داشته و امواج متحدالمرکز را از خود ساطع می کند.
بیاییم هر روز اندیشه های خود را ارزیابی و بخش بی ثمر و خشکیده آن را قیچی کنیم. شاید تا امروز چیزی را «درست» می پنداشته ایم و امروز متوجه شویم که «غلط» بوده است و بالعکس.
زنده بودن اندیشه و طلوع پی در پی آن در همین نوسازی و تکامل است که باید هرلحظه به خوبی تحقق یابد.
به لطف پروردگار و حمایت شما خوبان، طلوع وارد سومین دهه ی انتشار خود شد؛ در حالی که سومین گام تغییر در ترتیب انتشار برداشت و به روز شد.
از 27 دی ماه 94 تا امروز 22 روز است که طلوع با ترتیب انتشار روزنامه چاپ و منتشر می شود.
دراین 22 روز، چهار نوآوری چشمگیر را در روزنامه شاهد بوده ایم که بعضی از این نوآوری ها در استان فارس، برخی در جنوب کشور و بعضی در سراسر کشور بی نظیر یا کم نظیر است. این  چهار نوآوری  عبارتند از:
1-همه صفحات روزنامه به صورت «رنگی» چاپ می شود که در تاریخ روزنامه های استان فارس، بی نظیر است و طلوع اولین و تنها روزنامه تمام رنگی استان فارس محسوب می شود.
2-طلوع بعد از چند شماره «تحلیل خبر» را آغاز کرد که در سطح کشور، روزنامه ای را سراغ ندارید که هر شماره، ذیل یک خبرش، تحلیل بگذارد. بله، به صورت پراکنده و مستقل بعضی روزنامه ها تحلیل هایی دارند ولی به شکل فعلی طلوع، هیچکدام تحلیل خبر روزانه ندارند.
3-تاکنون در چند شماره طلوع، مطالب و سوژه ها به صورت «اینفوگرافیک» چاپ شده که تعداد روزنامه هایی که مبادرت به این کار می کنند در سطح کشور انگشت شمارند.
4-جدیدترین و مهمترین نوآوری طلوع، ابداع «مطبوعات + فیلم» است که روزنامه طلوع را مرکز توجه همگان قرار داده است. در این ایده جدید، روزنامه طلوع در کنار برخی مطالب، فیلم آن را نیز با بارکد چاپ می کند و خوانندگان محترم می توانند علاوه بر مطلب چاپی و مکتوب، دقایقی از فیلم مرتبط با آن را نیز از طریق موبایل خود تماشا کنند و لذت ببرند. ابداع طلوع این است که بدون نیاز به اپلیکیشن مخصوص، فقط با موبایل و برنامه معمولی، خوانندگان محترم می توانند فیلم ضمیمه مطلب را مشاهده کنند. امیدوارم رحمت و لطف خاص پروردگار شامل شود و زمینه برای نوآوری های بعدی مهیا گردد.
هزینه رنگی شدن روزنامه  کمرشکن است. بدون شک همه دوستان عزیز مدیرمسئول روزنامه های استان فارس علاقه داشته اند که صفحات روزنامه خودرا تمام رنگی چاپ کنند ولی به خاطر هزینه های سرسام آور آن، راضی به این کار نشده اند. چشم امیدمان به فضل خداست تا بتوانیم این مسیر سخت را با همه تبعاتش طی کنیم.
برای عمق بخشیدن و توسعه همه جانبه طلوع، چند برنامه داریم و اینکه چقدر موفق به اجرای این کارهای بزرگ و بی همتا شویم، خود را به لطف الهی گره زده ایم.
در پایان از همه سروران ارجمند، دوستان گرامی و کلیه عزیزانی که حتی یک قدم با ما همراهی و همکاری کرده اند، متواضعانه تشکر می کنم و از اینکه نام آنان را (بخاطر نگرانی از فراموش شدن اسامی برخی)  ذکر نمی کنم، پوزش می طلبم.
در گردونه ی سپهر، چون آفتاب، تابنده و نورافشان باشید

ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها