شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 17 بهمن 1390 ، 07 : 22

کد خبر : 861

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

يك سال ديگر به خاطرات ما افزوده شد

محمد مهدي جعفري زاده : 18 بهمن ماه، سالروز انتشار روزنامه طلوع، روزي است كه با لبخند شيرينش،...

محمد مهدي جعفري زاده : 18  بهمن ماه، سالروز انتشار روزنامه طلوع، روزي است كه با لبخند شيرينش، ما را به< جشن قلم> فرا مي خواند. هر كس در ايام سال ، روز يا روزهايي را، نماد و سمبل واقعه يا  رخدادي در زندگي فردي يا اجتماعي اش مي داند و <گروه ياران طلوع>  18 بهمن را< روز جشن قلم خود و مردم>  مي دانند .

در سراسر زندگي طويل بشر بر روي كره ي خاكي، هيچ واقعه و رخدادي، براي انسان ها شيرين تر از<خواندن و نوشتن>  نبوده و نيست و نخواهد بود .

همه اختراعات، اكتشافات، ابداعات و نوآوري ها ، در پرتو<آگاهي > ،_ < علم> ، <آموزش> و  <پژوهش> تولد يافته و همه ي اينها مولود تراوشات _  < قلم> است .

از زماني كه بشر، دانسته هاي خود را بر روي <چوب درختان> ، <سينه ي كوهها> ، < پوست حيوانات>، <پارچه ها>و <كاغذ> نوشته تاكنون كه آن را در دنياي گسترده وعظيم سايبري و اينترنت منقش مي سازد، همه جا سخن از خواندن و نوشتن است .

انسان به هر جا برسد باز در پرتوقلم و نوشتن مي رسد و باز نيازمند خواندن و نوشتن است . مثل اينكه قرار است تا پايان حيات بر روي كره ي زمين ،  <قلم> همزاد و همراه او باشد .

در هر مقطع از زندگي انسان ، آنجا كه قلم ِ او توانسته است آزادانه و بدون ترس و وحشت، افكار و انديشه هايش  را با گفتن و نوشتن به ديگران اشاعه دهد، انقلاب عظيمي در نحوه ي زندگي، سطح زندگي، هدف زندگي و بالندگي و نشاط در زندگي، رخ نموده است و در هر مقطعي كه <قلم قفل و فكر و انديشه و عقل در محاق تعطيلي و پشت درهاي بسته > قرار گرفته  مصيبت و بدبختي و سكون و عقب ماندگي و پژمردگي و رخوت و سستي ، او را احاطه كرده است .

هر كس قلمي به دست مي گيرد تمايل دارد كه در روشنگري اجتماع نقشي داشته باشد و بدون شك نگاشته هاي او ، اثر خود را خواهد گذاشت حال يا به ميزان كم و يا زياد، ولي بالاخره بي تاثير نيست. چه، كساني كه قلم شان با آزادگي و طبع بلند مي چرخد و چه كساني كه در معامله و بده و بستان، گرفتار قلم فروشي ميشوند، هر دو آثار مثبت و منفي خود را بر جاي خواهند نهاد. پس بيائيم همگي بلند نظر، آزاد انديش و تحول آفرين در عرصه روشنگري و توليد فكر وانديشه باشيم .

 سالي  كه بر ما گذشت و در حال گذر است افزايش سرسام آور هزينه هاي كاغذ( از هر بند 500 برگي 32000 تومان به 43000 تومان -) ملزومات چاپ- تعرفه چند برابري پست - مصارف كاغذ فاكس- تلفن- اينترنت- حمل و نقل- برق و ساير هزينه هاي جاري، توان مطبوعات را به شدت گرفت به نحوي كه برخي از مديران مسئول مطبوعات مي گفتند اگر شرايط به همين منوال پيش برود ،  بايد روزنامه ها  به هفته نامه و هفته نامه ها به  ماهنامه تبديل شوند. ان شاءالله كه اين شرايط زودگذر باشد و سخت تر نشود تا حيات از مطبوعات مردمي ستانده نگردد .

بار ديگر فرا رسيدن 18 بهمن سالروز انتشار طلوع به همه مردم عزيز و قدرشناس و به ويژه همكاران و ياران پر تلاش مان كه در سراسر 5 استان جنوبي بدون هيچ گونه چشمداشت مادي و با هزينه شخصي خود، از عمر و وقت گرانبهايشان مايه گذاشته و مي گذارند، تبريك عرض مي كنم و به عنوان يك خادم كوچك بر انديشه و قلم و نظر بلند  آنها درود مي فرستم و هر كس حتي به مدت يك روز، با اين روزنامه ي مردمي، همكاري داشته است، قدردان زحمات و لطف او بوده و بهترين تحيات و شادباش نثارش ميكنيم. پيروز و سربلند باشيد . ‌


ارسال دیدگاه Post comments


comment

مهدی خباززاده

سلام جناب جعفری زاده لطقا ازسایت استان ما دیدن فرمایید فارس نگین علم وتمدن کازرون نگین استان فارس باتشکر مدیربازرگانی وآموزش مهدی خباززاده طلوع : چشم

1390/11/25

comment

علیرضا مختاری

سالروز انتشار طلوع و طلوع دوباره روزنامه را به جنابعالی و تمام دست اندرکاران تبریک عرض می نمایم . همواره استوار و برقرار باشید . طلوع: سلام جناب آقای مختاری ؛ این تبریک برازنده شما و جمع دوستانی است که در سالهای سال ، مشعل طلوع را در جنوب کشور همچنان روشن نگه داشته اند. ان شاءالله همیشه افکار بلندتان پشتوانه ی طلوع باشد.

1390/11/25

آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها