پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 26 خرداد 1395 ، 55 : 13

کد خبر : 8632

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

زیاده طلبان و چشم های خیره مردم

چگونه سوءاستفاده از قانون صورت می گـیرد؟ گاهی خودِ قانون مشکل دارد و...

چگونه سوءاستفاده از قانون صورت می گـیرد؟ گاهی خودِ قانون مشکل دارد و به نحوی تدوین شده که راه نفوذ سوءاستفاده‌کنندگان را باز می گذارد. در این صورت باید مجلس، دولت و قوه قضائیه به ترمیم قانون بپردازند و همه راه های نفوذ فرصت طلبان را سد کنند. هر روز تأخیر در تغییر و ترمیم قانونِ ضعیف، میلیاردها تومان ضرر و زیان به مردم وارد می سازد.
مورد دوم، زمانی است که عده ای قانون را دور می زنند و با لطایف الحیلی، نتایج مورد نظر را می گیرند.
اگر، هم قانون خوب تدوین شود و هم مجریان قانون، افراد سالمی باشند، هیچ اختلاس، سوءاستفاده حقوقی، دور زدن قانون، به بازی گرفتن بیت المال و... رخ نخواهد داد.
مدیران، معاونان و کارمندانی که در بانکها و سایر مؤسسات برای خود حقوق و مزایای چند ده میلیونی اختصاص داده اند و به ناحق دریافتی های کلان داشته اند، بنا به دستور ریاست محترم جمهوری باید شناسایی شده، همه اضافه دریافتی ها را به خزانه مملکت واریز کنند و از مقام و پست خود عزل شوند. کوتاه نیامدن در مقابل این افراد، نوعی صیانت و حفاظت از
بیت المال است.
پیشنهاد می شود کسانی که می خواهند پست های مهم را به عهده گیرند، اولین تعهدشان این باشد که هیچگونه اضافه حقوق و مزایایی نسبت به قبل از مسئولیت خود دریافت نکنند تا کسانی که به خاطر زر و سیم آمده اند، برگردند.
اوایل انقلاب، بسیاری از کسانی که پست و مسئولیتی را می پذیرفتند، عاشق خدمت به مردم بودند و لذا بدون مزایا و اضافه کار و با حضور شبانه روزی در محیط کار، صادقانه و با تمام انرژی و توان، کار می کردند، لذا هیچ سوءاستفاده ای شکل نمی گرفت، اما از زمانی که دوباره اشرافیت، ارزش پیدا کرد، افراد نیز زیاده طلب شدند و رعایت حلال و حرام و حق الناس را نکردند. مدیری که خود باید حافظ بیت المال باشد و جلوی هر
سوءاستفاده ای را بگیرد، خود، سر از جایی دیگر درمی آورد. آتش حرص و ولع که در جایی شعله ور گردد، همه را با خود می سوزاند و انسانیت را خاکستر می کند. در این صورت مردم، به زیاده خواهان با چشم های خیره نگاه می کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها