شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 27 اسفند 1390 ، 54 : 10

کد خبر : 901

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

عید و سخن پایانی سال

محمدمهدی جعفری زاده: با خود مي انديشيدم كه اگر بخواهم مطلبي در بدرقه سال فعلي و استقبال از سال جديد بنويسم، چگونه و چه نكاتي مطرح كنم كه...

با خود مي انديشيدم كه اگر بخواهم مطلبي در بدرقه سال فعلي و استقبال از سال جديد بنويسم، چگونه و چه نكاتي مطرح كنم كه در آن سخن از غم، ‌غصه، مشكلات،‌ تلخي ها،‌ رنج ها،‌ دردها، سختي­ها و... به ميان نيايد و در اين آغازين روزهاي سال جديد، لبخند و نشاط و اميد به خوانندگان عزيز هديه دهد.

هر چه فكر كردم، ديدم نمي شود؛ به هر طرف رو مي كني متاسفانه اين رگه هاي ناميمون، همچون ميهمان ناخوانده به سرا پرده ي ذهن هجوم مي آورد و قلم را مسحور خود مي كند. گفتم خوش به حال شعرايي همچون حافظ كه از نوك كلك شان،‌ عشق و شادي و طرب فرو مي ريخت ودر دنياي گل و بلبل و سبزه و با هواي تميز،‌ روزگار را سپري مي كردند.

 نمي دانم اگر حافظ در شرايط فعلي بود، باز همان حال و هوا را داشت و يا همانند شعراي امروز،‌ از قله به دامنه فرود مي­آمد و ذوق هنري اش مي خشكيد و يا حداقل، ارتفاع فواره ي هنري اش به بلنداي آن روز نبود. با خود گفتم اينكه امروز، ديگر شعرايي در سطح حافظ و سعدي و مولوي و ... يافت نمي شوند علل گوناگون دارد ولي به طور حتم،‌ شرايط زماني،‌ محيطي، اجتماعي، ‌فرهنگي، سياسي، اقتصادي و تكنولوژيك امروز با گذشته تفاوت غير قابل قياس دارد و همگي در شكل گيري حال و قال شخصيتي همچون حافظ موثرند.

اگر بخواهيم در سال آينده مقداري از درد و آلام مان را كم كنيم و حال وهواي «حافظ گونه» بگيريم بايد همه بنشينيم و فكر كنيم و راه حلي بيابيم شايد خداوند فرجي كرد و اين فضاي سنگين را به فضاي رقيق و دلپذير و نشاط آور مبدل ساخت . اينكه چگونه؟ آيا مي­شود يا نه؟ چه كنيم تا به آن فضاي دلنشين برسيم؟ نمي دانم. بايد همگي دست به كار شوند و طرحي نو، خلق كنند. هيچ چيز نشدني نيست.

ما «خودمان» را فراموش كرده ايم و به« ابزار و وسايل»  چسبيده­ايم.

ما حتي ،‌گل ها را هم، مصنوعي كرده ايم،‌گلي كه طراوت برگ ها و لطافت گلبرگ ها و بوي معطر شكفتن غنچه هايش، مي­تواند التيام دهنده روح خسته ي  ما باشد.

 بايد ديد غذاي روح و روان انسان چيست و چگونه بايد تامين شود تا آب حيات به بستر وجود  او سرازير گردد و از زندگي مصنوعي خارج شود...

آميختگي عشق زميني و آسماني و تركيب عشق و عرفان و پالايش جامعه از كژي ها و پليدي ها، شايد بتواند زمينه اي مناسب جهت ورود به دنياي زيباي نشاط و اميد فراهم آورد . پيشاپيش سالي مملو از شادي و عشق و صفا براي همه شما عزيزان از خداوند مهربان مسالت مي نمايم.

»عيدتان مبارك «


ارسال دیدگاه Post comments


comment

علی اصغرعلیزاده جابری

سلام به محضراستادگرامی جناب اقای دکترجعفرزاده بنده علی اصغرعلیزاده هستم دانشجوی سال 3رشته حقوق وعلوم قضایی .واقعاخیلی خوشحالم که تصویروصحبت های دلنشین شمارومشاهده میکنم بنده درسال 1385-86دوم دبیرستان دانش اموزشماسرورعزیزومهربان درمدرسه توحیدناحیه2بودم سال نوروبهشماتبریک میگم امیدوارم که پاینده سربلندباشید

1391/1/6

آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها