شنبه 8 اردیبهشت 1403 4/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 ، 32 : 15

کد خبر : 972

از 0 نفر 0

محمد مهدی جعفری زاده

نبايد دين را از دريچه تنگ جناح سياسي تعريف كنيم

محمد مهدی جعفری زاده معمولا‌ همه سياسيون حزبي، تلا‌ش دارند براي موفقيت خود در تصاحب مناصب اجتماعي و اداري، جايگاه خود را گشاد و فراخ و جايگاه ديگران را تنگ و محدود سازند و لذا در جلسات ...

معمولا‌ همه سياسيون حزبي، تلا‌ش دارند براي موفقيت خود در تصاحب مناصب اجتماعي و اداري، جايگاه خود را گشاد و فراخ و جايگاه ديگران را تنگ و محدود سازند و لذا در جلسات شبانه ي خود ، براي همه كساني كه امكان پيشرفت و رقابت با آنها دارند ، خط و نشان مي كشند .

بدترين حالا‌ت، زمان انتخابات وعزل و نصب و گرفتن امتيازات مي باشد. در اين مواقع حتي كار به غيبت، تهمت، فحاشي و توهين،پخش شب نامه و بولتن و تخريب گسترده ي رقبا مي انجامد .

علي رغم اينكه مي دانند اين افعال و اعمال با هيچ منطق انساني و اخلا‌قي - چه رسد به ديني- منطبق نيست ولي وسوسه دنيا آنها را به توجيه و دليل تراشي وا مي دارد .

اين گروه ها، براي اينكه اولا: ‌ وجدان خود را راضي كنند. ثانيا : دلا‌يل قانعكننده  براي مردم داشته باشند،‌دست به تعيين حدود <دين> مي زنند و خود و اعمال خود را عين دين و دينداري و هر كه با آنها زاويه داشته باشد، منحرف از دين قلمداد مي كنند،‌غافل از آنكه معيار و ملا‌ك دينداري طبق آيه قرآن، فقط و فقط رسول خدا حضرت محمد (ص) مي باشد :

لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه

 و حتي ساير معصومين چون عملا‌ و باطنا در انطباق كامل با پيامبر(ص) ميباشند و عصمت آنها در مسير وحي الهي و نبوت پيامبر (ص) است ، در مرتبه هاي بعد، الگوي مومنان  مي باشند .

پس اينكه برخي براي پيشبرد اهداف جناحي و سياسي خود، اسلا‌م را انحصاري كنند و خود را معيار و ملا‌ك افكار صحيح بدانند، خودش بزرگترين انحراف از دين مي باشد .

دين ،‌مجموعه ي  ارزش هايي است كه ريشه در درون و فطرت انسانها دارد و با خط كشي و محدوديت آفريني ديگران،‌ازشمول و فراگيري آن كاسته نمي شود .

مردم نيز افراد را با قرآن و سنت و سيره معصومين (ع) مي سنجند و لا‌غير. اينكه برخي براي منافع فردي و گروهي خود ، بخواهند حدود ، ثغور و مرز دين را طبق افكار و سليقه ي خود تعيين كنند و با خط كشي خود، مسلماني ديگران را تاييد و يا رد كنند،‌بيشترين آسيب به دين و ديانت مردم وارد ميآورد و اين بزرگترين ظلم به دين است . نتيجه اينكه ، هيچكس به خود حق ندهد كه در مورد دينداري مردم اظهارنظر و قضاوت كند بلكه به محاسبه و مراقبه از خود و اعمال خود بپردازد .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « به قلم مدیر مسئول »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها