چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

خبر برگزیده

  • وعده‌هایی، چون ارزان شدن بنزین و یارانه طلا توهین به شعور مردم است

    مرتضی افقه گفت: این وعده‌های توخالی و بعضاً خنده‌دار با فاصله زیاد با واقعیت فرار رو به جلو است که بیان برخی از آن‌ها توهین به شعور مردم است و حتی مردم عادی هم می‌دانند که کشور در مرحله‌ای است که دیگر تحمل و توان تحقق حتی یک‌دهم از این وعده‌ها را ندارد.+ تحلیل خبر

    جمعه 8 تیر 1403

    وعده‌هایی، چون ارزان شدن بنزین و یارانه طلا توهین به شعور مردم است
  • درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان

    محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت)‌ در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با بخشنامه ترمیم حقوق کارکنان دولت، گفت: ترمیم حقوق که از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ به صورت قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد، زمانی که از سوی سازمان اداری استخدامی به صورت بخشنامه به دستگاه‌ها ابلاغ شد، آن را به صورت یک پارامتر ثابت بدون تأثیر در سایر ارقام احکام حقوقی منظور نمودند. البته دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ این بخشنامه را خارج از حدود اختیارات سازمان اداری استخدامی اعلام کرد و با تاکید بر اثربخشی آن در سایر ارقام حکم، بخشنامه مذکور را باطل کرد.

    جمعه 8 تیر 1403
  • رئیس‌جمهور آینده، «محیط زیست» را یکی از راهبردهای اصلی خود بداند

    سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری فردی را انتخاب کنیم که محیط زیست را یکی از راهبردهای اصلی و از مسائل مهم و زیربنایی توسعه بداند.

    جمعه 8 تیر 1403
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

    به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به محض اینکه سود سهام عدالت به صورت کامل از سوی شرکت‌ها واریز شود، سود مرحله سوم به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

    جمعه 8 تیر 1403
  • عملکردهای مغایر با قانون اساسی را گزارش دهید

    سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی به درگاه یکپارچه ارتباط مردم و دولت متصل شد.+ تحلیل خبر

    چهار شنبه 6 تیر 1403
  • فروش طلای دست دوم ممنوع شد

    رئیس کمیسیون تخصصی اتاق اصناف ایران از حذف کد آیسیک فروش طلای مستعمل از سامانه نوین اصناف و ممنوعیت فروش آن در طلافروشی‌ها خبر داد.

    چهار شنبه 6 تیر 1403
  • آغاز انتخابات؛ ساعت ۸ صبح ۸ تیر

    سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر نامزدها در مرحله اول اکثریت مطلق آرا را بدست نیاورند، انتخابات به مرحله دوم می‌رود و دو نفری که بیشترین آرا را بدست آوردند، به مرحله دوم خواهند رفت؛ اکثریت آرا شامل همه آرا چه صحیح و چه باطله می‌شود.

    چهار شنبه 6 تیر 1403
  • برجام، دو امضا دارد؛ یکی ظریف و دیگری زاکانی

    حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات علیرضا زاکانی درباره برجام و اینکه دائم به زمان ریاست کمیسیون برجام در مجلس نهم استناد می‌کند، گفت: طبق قانون، مقوله‌های کلان از جمله مذاکرات هسته‌ای و آمریکا که دو بخش اصلی سیاست خارجی هستند مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و در آنجا تأیید و تصویب می‌شود. به هرحال تمام روند امور مذاکرات هسته‌ای و برجام در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شد و گزارشات هم در آنجا داده می‌شد. بعد از آن عملاً برجام باید به تصویب مجلس می‌رسید.

    چهار شنبه 6 تیر 1403
  • وعده‌های مسکن نامزدهای انتخابات اعتبار ندارند

    نماینده مجلس دوازدهم و رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به غیر از قانون جهش تولید مسکن هیچ برنامه و وعده در حوزه اعتبار ندارد، گفت: درباره حوزه مسکن قانون جهش تولید مسکن وجود دارد و مبنای تمام برنامه‌های ساخت مسکن باید همین قانون باشد.+ تحلیل خبر

    سه شنبه 5 تیر 1403
  • رهبر انقلاب هزینه‌های زندگی را از هدایا و نذورات تأمین می‌کنند

    حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت سابق مسجد جمکران گفت: رهبر معظم انقلاب یک ریال از بیت المال به عنوان حقوق، دریافت نکرده‌اند و حتی خمس هدایایی که به ایشان داده می‌شود را پرداخت می‌کنند.

    سه شنبه 5 تیر 1403
  • در طرح "تابستان خواندنی" کتابخانه‌های عمومی فارس میزبان 17 هزار برنامه فرهنگی هستند

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری طرح «تابستان خواندنی» خبر داد و گفت: برگزاری ۱۷۵۰۰ برنامه فرهنگی، هدیه کتابخانه‌های عمومی فارس به دوستداران کتاب در تابستان ۱۴۰۳ خواهد بود.

    سه شنبه 5 تیر 1403
  • افزایش مالیات بر ارزش افزوده، قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد

    رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: وقتی ۱۰ درصد مالیات تعیین و رقم آن به هزینه خرید کالا اضافه می‌شود به یقین قدرت خرید مردم پایین می‌آید و این اتفاق به کاهش فروش واحدهای صنفی و افت سود آنها می‌انجامد و این امر به راحتی پذیرفتنی نیست.

    سه شنبه 5 تیر 1403
  • چرا مناظرات انتخاباتی برای مردم کسل کننده است؟

    تنها دو مناظره تلویزیونی دیگر باقی مانده و جمعه هشتم تیر، انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود. دبیرکل سابق کارگزاران سازندگی و مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن معتقد است که صداوسیما تمایلی به تکرار مناظره‌های تلویزیونی ادوار پیشین انتخابات ندارد.+ تحلیل خبر

    یکشنبه 3 تیر 1403
  • مشکل حجاب با «بگیر و ببند» حل نمی‌شود

    «ما در کشوری حساب شده هم زندگی می‌کنیم که سرمایه‌ای همچون خون پاک شهدا را داریم، مردم آزاده در دنیا به قانون کشورشان احترام گذاشته و عمل می‌کنند، لذا باید توجه داشت مسائلی مانند حجاب و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی‌شود، با ادب و عدل حل می‌شود.»

    یکشنبه 3 تیر 1403
  • رهبر انقلاب: آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند

    به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان قوه قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهمترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.

    یکشنبه 3 تیر 1403
  • نتانیاهو به امید بازگشت ترامپ جنگ را طولانی می‌کند

    گفته می‌شود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار ادامه جنگ است تا زمانی که دونالد ترامپ بار دیگر به راس قدرت بازگردد، این مسئله را مشاوران وی تائید کردند، اما حقیقت این است که تغییر راس هرم سیاسی در واشنگتن اهمیتی ندارد؛ چراکه نه رئیس جمهوری آینده آمریکا حتی اگر ترامپ باشد، می‌تواند توازن قوا را تغییر دهد و نه رژیم صهیونیستی می‌تواند به اهداف جنگ دست یابد.

    یکشنبه 3 تیر 1403