پنج شنبه 30 فروردین 1403 4/18/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 27 تیر 1396 ، 58 : 12

کد خبر : 15860

از 0 نفر 0

توسط کارگروه رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی کشورصورت گرفت؛ رفع مشکلات 485 واحد تولیدی

توسط کارگروه رفع موانع و مشکلات واحدهای  تولیدی کشورصورت گرفت؛ رفع مشکلات 485 واحد تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: در مجموع در 141 جلسه اخیر کارگروه، رفع موانع و مشکلات واحدهای  تولیدی کشور، مسائل و مشکلات 900 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته که مشکلات 485 واحد مرتفع شده و بقیه نیز در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس گفت: در مجموع در 141 جلسه اخیر کارگروه، رفع موانع و مشکلات واحدهای  تولیدی کشور، مسائل و مشکلات 900 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته که مشکلات 485 واحد مرتفع شده و بقیه نیز در دست پیگیری است.
یدالله رحمانی افزود:  با توجه به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی کشور، روند بررسی مشکلات این واحدها در استان شتاب بیشتری گرفته است.
 وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از سیاست های دولت یازدهم بحث رفع مشکلات واحدهای تولیدی بود که در این زمینه دراستان فارس تاکنون 141 جلسه کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شده است.
وی ادامه داد: جلسه این کارگروه تا پیش از این یک بار در هفته تشکیل می شد که برای سرعت بخشیدن به روند بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی به 2 جلسه در هفته افزایش یافته است.
رحمانی گفت: جلسات کارگروه علاوه بر مرکز استان در دیگر شهرستان های استان نیز تشکیل می‌شود که هفته گذشته در شهرستان ممسنی تشکیل شد و در آن مسائل و مشکلات 10 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم هایی به منظور رفع مشکلات آنها در قالب 15 مصوبه اتخاذ شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اضافه کرد: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان ممسنی مقرر شد که کمیته ویژه ای برای حل مشکلات شهرستان با حضور جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، فرمانداری شهرستان و همچنین استانداری تشکیل شود و راهکارهای لازم برای بهبود شاخص‌های اقتصادی آن شهرستان اتخاذ شود.
رحمانی ادامه داد: همچنین مقرر شد که دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مالیاتی و تامین اجتماعی نیز برای مدیران واحدهای صنعتی شهرستان ممسنی برگزار گردد.
وی، در خصوص اقدامات بانک های استان در حوزه طرح رونق تولید در سال 95 و 96 هم گفت: بر اساس گزارش بانک های استان، تاکنون 30 هزار و 440 مورد از تسهیلات مشمول مفاد تبصره 35 الحاقی قانون بودجه سال 95 تعیین تکلیف شده که از مبلغ 2 هزار و 15 میلیارد اصل تسهیلات آنها، یک هزار و 17 میلیارد ریال سود و 259 میلیارد ریال نیز وجه التزام آنها مورد بخشودگی قرار گرفته است.
رحمانی درباره ثبت نام متقاضیان بهره مندی از تسهیلات طرح رونق تولید سال 96 در سایت بهین یاب هم گفت: از ابتدای آغاز ثبت نام در هفته‌های اخیر تاکنون 223 تقاضا در این سامانه ثبت شده که 188 مورد آن در کمیته کارشناسی و کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار گرفته و 108 تقاضا پس از تایید نهایی برای بررسی به سیستم بانکی معرفی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: اشتغال پیش بینی شده در این واحدها مجموعاً 2 هزار و 830 نفر و تسهیلات پیشنهادی آنها نیز یک هزار و 315 میلیارد ریال است که بیشترین میزان مربوط به بانک های صادرات، صنعت و معدن، ملی و تجارت است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر آنلاین »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها