چهار شنبه 3 مرداد 1403 7/24/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 23 بهمن 1401 ، 05 : 18

کد خبر : 26491

از 0 نفر 0

استاندار فارس:

تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم

تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم

استاندار فارس گفت: ما هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک در شرق حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.

استاندار فارس گفت: ما هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک در شرق حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمد هادی ایمانیه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: بنای ما این است که اطراف حرم مطهر از وضعیت امروز که مورد گلایه بسیاری از ساکنین این محدوده نیز هست خارج شود و معابر و ظواهر و بسیاری از فضاهای فرهنگی، مساجد و زائرسراهای آن سامان یابد.
استاندار فارس با اشاره به شایعات مطرح شده پیرامون تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: بنای ما ساماندهی محدوده ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر است و این ساماندهی به معنای تخریب نیست. وی افزود: بنابراین بنای استان و مدیریت استان این است که این ۵۷ هکتار به شکل آبرومندی ساماندهی شود و اطراف حرم نسبت به وضعیت امروز به مراتب شایسته‌تر شود.
استاندار فارس، با اشاره به پیشتازی فارس و شیراز در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در شیراز، انقلاب در روز بیست و یکم بهمن و یک روز زودتر از تهران و بسیاری از شهرهای کشور به پیروزی رسید و سه شهر استان از جمله شیراز جزو ۱۲ شهری بودند که در دوران انقلاب حکومت نظامی در آن اعلام شد.
ایمانیه افزود: امروز هم در بسیاری از حرکت‌های جهادی، اقتصادی و علمی، شیراز و فارس پیشتاز و جلودارند.
استاندار فارس افزود: در حوزه درمان به‌رغم افزایش سه برابری جمعیت استان نسبت به اوایل انقلاب در بسیاری از خدمات سلامت شاهد افزایش ۱۰۰ برابری هستیم.
او اظهار داشت: در بحث آبرسانی نیز نهضت آبرسانی به روستاها در حال به نتیجه رسیدن است و در همین سال جاری با تلاش بسیج سازندگی و آبفای شیراز و استان کار آبرسانی به ۳۷۰ روستای دارای مشکل و تنش آبی را آغاز شد که از این تعداد ۲۰۰ روستا به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان امسال ۱۷۰ روستای باقیمانده هم تمام شود.
استاندار فارس افزود: در ادامه نیز خود را آماده می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ باقیمانده روستاهای فاقد آب آشامیدنی سالم استان را آبرسانی کنیم.
ایمانیه گفت: در بحث بهداشت و درمان نیز تقریباً روستایی در فارس نداریم که نیاز به خانه بهداشت داشته و در آنجا ایجاد نشده باشد، خانه‌های بهداشت اولین خدمات سلامت را به روستائیان ارائه می‌دهند و در صورت لزوم به پزشک خانواده روستایی ارجاع می‌دهند.
وی ادامه داد: در حوزه برق‌رسانی نیز امیدواریم که کار برق‌رسانی به روستاهای بالای پنج خانوار استان ظرف مدت ۶ ماه آینده پایان یابد.
او گفت: در حوزه راه روستایی نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و در همین مدت ۶ ماه اخیر افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت روستایی انجام شده که این کاری بی‌نظیر است.
ایمانیه افزود: همچنین تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان خاتم‌الانبیاء و اعصاب و روان هم در دستور کار قرار دارد و بیمارستان رسول اعظم (ص) نیز با توافقی که خیرین با بنیاد شهید و ایثارگران کشور داشته‌اند تکمیل و تجهیز خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: با اجرای این طرح انتقال آب امیدواریم نگرانی که در ۹ سال خشکسالی وجود داشته برطرف شود.
استاندار فارس اضافه کرد: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز نیز مراحل نهایی را طی می‌کند که امیدواریم در اردیبهشت سال آتی به بهره‌برداری برسد و تابستان سال ۱۴۰۲ را مردم بدون دغدغه پشت سر بگذارند.
او اظهار داشت: درخصوص آزادراه شیراز - بوشهر که طول مسیر را ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌دهد نیز توافق‌نامه اولیه را با بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس منعقد کرده‌ایم که به زودی مشغول طراحی خواهند شد و عملیات اجرایی نیز از سال آینده آغاز می‌شود.
ایمانیه گفت: در شهرک صنعتی شیراز هم ۲۰ هکتار برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شد که زمین با قیمت مناسب و تسهیلات با اقساط طولانی مدت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت.
استاندار فارس، درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر هم گفت: طی این مدت با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری شیراز تلاش‌های خوبی در جهت جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر انجام شد که هم‌اینک افزون بر ۹۵ درصد آنها جمع‌آوری شده و سامان یافته‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها