سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 1 مرداد 1403 ، 15 : 17

کد خبر : 27991

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خواستار شد؛

لزوم تداوم همکاری مشترکین برق برای 2 هفته پیش‌رو

لزوم تداوم همکاری مشترکین برق برای 2 هفته پیش‌رو

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به پیش‌بینی تداوم گرمای هوا طی 2 هفته آینده، ضمن قدردانی از همراهی مشترکان در ایام گذشته، لزوم تداوم این همکاری در مدیریت مصرف انرژی را از سوی تمامی گروه‌های مشترک برق مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به پیش‌بینی تداوم گرمای هوا طی 2 هفته آینده، ضمن قدردانی از همراهی مشترکان در ایام گذشته، لزوم تداوم این همکاری در مدیریت مصرف انرژی را از سوی تمامی گروه‌های مشترک برق مورد تاکید قرار داد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز محمدرضا سلاحی با بیان اینکه از شنبه 30 تیر تا حدود نیمه مرداد، شاهد افزایش بیش از یک و نیم درجه‌ای گرما در ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی افزایش محسوس دما، اتخاذ تصمیماتی جدید برای حفظ پایداری شبکه توزیع برق را به یک الزام بدل کرده است.
سلاحی با یادآوری اینکه، میزان تقاضای مصرف برق از همین امروز شنبه، نسبت به روزهای گذشته، روند افزایشی داشته است، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در محدوده شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع برق شیراز شاهد افزایش حداقل 6 درصدی در میزان مصرف و رشد مصرف برق بوده‌ایم.
او با تصریح اینکه مهمترین اولویت برای صنعت برق در شرایط کنونی، حفظ پایداری شبکه برای تأمین برق مطمئن مشترکان بخش‌های مختلف به ویژه بخش خانگی است، گفت: سال گذشته پیک مصرف سال در پنج مرداد به عدد ۱۶۲۰ مگاوات رسید که امسال در تیرماه شاهد رشد حدود 6 درصدی پیک و وقوع پیک ۱۷۱۹ مگاوات هستیم و همچنان شاهد تداوم روند افزایشی مصرف برق به دلیل تداوم روزهای گرم، هستیم.
سلاحی ضمن قدردانی از همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، کشاورزی و اداری، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، از امروز شنبه 30 تیرماه شاهد ورود موج جدید گرما به منطقه خاورمیانه و ایران هستیم و این موضوع باعث افزایش بیش از ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰۰ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود، تاکید کرد: تمام تلاش خدمتگزاران شرکت توزیع برق شیراز همراه و هم‌پیمان با سایر بخش‌ها منجمله تولید و انتقال حفظ پایداری شبکه و حفظ رضایت مشترکین عزیز برق هست.
سلاحی در عین حال خاطرنشان کرد: حتی اگر برق به میزان کافی هم وجود داشته باشد، بعلت فشار بیش از حد بر شبکه‌های توزیع امکان بروز اتفاق در شبکه افزایش میابد و در نتیجه نیاز است تا هموطنان مشارکت خود را در مصرف بهینه برق افزایش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: طی دو هفته پیش رو، ابتدا مشترکان بزرگ صنعتی، عمده مشترکان کشاورزی، سایر مشترکان اداری و بخش عمومی کشور باید برنامه‌های مدیریت مصرف را به طور کامل و دقیق رعایت کنند تا این دوره را پشت سر بگذاریم.سلاحی همچنین تاکید کرد که نیاز است مشترکان خانگی بسیار پرمصرف و بد مصرف (که تعداد محدودی هستند) در این ایام مخصوصاً، اقدام به کاهش مصرف و اصلاح الگو در حد متعارف جامعه بفرمایند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها