سه شنبه 2 مرداد 1403 7/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 30 تیر 1403 ، 38 : 17

کد خبر : 27983

از 0 نفر 0

یونیسف:

۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند

۹۰ درصد از ساکنان غزه  آواره شده‌اند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۹۰ درصد مردم ساکن در نوار غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، آواره شده‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ۹۰ درصد مردم ساکن در نوار غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، آواره شده‌اند.
به گزارش تابناک، سازمان عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی خواست که به بازداشت غیرنظامیان ساکن نوار غزه پایان دهد.
خبرگزاری «شهاب» نوشت: سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست که از بازداشت و زندانی کردن غیرنظامیان نوار غزه بدون اتهام و محاکمه تا زمان نامحدود خودداری کند.
این سازمان اعلام کرد که در موارد بسیار، اسرائیل از قانون برخورد با نظامیان خارجی برای بازداشت دسته جمعی غیرنظامیان ساکن نوار غزه استفاده و آنها را به صورت غیرانسانی و به مدت طولانی در زندان حبس کرده است.
به گزارش ایرنا، سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته نیز اعلام کرد که دستورهای مکرر و چندباره ارتش رژیم اشغالگر به اهالی شهر غزه برای ترک خانه و کاشانه‌شان، به منزله اخراج غیرقانونی آنها و جنایت جنگی است.
عفو بین‌الملل با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس اضافه کرد: غیرنظامیان فلسطینی به دلیل حمله اسرائیل به نوار غزه و دستورات مکرر تل آویو به فلسطینی‌ها برای ترک این منطقه، با موج متعددی از آوارگی مواجه هستند.
این سازمان در واکنش به دستورهای مکرر نظامیان صهیونیست به مردم شهر غزه برای ترک این شهر به سمت جنوب اعلام کرد: در شرایطی که هیچ گونه تضمینی مبنی بر بازگشت پس از عملیات نظامی و اقامتگاه‌های امن و مناسب برای زندگی آوارگان وجود ندارد، چنین دستورهایی آواره کردن و اخراج غیرقانونی و جنایت جنگی است.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز به‌تازگی اعلام کرد که ۹۰ درصد مردم ساکن در نوار غزه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، آواره شده‌اند.
یونیسف افزود که بسیاری از این آوارگان که از آغاز جنگ (اکتبر ۲۰۲۳) خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند، کودک و زن هستند.یونیسف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: اماکنی که ساکنان نوار غزه مجبور به مهاجرت به آن‌ها می‌شوند، فاقد نیازهای اساسی و امنیت است.
جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دویست و هشتاد و ششمین روز همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های این رژیم پناهگاه‌ها و مراکز تجمع شهروندان و نیز ساختمان‌ها و منازل را به طور مداوم هدف قرار می‌دهند.
وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را روز پنجشنبه منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون، ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها