چهار شنبه 3 مرداد 1403 7/24/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 10 اسفند 1401 ، 09 : 18

کد خبر : 26542

از 0 نفر 0

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوردر شیراز مطرح کرد؛

اجرای طرح نهضت ملی مهارت به ۳۰ درصد جمعیت کشور از سال آینده

اجرای طرح نهضت ملی مهارت به ۳۰ درصد جمعیت کشور از سال آینده

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال در کشور، گفت: طی یک برنامه ۵ ساله طرح نهضت ملی مهارت از سال 1402 به ۳۰ درصد این جمعیت آموزش داده می‌شود.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال در کشور، گفت: طی یک برنامه ۵ ساله طرح نهضت ملی مهارت از سال 1402 به ۳۰ درصد این جمعیت آموزش داده می‌شود.
سرویس خبری / خدیجه غضنفری: علی حسین شهریور در نشست خبری بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت به میزبانی استان فارس یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را شناسایی استعدادهای مهارتی دانست و در جمع خبرنگاران گفت: نخستین دوره مسابقات مهارت نوجوانان با هدف انتخاب مسیر شغلی دانش آموزان از مقطع راهنمایی اجرا شده است.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۱۵ هزار نفر از سراسر کشور در بیستمین مسابقات ملی مهارت در شیراز شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: وجه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل از ۳۳ به ۴۴ رشته افزایش یافته است.
شهریور بیان داشت: مدال‌آوران این دوره از مسابقات به اردوهای ملی دعوت و به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.
وی ایجاد نشاط در جامعه هدف، معرفی منتخبان به بازار کار و حضور در مسابقات جهانی، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور از جمله اهداف این دوره از مسابقات برشمرد.
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال در کشور وجود دارد، گفت: طی یک برنامه ۵ ساله طرح نهضت ملی مهارت به ۳۰ درصد این جمعیت مهارت‌آموزی آموزش داده می‌شود.
شهریور با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است، گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته برای یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر سنجش مهارت انجام داده‌ایم که سهم فارس از این میزان، ۸۳ هزار نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه 3 میلیون صنف در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با رایزنی با اتاق اصناف کشور مقرر شده تا ۶۰۵ هزار صنف بتوانند مجوز کسب مهارت‌های آموزشی را داشته باشند.
شهریور با اشاره به اقدامات تشویقی که برای مدال‌آوران بیستمین مسابقات ملی مهارت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این افراد یک مقطع تحصیلی بدون کنکور می‌توانند ادامه تحصیل دهند و به عنوان سفیر مهارت هم معرفی می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز گفت: مراسم اختتامیه مسابقات ملی به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس
10 اسفندماه (امروز) ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعدازظهر برگزار خواهد شد.
کیائی اضافه کرد: این دوره از مسابقات در چهار رشته رباتیک، دکوراسیون و نقاشی، فن‌آوری مد و لباس و پیرایشگر مردانه با حضور ۷۳ نفر از جوانان زیر ۲۱ سال از ۲۸ استان کشور در دستورکار قرار گرفت.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در این دوره از مسابقات ملی مهارت استان فارس چهار کارگاه با استاندارد بین‌المللی را با حمایت بخش خصوصی تجهیز کرده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها