چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 30 خرداد 1403 ، 53 : 17

کد خبر : 27891

از 0 نفر 0

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس:

برای جلوگیری تفرق نیروهای انقلاب باید قبل از 8 تیر به یک کاندیدای واحد برسیم

برای جلوگیری تفرق نیروهای انقلاب باید قبل از 8 تیر به یک کاندیدای واحد برسیم

قالیباف بهترین گزینه است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس گفت: از بین شش کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری، قالیباف بهترین گزینه برای ادامه خدمات شهید رئیسی است.+ تحلیل خبر

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس گفت: از بین شش کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری، قالیباف بهترین گزینه برای ادامه خدمات شهید رئیسی است.
به گزارش ایلنا، مجید فروردین در یک نشست خبری با اشاره به اینکه ستادهای شهرستانی دکتر قالیباف در استان فارس ساماندهی شده است، افزود: با توجه به تعداد بالای مناظرات هنوز تصمیمی برای حضور این نامزد انتخاباتی در فارس گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: به دنبال کارهای نمایشی نیستیم و تلاش می‌کنیم سازماندهی نیروها و اقناع جامعه هدف برای حضور گسترده در انتخابات محقق شود.رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس با بیان اینکه این نامزد انتخاباتی شخصیتی عملگرا دارد و در میدان و در کارهای جهادی شرکت داشته است، گفت: ایشان در مجلس هم هماهنگی زیادی با قوه اجرایی داشتند و قوانین مناسبی برای ریل‌گذاری کشور در عرصه‌های مختلف با مدیریت ایشان حاصل شده است.
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس با تاکید بر این نکته که ضمانت تحقق برنامه‌های ایشان در آینده، سابقه کار اجرایی است، گفت: دکتر قالیباف اطلاع دقیقی از وضعیت کشور و تسلط کاملی بر قوانین از جمله برنامه هفتم توسعه کشور دارند.
فروردین خاطرنشان کرد: در استان فارس طی روزهای اخیر تلاش کردیم تا با احیای ستادهای انتخاباتی سال 96 و 1400 این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با اشاره به شعار دکتر قالیباف مبنی بر «دولت خدمت و پیشرفت»، عنوان کرد: ایشان عمده تمرکز خود را بر مسائل اقتصادی گذاشته‌اند و برنامه‌های اجرایی برای تحقق برنامه توسعه هفتم دارند. همچنین معطل نکردن کشور نسبت به مسائل خارجی از باورهای این نامزد انتخاباتی است.
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس اضافه کرد: دکتر قالیباف به رعایت اخلاق انتخاباتی در ستادهای خود تاکید فراوان دارند.
فروردین همچنین با بیان اینکه به جهت جلوگیری تفرق نیروهای انقلاب باید قبل از 8 تیرماه به یک کاندیدای واحد برسیم، گفت: رفتار انتخاباتی برخی نشان داده که به زحمت کناره گیری می‌کنند.
رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در فارس از برگزاری همایش ستاد مرکزی انتخاباتی این کاندیدا در استان در هفته آینده خبر داد.

تحلیل خبر

نامزدهای ریاست جمهوری؛ واحد یا متکثر؟!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اینکه برخی اصولگرایان تاکید بر کاندیدای واحد و کنار رفتن بقیه به نفع یک نفر دارند، شاید قابل قبول برای همه آنها نباشد. علت آن هم این است که در درون اصول گرایان، طیف‌های مختلف با دیدگاه‌های متفاوت وجود دارد. برخی تندرو، بعضی میانه‌رو و عده‌ای مستقل هستند که طبیعتاً هم در روش و هم در تاکتیک و استراتژی با هم در یک جبهه واحد قرار نمی‌گیرند. این‌ها نسل جدید و قدیم، سنتی و تجدیدنظرخواه، حزبی و غیرحزبی، ایده آل نگر و واقع‌نگر و ... دارند و هر کدام خود را برتر از دیگران می‌داند.
البته این طیف‌بندی به نوعی دیگر و کمی محدودتر در بین اصلاح‌طلبان هم وجود دارد.
چه خوب بود شورای نگهبان کاری می‌کرد که علاوه بر این گروه‌ها و طیف‌های داخلی آنها، افراد دیگری نیز تأیید صلاحیت می‌شدند و با حضور همه آنها، انتخاباتی پرشور و حرارت رقم می‌خورد و مردم با حضور حداکثری، فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کردند که بتواند
«طرح نوی» دراندازد و دریچه جدیدی را بگشاید، شاید بدین طریق امید به رفع مشکلات فزونی می‌یافت و برخی از گره‌ها از زندگی مردم گشوده می‌شد.
نامزدهای ریاست جمهوری هرچه متکثر و متنوع باشند، هر کدام می‌تواند نماینده فکری بخشی از جامعه باشد و در یک رقابت واقعی و تنگاتنگ، انگیزه حضور مردم در انتخابات را قویتر کند.
در یک انتخابات به روز و مترقی، مهم نیست که چه کسی از چه جناح و طیفی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود بلکه مهم این است که مدیریتی قوی، علمی و پیشرو استقرار یابد که بتواند مشکلات انباشته شده کنونی را رفع کند و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت جلو ببرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها