پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 7 بهمن 1402 ، 29 : 17

کد خبر : 27535

از 0 نفر 0

در جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با اعضای جدید عنوان شد؛ مهمترین دغدغه این روزهای دولت

رفع نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم

رفع نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم

نشست شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با حضور اعضای جدید هیئت رئیسه و انجمن نظارت بر انتخابات برگزار شد؛ ضمن آن وزیر صنعت، معدن و تجارت، رفع نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم را مهمترین دغدغه این روزهای دولت عنوان کرده است.+ تحلیل خبر

نشست شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با حضور اعضای جدید هیئت رئیسه و انجمن نظارت بر انتخابات برگزار شد؛ ضمن آن وزیر صنعت، معدن و تجارت، رفع نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم را مهمترین دغدغه این روزهای دولت عنوان کرده است.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت یک روز پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جدید اتاق ایران، نشست شورای عالی نظارت بر اتاق ایران با حضور اعضای جدید هیئت رئیسه و انجمن نظارت بر انتخابات برگزار شد.
عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تشکر از همراهی و همکاری اعضا و دبیرخانه شورای عالی نظارت، انجمن نظارت بر انتخابات و سایر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اتاق ایران، اظهار کرد: علیرغم اینکه بخش اعظمی از وقت و انرژی وزارت صمت در دوره جدید صرف اتفاقات و چالش‌های مربوط به اتاق ایران شد با این حال از اینکه تمامی فرایندهای مربوطه بر اساس مر قانون و آیین‌نامه موجود برگزار و اجرا شد، خداوند را شاکریم.
رفع نگرانی‌های اقتصادی مردم، مهمترین دغدغه این روزهای دولت
وی ضمن تأکید بر ضرورت فعالیت و تلاش مضاعف هیئت رئیسه جدید در مسیر جبران کاستی‌های چند ماه گذشته، گفت: مهمترین دغدغه این روزهای دولت رفع نگرانی‌های اقتصادی و معیشتی مردم شریف و جلوگیری از ایجاد لطمات و آسیب‌های اقتصادی بویژه به دهک‌های مستضعف جامعه است؛ لذا می‌بایست با تمام توان و ظرفیت در مسیر تحقق اهداف شعار سال و رضایت مردم حرکت کنیم.
رئیس شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه شورای عالی در نخستین روز انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق ایران، با دو دستور جلسه مشخص کاری، نشان‌دهنده اهتمام تمامی اعضا در جهت رفع سریع موانع کار و فعالیت‌های مربوط به اتاق است. در ادامه این جلسه، وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های دبیرخانه شورای عالی و انجمن نظارت، درایت و تدبیر وزیر صمت به عنوان رئیس شورای عالی نظارت در مدیریت چالش‌های چند ماهه اخیر اتاق ایران، بر ضرورت از سرگیری فعالیت‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و خروجی ملموس فعالیت‌های اتاق ایران در سپهر اقتصادی کشور تأکید کردند.
بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست سیدعلی لطفی‌زاده دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران پس از تبریک به اعضای جدید هیئت رئیسه اتاق ایران، از تلاش‌های ۱۴ ماهه انجمن نظارت و سایر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اتاق ایران قدردانی کرد.
وی ضمن تشریح اقدامات و فرآیندهای مربوط به اجرای مصوبه یکم آبان ماه شورای عالی نظارت از برگزاری تمامی مراحل انتخابات بر اساس مر قانون و آیین‌نامه مصوب شورای عالی خبر داد.
همچنین صمد حسن‌زاده-رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران- نیز طی این نشست با قدردانی از تلاش‌های شورای عالی نظارت بر اتاق ایران و همچنین دبیرخانه این شورا در مسیر برگزاری هر چه بهتر انتخابات، ابراز امیدواری کرد که تکالیف، وظایف و مأموریت‌های اتاق ایران با همراهی و تعامل بخش‌های خصوصی و دولتی با جدیت و سرعت بیشتر دنبال شود.
در ادامه حسین میرمحمد صادقی رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران هم با تقدیر از همراهی شورای عالی و دبیرخانه این شورا در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات اتاق، گفت: در طول فعالیت ۱۴ ماهه انجمن نظارت تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا صرفاً در مسیر اجرای قانون حرکت کنیم. استقبال بسیار خوب اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران از انتخابات یکم بهمن ماه نیز قابل تقدی بود؛ ضرورت به سامان رسیدن فعالیت‌های معلق اتاق و تمایل به از سرگیری تعاملات بخش خصوصی و دولت از دلایل استقبال خوب اعضای هیئت نمایندگان از انتخابات اتاق بود.
وی با بیان اینکه انجمن نظارت مکلف به اجرای تصمیمات و مصوبات شورای عالی نظارت است، اظهار امیدواری کرد: هیئت رئیسه جدید هرچه سریعتر نسبت به انجام وظایف خود اهتمام ورزیده و وضعیت اتاق به روال عادی بازگردد.
گفتنی است در پایان این نشست وزیر صمت و رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق ایران با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های ۱۴ ماهه اعضای انجمن نظارت بر انتخابات تقدیر و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
همچنین اعضای شورای عالی و انجمن نظارت بر انتخابات در این جلسه درخصوص دو دستور کار مربوط به انتخابات اتاق‌های آبادان و همدان ضمن بحث و تبادل‌نظر درخصوص ادعاهای مطرح شده، نسبت به انجام بررسی‌های بیشتر حقوقی و کارشناسی و همچنین تعمق دقیق‌تر در مستندات و استعلامات ارسالی به شورای عالی موافقت کردند.

تحلیل خبر

چه دغدغه‌ای می‌تواند خروجی مقبول داشته باشد؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

گرچه هر دغدغه‌ای که در راستای زدودن زنگار غم و غصه از چهره مردم باشد، مقدس و مفید است اما زمانی این دغدغه می‌تواند کارساز و مؤثر باشد که موجب گشودن گره‌های متعدد از زندگی آنان شود.
دغدغه، خبر از مشغولیت ذهنی می‌دهد اما به صرف این حالت روحی و روانی، نمی‌توان کمکی به جامعه کرد. دغدغه، چون جنبه «ذهنی» دارد باید تبدیل به «برنامه» و «اجرا» شود تا طی یک فراگرد جامع بتواند خروجی (Out Put) مقبولی بدهد.
وزیر صمت گفته است: «رفع نگرانی‌های اقتصادی مردم، مهمترین دغدغه این روزهای دولت است» ایشان اظهار امیدواری کرده است که دولت بتواند در مسیر رفع نگرانی‌های اقتصادی مردم به ویژه اقشار مستضعف قدمی بردارد.
البته جناب وزیر می‌دانند که الان زمان سخن گفتن از خواسته‌ها نیست بلکه زمان تحقق آنهاست. سخن گفتن و اظهار امیدواری و آرزو کردن مربوط به آغاز کار دولت است نه اینک که بخش عمده چهار ساله عمر دولت سپری شده است.
ایشان همچنین گفته‌اند باید با تمام ظرفیت در جهت تحقق شعار سال و رضایت مردم حرکت کنیم. شعار سال که «مهار تورم، رشد تولید» بوده، اکنون که در ماه یازدهم هستیم باید نتیجه آن به جامعه اعلام شود نه اینکه هنوز به صورت شعار آن را مطرح کنند. کمتر از دو ماه دیگر به پایان سال باقی مانده، ایشان چقدر می‌توانند بگویند در «مهار تورم» به نتایج درخشانی رسیده‌اند؟ وزارت صمت، یکی از وزارتخانه‌های اقتصادی دولت است.
وزیری که عهده‌دار مهار تورم در وزارتخانه خود یعنی وزارت مهم صنعت، معدن و تجارت می‌باشد باید بگوید که به سهم خود، چقدر در مهار تورم موفق بوده است؟
رفع نگرانی‌های اقتصادی مردم دقیقاً با همین مهار تورم ارتباط مستقیم دارد، آیا صنعتگران و تجار ما معتقدند که از ابتدای سال تاکنون در چارچوب کاری خودشان شاهد مهار تورم بوده‌اند؟
هر وزیری در پایان سال باید صادقانه آمار بدهد که چقدر در کاهش و مهار تورم نقش داشته است؟ و اگر برعکس شده باشد باید پاسخگوی عملکرد اشتباه و ضعیف خود باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها