پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 1 اسفند 1402 ، 19 : 18

کد خبر : 27608

از 0 نفر 0

مدیرعامل بیمه سلامت:

۲ میلیون بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شدند

۲ میلیون بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار شدند

هزینه های این بیماران، کمرشکن است

مدیرعامل بیمه سلامت از نشان‌دار شدن دو میلیون بیمار صعب‌العلاج خبر داد.+ تحلیل خبر

مدیرعامل بیمه سلامت از نشان‌دار شدن دو میلیون بیمار صعب‌العلاج خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران در نشست خبری خود که در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات ایران برگزار شد، گفت: در خصوص صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج دو میلیون نفر را نشان‌دار کردیم و توانستیم دو میلیون نفر را تحت پوشش مستقیم سامانه‌ای صندوق صعب‌العلاج قرار دهیم.
وی ادامه داد: طیف زیادی از افرادی که دارای بیماری‌های کمرشکن هستند با ۷ هزار میلیارد تومان تحت پوشش قرار دادیم و تاکنون این اعتبار پرداخت شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: موضوعی که در این دولت پوشش ۹۸ درصدی داشته است و شروع یک انقلاب در بحث نظام سلامت بوده است شروع نسخه الکترونیک بوده است توانبخشی نیز در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفت به ویژه برای بیماران صعب‌العلاج این امر مد نظر قرار گرفته و توجه ویژه به بیماران اتیسم داشتیم و تعرفه‌های بخش خصوصی را برای این بیماران پرداخت می‌کنیم.ناصحی با اشاره به بیمه زوجین نابارور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات بیمه در دولت سیزدهم این بود که سالانه دو هزار میلیارد هزینه زوجین نابارور می‌کنیم. همچنین ۱۴ خدمت دندانپزشکی به ۱۷ خدمت افزایش پیدا کرده و این خدمات عمدتاً پیشگیرانه است.
وی با اشاره به فواید نسخه الکترونیک گفت: نسخه الکترونیک باعث کاهش اشتباه در نسخه نویسی شده است همچنین میزان داروی مورد نیاز و ... از این طریق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحلیل خبر

بیماران صعب‌العلاج نیاز به «حمایت» دارند نه «ترحم»

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

هر انسان نیازمند و محتاجی براساس نوع نیاز خویش، توقع و انتظار همکاری و همدردی از همنوعان خود و دولت را دارد.
در این دنیای وانفسا که امواج مشکلات، زندگی و سلامت همه انسان‌ها را تهدید می‌کند، همه باید خود و خانواده خویش را در معرض خطر ببینند.
شرایط به نحوی نیست که فکر کنیم فقط فقرا و تهیدستان گرفتار این بیماری‌ها می‌شوند، نه. موقعی که آلودگی هوا، آلودگی موادغذایی، آلودگی آب و انواع زمینه‌های بیماری‌زا، جامعه را تهدید می‌کند، در این شرایط دیگر فقیر و غنی فرقی ندارد بلکه بیماری‌های برخاسته از این زمینه‌ها، همه را کم و بیش، دیر و زود، با خبر و بی‌خبر گرفتار می‌کند.
کرونا بلایی بود که به محیط زندگی اکثر انسان‌ها، وارد شد و بسیاری را کُشت و بعضی را معیوب کرد، این ویروسی بود که به دست بشر و برای نابودی آنها به همه تحمیل شد و اکثریت مردم جهان را فراگرفت. این بیماری هشداری همه جانبه به بشر نسل ما و نسل‌های آینده بود که حواسشان جمع باشد که همه انسان‌ها به گونه‌های متفاوت و غیرقابل باور در معرض خطرند.
پس شایسته است که اولاً شرایط کلی حاکم بر سلامت جامعه همچون وضعیت هوا، آب، خوراک و محیط زیست عوض شود. ثانیاً از فشارهای روحی، روانی و عصبی عام جلوگیری شده، به نحوی که مردم بر بستر آرامش و آسایش قرار گیرند. ثالثاً کسانی که گرفتار بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شده و دارو و درمان آنها مستلزم هزینه‌های سنگین است از طرف دولت، نهادهای بیمه‌گر، خیریه‌ها و مردم، موردحمایت مادی و معنوی کارساز قرار گیرند تا از شدت آلام آنها کاسته شود و در بهبودی آنها مؤثر افتد. خداوند به همه آنها شفای عاجل عطا فرماید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها