شنبه 6 مرداد 1403 7/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 6 مرداد 1403 ، 58 : 17

کد خبر : 28006

از 0 نفر 0

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت

روایت پزشکیان از چهار قدم برای تعیین کابینه دولت

مشروح اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR، سه روز پیش از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز به کار رسمی وی منتشر شد.

مشروح اولین گفت‌وگوی رسانه‌ای پزشکیان با رسانه KHAMENEI.IR، سه روز پیش از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز به کار رسمی وی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR چهار قدم برای تعیین کابینه دولت جدید را چنین روایت کرد:
۱- قدم اوّل این بود که به تمام جریانات، گروه‌ها و شخصیّت‌های سیاسی اعلام کردیم که افراد مورد نظر خودشان را که می‌توانند به دولت کمک بکنند معرّفی کنند.
۲- گفتیم اساتید مدیریّت دانشگاهی یکسری شاخص‌هایی را برای اینکه بتوانیم این آدم‌ها را انتخاب بکنیم دربیاورند؛ یک سری شاخص را درآوردند که حتّی ما این شاخص‌ها را اعلام کردیم.
۳- قدم سوّم این بود که این افرادِ معرّفی‌شده را بر اساس شاخص‌ها پالایش کنیم و برایشان نمره بگذاریم.
۴- بعد هم وقتی پالایش شد، نهایتاً مشورت و هماهنگی لازم را ما خدمت مقام معظّم رهبری انجام بدهیم تا بتوانیم به آن نهایتِ چیزی که دنبالش هستیم برسیم.
وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: جهت‌گیری کشور باید به سمت هدفی باشد که قرار بود در مملکت موفّق بشویم. قرار بود جهل و تبعیض و خلاف را در این مملکت حذف کنیم و یک جامعه انسانی درست بکنیم. در اقتصاد، قرار بود بهترین باشیم. قرار بود دانشگاه‌های ما الهام‌بخش، نوآور و خلّاق باشند. چیزهایی که در سیاست‌های کلّی هست، اهداف بسیار باارزشی است. در نتیجه، هم مجلس، هم دولت، هم قوّه قضائیّه و نهادهای دیگر و سازمان‌های امنیّتی، همه باید دست به دستِ هم بدهیم تا به آن اهداف سیاست‌های کلّی برسیم. اگر به آن اهداف برسیم، دیگر فقر و بیکاری، جهل و خلاف و دزدی بی‌معنی خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها