شنبه 6 مرداد 1403 7/27/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 6 مرداد 1403 ، 03 : 18

کد خبر : 28007

از 0 نفر 0

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

به اجرای تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

به اجرای تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به اجرای تمام تحریم‌های خود علیه ایران از جمله تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به اجرای تمام تحریم‌های خود علیه ایران از جمله تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد.
به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره دلایل اجرایی نشدن قانون موسوم به مهسا و در تداوم مداخله جویی واشنگتن در امور داخلی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حقوق بشر گفت: ما بطور فعال، قانون را همانطور که کنگره تصویب کرده و توسط رئیس جمهور امضا شده است، اجرا می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای حقوق بشری واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: «ما همچنان به اجرای تمامی تحریم‌های خود علیه ایران که تعدادی از آنها را به دلیل نقض حقوق بشر اعمال کرده‌ایم، ادامه می‌دهیم.»
او گفت: «ما در حال حاضر بطور جدی روی گزارش نقض حقوق بشر در ایران کار می‌کنیم و به محض آماده شدن، آن را به کنگره ارائه خواهیم کرد» اما به دلیل برخی مسائل نتوانسته‌ایم ضرب‌الاجل تعیین شده را رعایت کنیم.
لایحه «قانون پاسخگویی در قبال حقوق بشر و امنیت مهسا امینی» موسوم به «قانون مهسا» با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به قانون تبدیل شد.
بر اساس این قانون آمریکایی، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا ۹۰ روز پس از تصویب آن فرصت دارد در اولین گزارش خود به کنگره (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) این کشور، مشخص کند آیا معیارهای تعیین شده در قانون به عنوان «ناقض حقوق بشر» شامل مقامات ارشد جمهوری اسلامی می‌شود یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، این افراد را معرفی کند.
قانون موسوم به مهسا به بهانه حمایت از حقوق بشر ایرانیان در پی درگذشت «مهسا امینی» و به منظور تحریم مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و افراد و نهادهای وابسته به آنها تنظیم و تصویب شده است.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا درک و نشانه‌ای دارد که ایران از اعتراضات علیه نتانیاهو حمایت کرده است؟ گفت: ما همیشه گفته‌ایم که ایران از اعتراضات در آمریکا حمایت کرده اما منظور ما همه اعتراضات نیست و اکثر اعتراضاتی که در آمریکا انجام می‌شود به صورت خودجوش هستند، این یکی از ویژگی‌های اصلی دموکراسی ما است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها